تاریخ : 01 اردیبهشت 3 04:47
3
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

حفظ باغستان از اولویت های ماست/ در راستای شفافیت اقدام خواهیم کرد

  • کد خبر : 221226
  • 04 مرداد 1 16:45
حفظ باغستان از اولویت های ماست/ در راستای شفافیت اقدام خواهیم کرد
نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزارشد.ً

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست خبری با رسانه‌های استان که ظهرامروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، در پاسخ به خبرنگاران اظهار کرد: پروژه الموت شرقی 350 میلیارد تومان و الموت غربی 80 میلیارد تومان اعتبار برای بحث عمرانی دارد که به جهت کندی جذب اعتبارات؛ روند اجرایی آن کند شده بود و امیدواریم که اگر اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خوبی جذب شود بخش اول الموت شرقی تا پایان سال به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در خصوص الموت غربی هم اصل پروژه با مشکلات زیست محیطی همراه است، 9 کیلومتر اول آن که نیمه کاره رها شده با اعتباراتی که در نظر گرفته شده به بهره برداری خواهد رسید.

مهدی رجحانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باغستان یکی از اولویت‌های ما است که باید حفظ شود، در موضوع ساماندهی باغستان ما با چند نظام مواجه هستیم که باید آنان را اصلاح کنیم، یک نظام حکمرانی است که دستگاه‌ها و ذی نفعان متعددی دارد از میراث فرهنگی، شهرداری، آب منطقه‌ای و از همه مهم‌تر خود باغداران هستند که نیاز است تعیین تکلیف کافی در این خصوص صورت گیرد و نقش هرکس در این موضوع مشخص شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: یکدیگر از مشکلات باغستان نظام اقتصادی که باغستانی که روز خودش منبع تولید بود الان در بیشتر موارد توجیه اقتصادی ندارد، لذا این نظام هم باید با رویکرد تحول کشاورزی و یا رویکرد مکمل اصلاح شود تا حفظ آن مقرون به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه نظام امنیتی یکی دیگر از معضلات باغستان به شمار می‌آید گفت: این مقوله نیز باید اصلاح شود تا بتوانیم باغستان‌ها را ساماندهی کنیم و در این خصوص جلسات متعددی را برگزار کردیم و امسال هم توانستیم در فصل آبی، آب موجود تا حد ممکن برای باغستان‌ها فراهم کنیم.

رجحانی از پروژه انصاری شرقی را عنوان پروژه‌ای دچار بدبینی نامید و تصریح کرد: برای حل مساله انصاری دو رویکرد داریم یکی مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری است و دیگری مطالبه شهری است که برای تعیین تکلیف آن در هفته‌های آتی جلسات فنی و کارشناسی خواهیم داشت با ارزیابی نظرات و راهکارها نیز در نهایت راهکاری که به نفع شهر ومردم باشد را خواهیم پذیرفت و اجرا می‌کنیم.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به ایجاد کارگروه ویژه برای بررسی روند تعاونی های استان خاطر نشان کرد: تعاونی فرهنگیان، لشگر، اسماعیل آباد، زمین های اندیشه هرکدام را جداگانه در این کارگروه بررسی و راهکارهای لازم برای موانع آن اندیشیده خواهد شد.

وی افزود: در مورد مسکن ملی در دولت اقدامات جدی صورت گرفته و پروژه با قوت در حال انجام است.

رجحانی در پایان گفت: اقدامات ویژه ای را در راستای شفافیت انجام شده مانند مصوبات کمیسیون ماده ۵ که هم در پورتال استانداری و هم راه و شهرسازی بارگذاری می شود و در پی پیشروی در همین روند برای مصوبات کمیسیون اصل ۱۰۰ هم هستیم تا در راستای شفاف سازی قدم برداریم.
انتهای پیام/۲۰۰۱

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221226

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.