تاریخ : 05 اردیبهشت 3 20:11
3
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیرعلوم پزشکی قزوین:

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا نگران کننده است/عزاداری محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد

  • کد خبر : 221282
  • 09 مرداد 1 10:02
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا نگران کننده است/عزاداری محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد
دکتر بهزاد نجف پور گفت: تمامی عزاداران حسینی باید به صورت مستمر از ماسک استفاده کرده و در زمان مراسم و توزیع نذورات نیز رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سلامت شاخص، با گذر از موج ششم کرونا و صفر شدن آمار فوتی‌ها، امید‌ها برای آغاز دوران پساکرونا بیشتر از قبل شد، اما خیلی زود دوباره آمار ابتلا‌ها و فوتی‌ها، داستان تکراری پیشین را رقم زد و وارد موج دیگری از همه‌گیری کرونا شدیم؛ موجی که بر اساس پیش‌بینی‌های وزارت بهداشت، بسیار سریع‌تر از دوره‌های پیش به اوج خودش رسیده و بخش زیادی از جامعه را درگیر می‌کند چرا که میزان رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و تمایل به زدن واکسن در بین عموم مردم کمترشده است.

با توجه به  همزمانی این مسئله با آغاز ماه محرم و راه افتادن روضه‌های خانگی و فعالیت‌های هئیت‌های عزاداری نیاز است که دقت بیشتری به رعایت آیین نامه‌های بهداشتی داشته باشیم؛

در همین رابطه با دکتر نجف پور، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین به گفت‌وگو نشستیم؛

دکتر بهزاد نجف پور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت شاخص، ضمن تسلیت ایام عزاداری سالارشهیدان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جلسه‌ای با موکب‌داران و مسئولان هیئات مذهبی استان خواهیم داشت تا ضمن اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا، با ابلاغ شیوه نامه‌های بهداشتی بار دیگر از ظرفیت آنان برای کنترل این بیماری در استان استفاده کنیم.

وی افزود: به دلیل تجمعات و حضور گسترده مردم در ایام عزاداری احتمال شیوع هر چه بیشتر این بیماری بین مردم بیشتر خواهد شد که نیاز است با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی در این ایام مانع از شیوع این ویروس در کشور شویم.

نجف پور با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری اظهار کرد: تمامی عزاداران حسینی باید به صورت مستمر از ماسک استفاده کرده و در زمان مراسم و توزیع نذورات نیز رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیرعلوم پزشکی قزوین افزود: تزریق دوز یادآور، کاهش ساعات برگزاری مراسم، برگزاری مراسمات حدالامکان در فضای باز و استفاده از تهویه مناسب در مساجد و حسینیه‌ها، پرهیز از حضور افراد با بیماری زمینه‌ای و سالمندان در فضای  سربسته و عدم حضور بیماران دارای علائم کرونا از مواردی است که در کنترل این بیماری باید مورد توجه قرار گیرد.

بیماری وبا در کمین ماست

نجف پور با اشاره به شیوع بیماری وبا در استان‌های همجوار گفت: خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از بیماری وبا در استان قزوین گزارش نشده اما نیاز است در این خصوص هم رعایت موارد بهداشتی فراموش نشود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از بیماری وبا لازم است در توزیع مواد غذایی و نذری رعایت کامل بهداشت صورت گیرد، ضدعفونی کردن سبزیجات خام و سالاد، دقت در توزیع آب آشامیدنی، غذاهای سرد، میوه‌جات باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیرعلوم پزشکی قزوین تصریح کرد: اگر فردی دچار اسهال به خصوص اسهال خونی شد، حتما به مراکز درمانی مراجعه کند و شهروندان قبل و بعد از استفاده از سرویس‌های بهداشتی حتما دست‌های خود را شست‌وشو دهند.

زنگ هشدار نارنجی قزوین به صدا درآمد

نجف پور در مورد رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان قزوین گفت: شهرستان‌های قزوین، آبیک و بوئین زهرا از نظر رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های تاکستان، آوج و البرز در شرایط زرد قرار دارند.

وی افزود: از اول مرداد تاکنون 4 مورد فوتی ناشی از کرونا در استان داشته‌ایم که این بسیار نگران کننده است، همچنین در 24 ساعت گذشته تعدادی بستری‌ها نیز افزایش پیدا کرده و آمار بیماران بدحال به 10 نفر رسیده است.

نجف‌پور در پایان گفت: به طورمیانگین، روزانه بین 100 تا 1500 نفر برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که نیاز به فرهنگ ‌سازی بیشتری دارد که امیدواریم با تلاش مردم و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل دوز یادآور بتوانیم این ایام را بدون دغدغه پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/2001/ت

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221282

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.