تاریخ : 10 فروردین 3 09:14
3
معاون اول دادستان کل کشور:

دادستان‌ها با اشراف بر قانون و حضور میدانی مدافع حقوق مردم باشند

  • کد خبر : 220800
  • 04 تیر 1 16:45
دادستان‌ها با اشراف بر قانون و حضور میدانی مدافع حقوق مردم باشند
حجت‌الاسلام سید محسن موسوی گفت: مردم کشور شایسته بهترین‌ها هستند و قضات و دادستان‌ها باید با اخلاق خوش و تسلط بر قوانین و حضور میدانی مدافع حقوق مردم باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: یکی از ادیانی که داعیه جهان شمولی دارد دین مبین اسلام است، که برای تمام لحظات بشریت و حیات فردی و اجتماعی نظام کاملی تدارک دیده و آیین و تکالیف خود را بر اساس امور اجتماعی  پایه ریزی کرده است.

وی افزود: ائمه با همه سختی‌ها در مسیر اصلاح امور حرکت کردند و در جامعه ای که تضارب آراء وجود دارد اگر نظمی در کار نباشد شاهد آشفتگی و بی نظمی خواهیم شد.

این مقام قضایی کشور در ادامه بیان کرد: حیات اجتماعی ازحیات فردی برتر است و یک ضمانت اجرایی لازم دارد که آن هم قضا، قضاوت، رسیدگی و دادرسی عادلانه است.

معاون اول دادستان کل کشور یادآورشد: برای جلوگیری از اضمحلال اجتماعی بدون تردید دستگاه قضا نقش اساسی و حیاتی دارد، لذا لازم است قضات همه لایه های اجتماعی و قوانین کیفری و حقوقی را بشناسند و بدانند چگونه رفتار کنند و در مسیر احقاق حقوق مردم قاطع و جدی باشند.

وی اظهار کرد: دادستان‌ها باید تهدیدات و آسیب‌ها را بشناسند و با شناخت لایه های اجتماعی بتوانند در لحظه تصمیم بگیرند و بر موضوعات کیفری و حقوقی مسلط باشند.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: دشمنان می خواهند مسئولانی در جمهوری اسلامی سرکار بیایند که با خود و جامعه بیگانه باشند و مردم را ناراضی کنند و بین آنها و نظام فاصله بیفتد.

این مقام مسئول اذعان کرد: این مردم شایسته بهترین خدمت‌ها هستند و مدیران باید خود را خادم آنها بدانند و با رویکرد جهادی در مسیر رفع گرفتاری های مردم گام بردارند.

معاون دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمنان قسم خورده وقتی دیدند انقلاب به پیروزی رسیده آشفته شدند و شهید بهشتی را از انقلاب گرفتند و این رفتار استکباری همچنان در رفتار آمریکای جنایتکار دیده می شود و جای تعجب است که چگونه برخی افراد همچنان دنبال تطهیر چهره زشت آمریکا هستند و شعار مرگ بر آمریکا باید نسل به نسل منتقل شود تا آیندگان نیز با پلیدی استکبار آشنا شوند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم عده ای چهره آمریکا را تطهیر کنند و بهترین راهکار خدمت به مردم است و امروز ناراضی کردن حتی یک نفر حرکت در مسیر دشمن است، لذا توصیه می کنیم هر کسی به شما مراجعه می کند مراقب باشید کوچکترین بی احترامی به مردم صورت نگیرد.

وی یادآور شد: دادستان ها توجه کنند که در کنار رافت  و برخورد محبت آمیز و کریمانه با مردم باید با مفسدان، متخلفان و برهم زنندگان نظم و امنیت و آرامش جامعه با شدت و قاطعانه برخورد کنند تا متخلفان به گونه ای تنبیه شوند که آرامش جامعه حفظ شود.

موسوی بیان کرد: دادستان‌ها باید همیشه در میدان باشند و خواب را بر خود حرام کنند تا خواب متجاوزان و متخلفان آشفته و امنیت جامعه تضمین شود.

معاون اول دادستان کل کشور در ادامه خطاب به قضات و دادستان‌ها گفت: بهتر است تا حد ممکن از مجازات جایگزین حبس استفاده کنید و براحتی حکم زندان ندهید و رویکرد شما کاهش جمعیت کیفری در زندان ها باشد.

وی اظهار کرد: توصیه اکید داریم که دادستان‌ها صیانت از حقوق عامه را در اولویت قرار دهند و بدانند دشمنان با اقیانوسی از فساد و تباهی در فضای مجازی می خواهند مردم را دچار تردید و بی اعتمادی کنند، لذا رصد مستمر این فضا ضروری است.

حجت الاسلام موسوی گفت: از دادستان قزوین درخواست می کنیم با راه اندازی کارگروهی برای رصد فضای مجازی با کسانی که حجاب و عفاف را خدشه دار کرده و هنجارشکنی می کنند برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: آموزش ضابطان، تعامل و هم افزایی با مسئولان استانی، نمایندگان، استاندار، معاونان استانداری و شورای تامین، برخورد با گرانفروشان و محتکران در دستور کار مسئولان قضایی قرار گیرد تا رضایت مردم جلب شود.

این مسئول قضایی تصریح کرد: مسئولان کاری نکنند که مردم از نظام دلسرد و نا امید شوند زیرا نظام براحتی بدست نیامده که به سادگی آسیب ببیند و اگر غفلت و کوتاهی کنیم و بی توجه باشیم و با اخلاق و منش خوب با مردم رفتار نکنیم آسیب جدی خواهیم دید.

موسوی ادامه داد: امروز مجلس، دولت و دستگاه قضا می‌خواهند مشکلات کشور را حل کنند، اما گرفتاری‌ها زیاد است و مردم باید صبوری کنند تا از گردنه‌ها عبور کنیم.

وی یادآورشد: قزوین در همه زمینه ها چهره های درخشانی دارد و با تقدیم شهدای والامقام جایگاه خاصی در کشور پیدا کرده و امیدواریم با حضور دادستان جدید در عرصه قضایی هم شاهد تحول خوبی در استان باشیم.

معاون اول دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد : آقای قاسمی از دادستان‌هایی بودند که اهداف نظام را می شناخت و عملکرد شاخصی داشتند و آقای رجبی دادستان جدید هم همین اوصاف را دارند و باید با کار و تلاش شبانه روزی موجب تحول و تعالی دستگاه قضایی شوند.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات محمد قاسمی، دادستان سابق، حسین رجبی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220800

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.