تاریخ : 10 فروردین 3 14:04
3
امام جمعه قزوین:

همه برای جوان‌تر شدن جمعیت نمازهای جمعه استان پای کار بیایند

  • کد خبر : 221256
  • 07 مرداد 1 16:19
همه برای جوان‌تر شدن جمعیت نمازهای جمعه استان پای کار بیایند
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: حضور جوانان در نمازهای جمعۀ خوب است اما لازم است همه برای جوان‌تر شدن جمعیت نمازهای جمعه استان پای کار بیاییم.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم از این ماه‌های محرم و صفر که امام خمینی (ره) فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است» نهایت استفاده را ببریم چه بسا که در تمام برهه‌ها اینگونه بوده و در زمان ظلم و استبداد رضاخانی و خاندان منحوس پهلوی، همیشه مردم ما در محرم و عاشورا در اظهار ادب و ارادتمندی به شهدای مظلوم کربلا حماسه آفریده‌اند.

وی با بیان اینکه مبارزات ما در هیئات مذهبی شکل گرفت، افزود: امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به ما انگیزه مبارزه، روح شجاعت، ولایت‌مداری و ظلم ستیزی آموختند.

امام جمعه قزوین ادامه داد:  زنان، کودکان، جوانان و اقشار مختلف مردم ما هر کدام یک الگویی در کربلا برای خود دارند، طفل 6 ماهه، کودک 6 ساله، نوجوان 13 ساله، جوان 18 ساله و پیر سالخورده یعنی حبیب‌بن‌مظاهر و حضرت زینب کبری (س) به عنوان الگوی بانوان در حماسه حسینی (ع) فعال بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت اباعبدالله (ع) در روز دوم محرم بعد از رسیدن به سرزمین کربلا، نخستین سخنرانی‌شان این بود که خطاب به آن جماعت فرمودند آیا شما نمی‌بینید که به حق عمل نمی شود؟ آیا این حق است که یزید مردم که شراب می خورد و با حیوانات بازی می کند؛ خلیفه شود؟ این‌ها فرهنگ دینی نیست، حال آمده که بگوید من خلیفه پیغمبر اسلام هستم.

وی خاطرنشان کرد: مسیحیانی که آوازه پیامبر (ص) را شنیده و از جاهای دور دنیا می‌آمدند سراغ پیغمبر را می‌گرفتند، زمانی می‌آمدند که دیگر پیغمبر از دنیا رفته بود، سوال می‌کردند حال که پیغمبر رفته جانشین او کیست؟ یزید را نشان می دادند، چنین شرایطی شده بود، امام حسین (ع) می‌فرمود مگر نمی‌بینید به حق عمل نشده و مردم از باطل روی گردان نیستند و حساسیتی نسبت به بد و خوب ندارند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: حضرت فرمودند وقتی آدم‌ها به جای اینکه بنده خدا باشند بنده دنیا شوند نتیجه همین می‌شود؛ افرادی که مراقب مقام، حقوق، آبروی شخصی ، منافع و مطامع دنیایی هستند و تصور می‌کنند با این کارها آبرو پیدا می‌کنند، طمع دارند که ثروت افزایی کنند، این‌ها برده دنیا هستند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: دین در جان این افراد دنیاپرست نفوذ نکرده است، این‌ها که دین مز مزه سر زبان آن‌هاست ادعای دین می‌کنند تا زمانی که امتحانی برای آنان پیش نیاید، اما همین که سر دوراهی امتحان قرار گرفتند آن موقع تعداد دین داران بسیار اندک می شود.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: شیخ فضل الله نوری را پای چوبه‌ دار بردند، خیلیها مسلمان بودند، پای چوبه دار هم حاضر بودند، دینشان کجا بود که بیایند از عالم فقیه مجاهد زمانه خود که در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی قیام کرده بود حمایت کنند؟ دنیا پرستی نگذاشت این‌ها وظیفه شان را انجام دهند، جهل و نادانی و غفلت این ها را از وظیفه خود دور کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: در هفته‌ای که گذشت شهید مهدی محمدی نسب مرزبان امنیت ما از نیروی فعال انتظامی در مقابله با اشرار به شهادت رسید‌‌؛ از فرمانده انتظامی استان قزوین تشکر می کنم که همانند این که فرزندشان در آن منطقه به شهادت رسیده بود پای کار عزت و اکرام آن شهید گرانقدر و خانواده محترمشان بودند.

وی افزود: از خانواده محترم شهید نیز قدردانی می کنیم که با وزانت، متانت و با شخصیتی ایمانی این شهید را استقبال کردند و از مردم نیز قدردانی می کنیم که در تشییع و برنامه های بزرگداشت شهید حضور پیدا کردند.

امام جمعه قزوین با تسلیت درگذشت جانباز عزیز و گرانقدر شهید حاج قدیر مجتبوی خاطرنشان کرد: آن جانباز سرافراز سال‌ها با شرایط سخت جانبازی و شیمیایی زندگی کرد و همواره پای کار برنامه‌های دینی و مذهبی بود و از خدای متعال می‌خواهیم این عزیز گرانقدر با شهدای کربلا محشور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند ائمه جمعه باید موضع پدرانه داشته باشند، یعنی مردم نزد آن‌ها طبقه بندی نشوند و نگاه‌های خطی، جناحی و قومی نزد آن‌ها معنا نداشته باشد و همه مردم را مانند برادران و خواهران خود ببینند و نسبت به همه مهربان باشند و اگر ما نیز نسبت به شما مردم شهیدپرور این خطه رفتار دیگری داشته‌ایم باید ما را راهنمایی کنیم که وظیفه خود را درست انجام دهیم.

وی افزود: رهبری سفارش‌های بسیار مهمی داشتند، اینکه نمازهای جمعه باید معرکه حضور جوانان باشد، ما دست جوانان را می‌بوسیم و از همه دعوت می‌کنیم در این گردهمایی عبادی سیاسی حضور داشته باشند و الحمدالله در نماز جمعه قزوین و سایر مناطق استان حضور جوانان خوب است اما می‌تواند بهتر از این باشد و امیدواریم به همت پدران، مادران، رسانه ها و صدا و سیما این حضور جدی تر شود.

آیت‌الله عابدینی با تبریک روز نهم مرداد ماه یادآور شد: این عزیزان در هر نماز جمعه، حتی در ایام کرونا تمام قد پای کار بودند، هم به صورت مجازی و هم به صورت پخش مستقیم تلویزیونی و نگذاشتند که نماز جمعه تعطیل شود و از همه این عزیزان قدردانی می کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: همه تلاش کنیم تا میانگین سنی نمازهای جمعه جوان‌تر شود و به جایی برسیم که میانگین سنی را در این فریضه الهی و دینی کاهش دهیم تا فرمایش رهبری را عمل کرده باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: یکی از سفارش‌ها هم این بود که امام جمعه‌ها باید گفتار و رفتارشان یکی باشد و این نظارت شما را بر ما می‌طلبد که ما از این نگاه، خواسته و مطالبه رهبری تخطی نکنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: از ریاست محترم دیوان محاسبات هم تشکر می کنیم که 6 ماه زودتر از موعد مقرر، تفریغ بودجه را به مجلس ارائه دادند، مجلس هم فرصت دارد که اصلاحات آن را انجام دهد، بودجه بسیار به سرنوشت و زندگی مردم، حقوق و مزایای آن‌ها مربوط می شود، انجام به موقع این کارنشان از روحیه جهادی است که ریاست محترم دیوان محاسبات و همکاران آن ها دارند و نشان دادند.

وی در پایان یاد و خاطره مرحوم آیت الله مشکینی را هم که ایام ارتحال ایشان است گرامی داشت.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221256

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.