تاریخ : 01 اردیبهشت 3 09:22
3
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

20 هزار قزوینی از خدمات درمانی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شدند

  • کد خبر : 221305
  • 10 مرداد 1 15:40
20 هزار قزوینی از خدمات درمانی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شدند
فرشاد پیله‌چی گفت: ساخت مجتمع تحقیقاتی که از سه سال گذشته کلنگ‌ زنی شده در دستور کار قرار دارد که فاز اول آن تاکنون 30 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری شاخص،  نشست خبری رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد ظهر امروز  با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

فرشاد پیله‌چی در خصوص اقدامات یک سال اخیر جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: باتوجه به ماموریت پژوهش، فناوری و آموزشی؛ در نظر داریم شرایطی فراهم کنیم که جهاد دانشگاهی به عنوان زیست‌بوم نوآوری نخبگان استان قرار گیرد.

وی افزود: استان قزوین ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی و خدمات دارد که مجموعه جهاد دانشگاهی تلاش می‌کند نقاط مغفول مانده و مشکلات را احیا کرده و در راستای جذب و نگهداری نخبگان در این حوزه‌ قدم بردارد.

رئیس دانشگاه جهاد دانشگاهی استان با اشاره به فعالیت معاونت توسعه و پشتیبانی در حوزه زیرساختی و خدمات درمانی افزود: ساخت مجتمع تحقیقاتی که از سه سال گذشته کلنگ‌ زنی شده در دستور کار قرار دارد که فاز اول آن تاکنون 30 درصد پیشرفت داشته و با توجه به جذب اعتبار 40 میلیارد تومانی از سفر ریاست جمهوری به استان به دنبال به ثمر رساندن هرچه بیشتر آن هستیم.

وی تصریح کرد: معاونت پژوهش و فناوری جهاد در سه عرصه درمان ناباروری، آزمایشگاه خون و مرکز توانبخشی و شیمی درمانی فعالیت می‌کند که تاکنون 20هزار نفر از خدمات درمانی آن بهره‌مند شده‌اند.

پیله‌چی ادامه داد: کار شاخص مرکز هنر معماری ما که نیز زیر مجموعه معاونت پژوهش قرار دارد، ارائه راهکار برای مقاوم‌سازی گنبد مسجد جامع بوده است.

رئیس دانشگاه جهاد دانشگاهی استان ارتباط بین دانش و صنعت و موضوع تجاری‌سازی را  از اهداف این نهاد در حوزه صنعت دانست و افزود: کارویژه معاونت پژوهش و فناوری در حوزه «جوانی جمعیت است» که در مرکز درمان ناباروری این مهم را پیگیری کرده و خدمات را در این حوزه گسترده خواهیم کرد تا علاوه بر توجه به جوانی جمعیت در راستای حل معضل اجتماعی طلاق که ناباروری یکی از علل آن است، قدم برداریم.

وی با بیان اینکه سالانه ده‌ها هزار نفر از آموزش‌های بلند مدت و کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در معاونت آموزشی و کارآفرینی بهره می‌برند، گفت: در این حوزه در نظر داریم در کنار مجموعه‌های دغدغه‌مند، برنامه ویژه‌ای برای توانمندسازی افراد برای رسیدن به اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

پیله چی ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از اقدامات خوب جهاد دانشگاهی در راستای موضوع اشتغال پایدار است که با ارتباط بین پیشرانان و کارآفرینان با متقاضایان این امر تحقق خواهد یافت و که ما حلقه واسط خواهیم بود.

رئیس دانشگاه جهاد دانشگاهی استان قزوین حوزه رسانه، انتشارات و افکارسنجی را تحت نظارت معاونت فرهنگی نام برد و بیان کرد: امسال بیش از 200 عنوان کتاب به چاپ رساندیم و کار ویژه ما در این معاونت ایجاد «شهر دانشجو» با هدف رشد فردی، اجتماعی و علمی دانشجویانی است.

وی در پایان گفت: در "شهر دانشجو" چندین دوره‌ در راستای تغییر طرز فکر برگزار خواهیم کرد که دانشجویان را به افرادی فعال و کنشگر در حوزه‌های مختلف تبدیل کنیم.

انتهای پیام/2001/پ

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221305

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.