تاریخ : 07 اردیبهشت 3 03:22
3
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد،

میزان ذخیره سازی گندم در قزوین از مصرف سالانه پیشی گرفت

  • کد خبر : 221325
  • 11 مرداد 1 10:33
میزان ذخیره سازی گندم در قزوین از مصرف سالانه پیشی گرفت
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با خرید و انبار بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در سیلوهای قزوین طی سال جاری، میزان ذخیره سازی این محصول استراتژیک از میزان مصرف سالانه این استان پیشی گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص؛ مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهارکرد: در سال زراعی جاری ۴۸ هزار هکتار گندم در مزارع آبی و ۱۱۲ هزار هکتار گندم در مزارع دیم استان قزوین به زیر کشت گندم رفت.

وی افزود: تاکنون ۱۶۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان استان قزوین به شکل تضمینی خریداری و ذخیره سازی شده است که بیش از نیاز مصرف سالانه مردم این استان به این محصول است، براساس آخرین آمار مصرف سالیانه گندم در استان ما ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تن می باشد.

حسن جلیلوند با بیان اینکه میزان خرید تضمینی ابلاغ شده به استان قزوین ۱۶۳ هزار تن بود، ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان کار برداشت و فعالیت مراکز خرید باقی مانده به رقم حدود ۱۷۰ هزار تن دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین امسال در حالی رقم خورده که سال گذشته میزان خرید این محصول استراتژیک در استان زیر ۱۱۰ هزار تن بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: امسال همه امکانات استان قزوین در ستاد خرید تضمینی گندم بسیج شد تا در زمینه تحویل این محصول به رقم قابل اتکایی دست یابیم که خوشبختانه به این مهم دست پیدا کردیم، مراکز خرید نیز به شکل شبانه روزی فعال بودند تا تاخیر و مشکلی در تحویل گندم وجود نداشته باشد، حتی برخی محموله ها ساعت چهار صبح تحویل گرفته شد.

وی تشکیل تیم‌های عملیاتی و قیمت گذاری مناسب را در رشد خرید موثر دانست و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به اضافه هزار تومان جایزه برای کیلو اعلام شدکه در سال جاری همچنین حمایت های خوبی در زمینه تامین نهاده ها به کشاورزان گندم کار صورت گرفت و با وجود رشد قیمت ها، حتی شاهد کاهش نرخ کود تحویلی به کشاورزان بودیم.

وی در پایان گفت: همچنین مقرر شد تا حمایت های دولت از کشاورزان اولویت با آن دسته از کشاورزانی باشد که محصول خود را تحویل دولت داده و با برنامه های ابلاغی و سیاست های دولت در حوزه کشاورزی همراهی داشته اند که این مساله نیز در رشد خرید تضمینی گندم و همراهی کشاورزان با برنامه های اعلام شده موثر بود.

انتهای پیام/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221325

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.