تاریخ : 10 فروردین 3 00:40
3
تولید همبرگر از جنس خاک ارّه

تولید همبرگر از جنس خاک ارّه

  • کد خبر : 221334
  • 11 مرداد 1 20:10
تولید همبرگر از جنس خاک ارّه
یک استارت آپ مدعی شده که می‌تواند توده‌های چوبی را جایگزین گوشت کند.

به گزارش شاخص،احتمالا در آینده برای تهیه سس‌هایی که برای درست کردن آن‌ها به گوشت نیاز است، از زیست توده‌های چوبی استفاده کنید. هدف شرکت استارت آپی که این ایده را مطرح کرده است حل مشکلات در زنجیره غذایی با تبدیل زیست توده چوبی به غذا است. یک محصول کامل که می‌توان به شکل‌های مختلفی از آن استفاده کرد.

با زیست توده چوبی به عنوان ماده پایه، انتخاب قارچ مرحله منطقی بعدی است. قارچ‌ها در طبیعت روی چوب رشد می‌کنند؛ و کارشناسان آشپزی همگی موافقند که محصولات مبتنی بر قارچ به طور کلی طعم خوشمزه‌ای دارند.

رئیس این شرکت در پاسخ به این سوال که آیا آن‌ها به دنبال جایگزینی برای گوشت هستند می‌گوید: به طور خلاصه، ما زیست توده چوبی را به بستری تبدیل می‌کنیم که روی آن قارچ رشد می‌کند. این زیست توده می‌تواند هر چیزی از خاک اره گرفته تا بقایای چوب باقی مانده از شرکت‌های فرآوری چوب باشد، اما در هر صورت، برای محصول نهایی نیازی به قطع درخت نیست. این قارچ‌ها روی بستر پیوند زده می‌شوند، رشد می‌کنند و در نهایت به محصولی مبتنی بر قارچ تبدیل می‌شوند که تقریباً محتوای پروتئینی مشابه گوشت دارد.

بسیاری از مواد مغذی همچنان در این بستر باقی می‌مانند که از آن‌ها می‌توان به عنوان کود زیستی یا غذا برای حشرات استفاده کرد؛ بنابراین در این روش بدون اینکه ضایعاتی تولید شود، از مواد زائد غذا و خوراک تولید می‌شود.

انتهای پیام/1100

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221334

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.