تاریخ : 31 فروردین 3 11:55
3
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خبرداد:

«نجات اهل عالم باحسین است» شعار محوری محرم امسال

  • کد خبر : 221209
  • 04 مرداد 1 09:33
«نجات اهل عالم باحسین است» شعار محوری محرم امسال
محمدحسین طاهری گفت: محرم امسال را با شعار «نجات اهل عالم باحسین است» آغاز می‌کنیم و در این راستا کارگروه‌های مختلفی برای همه اقشار تعریف کرده‌ایم.

محمدحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص؛ در خصوص ستاد مردمی محرم امسال اظهار کرد: جهت مردمی کردن جریان محرم، جلساتی با هیئت‌ها، کانون مداحان، مجمع شاعران آیینی، کانون مساجد، جبهه فرهنگی، حوزه هنری و اداره ارشاد اسلامی برگزار کردیم تا با پای کار آمدن بسیج وار مردم و نقش حمایتی دستگاه‌های متولی مانند هر سال محرمی با شکوه داشته باشیم.

وی افزود: محرم امسال را با شعار «نجات اهل عالم باحسین است» آغاز می‌کنیم و در این راستا کارگروه‌های مختلفی برای همه اقشار تعریف کرده‌ایم.

طاهری عنوان کرد: امسال پس از دوسال مواجهه هیات با امواج سنگین ویروس منحوس کرونا نیاز به باز طراحی ویژه برای حضور حداکثری مردم در مراسمات داریم و هم اینکه باید آمادگی لازم را برای موج جدید هم داشته باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به مطالبه رهبری از هیئت‌ها به عنوان بسترساز جهاد تبیین، افزود: باید تلاش کنیم که روح امیدآفرینی را در بین آحاد مردم بیشتر کنیم، امسال با توجه به افزایش هزینه راه اندازی و برگزاری مراسمات انتظار داریم نهادهای متولی نقش حمایتی خود را در دستگاه امام حسین(ع) به خوبی ایفا کنند.

وی یادآور شد: سیاست‌های اصلی ستاد محرم؛ استفاده از ظرفیت هیات در بحث جهاد تبیین و امیدآفرینی با اولویت نسل کودک و نوجوان، برگزاری مراسمات به عنوان اصلی‌ترین وظیفه عملیات محرم، برنامه‌ریزی جهت تحقق خط تبلیغی واحد در استان، ایجاد بستر جهت نقش‌آفرینی نهادهای دولتی و مردمی، پشتیبانی از ارکان هیات و کنشگران تبلیغی در محور محتوایی، اجرایی و همچنین گفتمان‌سازی در حوزه جایگاه هیات در لایه واسط میان مردم و دولت است.

طاهری با اشاره به کارگروه اعزام و عملیات‌های تبلیغی بیان داشت: این کارگروه شامل: جلسه منبری‌ها و خطبای استان، کارگاه مقتل‌شناسی، تولید و ارسال محورها و فیش‌های تبلیغی، شناسایی نقاط تبلیغی و فاقد روحانی استان، اعزام مبلغ در سطح استان ویژه روضه‌های خانگی و اعزام مبلغات و مربیان به حسینیه های کودک خواهد بود.

وی کارگروه هنر، رسانه و فضاسازی را از دیگر حوزه‌های ستاد محرم برشمرد و تصریح کرد: محوراین کارگروه برنامه ریزی برای شعارمندی هیات، اکران مستندهای امیدآفرینی، طراحی و فضاسازی محیطی شهر، توزیع اقلام ارسالی، تولید مستند محرم، مشارکت هیات در برنامه‌های ویژه محرم صدا و سیمای استان، تولید نماهنگ، سرود، شعار و آثار گرافیکی است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در کارگروه هیات و عملیات ویژه؛ اردوی ستایشگران جوان را به زنجان داشته ایم، همچنین نشست با مداحان شاخص و علمداران و مسئولان هیات‌های عزاداری استان، مراسم برافراشتن پرچم عزای محرم، بسته‌های محتوایی ویژه مداحان و مدیران، ویژه برنامه ظهر عاشورا و برنامه احلی من العسل و دختران رباب ویژه نوجوانان دهه هشتادی پیگیری می کنیم.

طاهری کارگروه بانوان را از دیگر محورهای ستاد محرم امسال نام برد و گفت: کارگاه حسینیه کودک، حمایت از همایش‌های شیرخوارگان، اعزام کارشناسان جمعیت برای پیش منبر، رصد و بازدید از روضه‌های خانگی بانوان، دوره آموزشی مقتل شناسی ویژه بانوان ستایشگر، تدوین و ارسال بسته‌های محتوایی روضه‌های خانگی، حمایت از مهدها و حسینیه‌های کودک و اجتماعات بانوان زینبی در این کارگروه پیگیری خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان در پایان گفت: هر کوچه شهید یک حسینیه، هرشب معرفی یک کتاب، چهارپایه خوانی، روضه خانگی، هرهیئت یک حسینیه کودک، هر خانه یک پرچم، دستگاه خوانی و همخوانی کودکان را از پویش های اصلی خواهند بود که در محرم امسال بدان خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221209

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.