تاریخ : 31 فروردین 3 14:27
3
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

۲۰ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده است

  • کد خبر : 221372
  • 13 مرداد 1 10:14
۲۰ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده است
دکتر فاطمه محمدبیگی گفت: قانون جوانی جمعیت را یک قانون موفق و مردمی می‌دانیم که با گذشت ۷ ماه از ابلاغ، نزدیک به ۲۰ درصد آن اجرا شده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، در آستانه روز خبرنگار با تمهید صورت گرفته از سوی دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس و بسیج رسانه استان قزوین، جمعی از اصحاب رسانه استان روز گذشته در قالب تور رسانه‌ای یک روزه از مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.  

دکتر فاطمه محمدبیگی در حاشیه این بازدید در نشست با اصحاب رسانه در مورد قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده به نام تعالی جمعیت برای اولین بار در مجلس هشتم مطرح شد که با عدم تصویب آن، به مجلس نهم رسید.  

وی افزود: قانون تعالی جمعیت در ادامه با 34 ماده به مجلس دهم می‌رسد؛ اما متاسفانه طی سه مجلس گذشته هیچگاه موفق نشد به صحن علنی مجلس راه پیدا کند و علی‌رغم 53 بار تاکید مقام معظم رهبری نسبت به مقوله جمعیت، فرایند تقنین این قانون به نتیجه نرسیده بود.  

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: در روز نخست تیر ماه 1400 به محض تشکیل کمیسیون بهداشت، پیشنهاد تشکیل کمیته جمعیت را به کمیسیون دادم و متناظر آن در کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی نیز کمیته جمعیت تشکیل شد.

وی عنوان کرد: کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در آبان ماه تشکیل و 140 جلسه جمعیتی در این کمیسیون برگزار شد.  

قانون جوانی جمعیت یک قانون موفق و مردمی است

محمدبیگی خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک جمعیت در جلساتی فشرده و سنگین با استفاده از مشاوره‌ها و تحلیل‌های علمی در زمینه‌های مختلفی همچون زنان و زایمان، ناباروری، سلامت کودک، آموزش مامایی، حوزه سلامت، حوزه اقتصاد، حوزه مسکن و شهرسازی، حقوق و دستمزد و حمایت از دانشجویان شروع به کار کرد.

وی بیان کرد: در اثنای تصویب این قانون، طوفان‌های سهمگین رسانه‌ای از سوی برخی دشمنان خارجی و وابستگان داخلی به شدت ما را آزار داد تا طرح جمعیت شکست بخورد؛ اما با ایمان و اعتقادی راسخ نمایندگان برای تحقق این امر همگی تلاش کردیم.  

این مسئول تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد با نهادها و سازمان‌های مرتبط قانون 73 ماده‌ای جوانی جمعیت تدوین شد که تاکنون قانونی تا این حد جامع که در برگیرنده ابعاد 8 گانه اقتصاد، سلامت، آموزش، فرهنگسازی، ترویج و تبیین، اشتغال، حوزه مالی و بانکی و تسهیلات، علمی و استخدامی باشد؛ .نداشتیم  

وی ابراز کرد: قانون جوانی جمعیت یک قانون موفق و مردمی می‌دانیم که با گذشت 7 ماه از ابلاغ، نزدیک به  20 درصد آن اجرا شده در حالی که قانون تسهیل ازدواج جوانان با وجود گذشت 16 سال از ابلاغ، کمتر از 20 درصد اجرا شده است.  

محمدبیگی عنوان کرد: با نظارت در اجرای قانون جوانی جمعیت، تاکنون بیش از 15 هزار خودرو به مادران دارای بیش از 2 فرزند اهدا شده و 450 میلیارد تومان هم وام فرزندآوری به جامعه هدف پرداخت شده است؛ همچنین بیمه ناباروری برای اولین بار 90 درصد هزینه‌های ناباروری را می‌پردازد.

اجرایی شدن ۲۰ درصد از قانون جوانی جمعیت  

وی بیان کرد: مرخصی زایمان 9 ماهه ابلاغ شده و آیین‌نامه ماده 27 مربوط به حمایت از مادران پزشک و متخصص هفته گذشته توسط دولت ابلاغ شد.  

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: قوای سه گانه برای اجرای این قانون پای کار آمدند و رهبر معظم انقلاب هم پیامی در این باره ارسال کردند که بسیار مسرت بخش بود.  

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی نظارت و ارزیابی قانون خاطرنشان کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای این قانون نزدیک به 12 هزار میلیارد تومان در سال است که بخش زیادی از این بودجه در حال تخصیص یافتن است.  

محمدبیگی در پاسخ به سوالی درباره قانون جدید مهریه بیان کرد: این طرح هنوز تصویب نشده و فراکسیون زنان با این طرح موافق نیست و باید همه جوانب آن بررسی شود البته مخالف مهریه‌های بالا هم هستیم.  

گفتنی است؛ حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفتگو با علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس و قلی‌ها معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی و بیان دغدغه‌ها و مشکلات استان قزوین و همچنین جامعه رسانه، بازدید از موزه مجلس و خبرگزاری خانه ملت از برنامه‌های این تور رسانه‌ای بود.  

انتهای پیام/7003
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221372

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.