تاریخ : 01 اردیبهشت 3 12:03
3
پیش بینی زمان احتمالی حضور خودرو‌های پرنده

پیش بینی زمان احتمالی حضور خودرو‌های پرنده

  • کد خبر : 220802
  • 04 تیر 1 17:52
پیش بینی زمان احتمالی حضور خودرو‌های پرنده
با توجه به آزمایشات موفق چند شرکت تولید کننده خودروی پرنده می‌توانیم بگوییم این خودرو‌ها از اوایل سال ۲۰۲۳ در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

به گزارش شاخص،زمانی که فیلمنامه نویسان فیلم در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به این فکر می‌کردند که آینده چگونه خواهد بود، محتوای مربوط به ماشین‌های پرنده اغلب مواردی بود که ذهن آنها می آمد. ما اکنون در سال ۲۰۲۲ هستیم و هنوز خودرو های پرنده به طور گسترده تولید نشده اند. به گفته Tracxn، حداقل ۳۶ استارت آپ در آمریکا اکنون در حال کار برای تحقق بخشیدن به رویای خودرو‌های پرنده هستند.

به گزارش slashgear، اخیرا یک خودروی پرنده در اسلواکی برای انجام پرواز های خود مجوز دریافت کرده و شرکتی که سازنده آن است در نظر دارد ظرف ۱۲ ماه آینده این خودرو را به صورت تجاری در بازار عرضه کند. فراموش نکنیم، شرکت اوبر با Joby Aviation همکاری کرده و ۷۵ میلیون دلار برای ساخت ناوگان وسایل نقلیه تاکسی پرنده برقی برای فرار از ترافیک سرمایه گذاری کرده است. با این اتفاقات، باید به این فکر کرد که آیا ما بیشتر از آنچه قبلاً انتظار داشتیم به اتومبیل‌های پرنده نزدیک شده ایم؟

خودرو‌های پرنده هنوز توسط NHTSA و FAA تایید نشده اند

خودرو‌ پرنده برای اینکه یک خودرو به عنوان خودروی پرنده در نظر گرفته شود، باید تمام الزامات ایمنی یک ماشین و یک هواپیما را برآورده کند این بدان معنی است که باید توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) تایید شود. این فرآیند می‌تواند پیچیده و زمان بر باشد. به عنوان مثال، Terrafugia Transition در سال ۲۰۲۱ توسط FAA گواهینامه صلاحیت پروازی خود را دریافت کرد این اتفاق ۱۲ سال پس از انجام اولین پرواز خود رخ داد. باید اشاره کرد که AeroMobil (شرکت اسلواکی ساخت خودرو‌های پرنده) بیش از ۳۰ سال روی یک نمونه اولیه کار کرد تا اینکه توسط آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) تأیید شد. AeroMobil با وجود تأیید در اروپا، هنوز توسط FAA و NHTSA تأیید نشده است.

eVTOL راحت‌تر هستند

طراحی جدید وسایل نقلیه پرنده می‌تواند مقررات NHTSA را دور بزند و فقط به تایید FAA نیاز دارد. این وسایل همچنین برای برخاستن یا فرود نیازی به باند ندارند. این موضوع به این دلیل است که آن‌ها از روتور‌ها برای بلند شدن و فرود آمدن تقریباً از هر نقطه استفاده می‌کنند. از نظر فنی، آن‌ها را "ماشین‌های پرنده" نمی‌نامند، بلکه به عنوان هواپیما‌های صعود و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) شناخته می‌شوند. از آنجایی که آن‌ها به موتور‌های الکتریکی متکی هستند، بی صدا هستند و آلودگی ندارند.

ماشین پرنده

در حال حاضر، شرکت ژاپنی سوزوکی قرار است تاکسی‌های پرنده خود را در سال ۲۰۲۳ راه اندازی کند و اوبر نیز چندان از این موضوع عقب نمانده است. سایر بازیگران کلیدی مانند Volocopter قصد دارند تا سال ۲۰۲۴ مسافران را با تاکسی‌های هوایی تجاری حمل کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، eVTOL‌ها در آینده نزدیک خودران خواهند بود.

FAA گواهینامه‌های خلبانی برای خودرو‌های پرنده را بازبینی کرده است

اگر می‌خواهید سوار ماشین پرنده شوید، ممکن است به چیزی بیشتر از گواهینامه خلبانی هلیکوپتر یا هواپیمای سنتی نیاز داشته باشید. همانطور که توسط Flying گزارش شده است، FAA در حال تغییر مقررات آموزش خلبانی خود برای eVTOL است. هدف ایجاد یک چارچوب کلاس ویژه برای صدور گواهینامه خلبانان برای هواپیما‌های eVTOL در دسته "هواپیمای موتوری بالابر" است. این یک تغییر در مقررات است، زیرا eVTOLS قبلاً به عنوان "هواپیمای سبک" طبقه بندی می‌شد.

گواهینامه ماشین پرنده

هنوز مشخص نیست که مقررات جدید FAA چگونه صنعت خودرو‌های پرنده را در آینده تغییر خواهد داد، اما توسط انجمن تولیدکنندگان هوانوردی عمومی (GAMA) مورد انتقاد قرار گرفته است. در گفتگو با رویترز، مدیر عامل و رئیس GAMA، پیت بانس، گفت که این مقررات جدید برای ایمنی مضر است و افزود که این یک "سیاست بد" به دلایل بسیاری است. همچنین بحث زیرساخت خودرو‌های پرنده نیز مطرح است. به گفته مک کینزی، بیشتر شهر‌ها ابتدا نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گران قیمت برای خودرو‌های پرنده و eVTOL دارند، از جمله فضایی برای برخاستن و فرود.

اینکه چه زمانی خودرو های برقی قابل استفاده برای عموم باشد مشخص نیست اما با این حال، ما می‌دانیم که چند خودروی پرنده با موفقیت آزمایش شده اند و می‌توانند از اوایل سال ۲۰۲۳ به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند.

انتهای پیام/1100

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220802

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.