تاریخ : 01 اردیبهشت 3 08:53
3
معاون پارلمانی رئیس جمهور در تاکستان:

گشایش‌های فراوانی در بخش‌های مختلف صورت گرفته است

  • کد خبر : 221540
  • 24 مرداد 1 12:54
گشایش‌های فراوانی در بخش‌های مختلف صورت گرفته است
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: روحیه خدمت در دولت سیزدهم حاکم بوده و گشایش‌های فراوانی در بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در یادواره خبرنگار شهید رضا طاهرخانی و شهدای رسانه استان قزوین که در سالن امام علی (ع) ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهارکرد: در ابتدای آغاز به کار دولت بسیاری بیان می‌کردند که چگونه دولت می‌خواهد کار کند چون با چالش جدی در بخش‌های مختلف از جمله پرداخت حقوق کارکنان، فروش نفت با وجود تحریم ها، شیوع کرونا و ندادن واکسن به ایران و... مواجه است.

حسینی افزود: با این وجود رییس جمهور به محض رای آوردن، کار را شروع کرده و با اقدامات و رایزنی های صورت گرفته و ورود واکسن، از مرحله بحرانی کرونا که ۷۰۰ نفر فوت می کردند گذشتیم.

وی تصریح کرد: دولت با این شرایط کار را شروع کرد و با جدیت و اهتمام خاص، طی یکسال، در سفرهای استانی رکوردی ثبت شد و کارهای جدی در این سفرها صورت گرفت و اولویت ها و چالش استانها بررسی شد.

معاون رییس جمهور با اشاره به گشایش‌های صورت گرفته در این دولت، افزود: به رغم همه مشکلات و برخی صحبت‌ها، سیاست همسایگی خوب جواب داده است و از همسایه ها شروع کردیم و صادرات رونق گرفته است.

وی ادامه داد: صادرات کشور حتی به اروپا دوبرابر شده و ۲۱۳ درصد رشد داشته و اگر اهل کار باشیم مشکلات حل می‌شود.

حسینی تصریح کرد: دولت از ماه اول کار، ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها را پرداخت کرده و با کسری بودجه و رشد تورمی سنگینی نیز مواجه بوده و تلاش کرده تحریم‌ها را دور بزند، امروز بیش از یک میلیون بشکه نفت فروخته و سعی می‌کنیم منابع بلوکه شده کشور را برگردانیم و بدهی‌ها را حتی به صندوق‌هایی بپردازیم که دچار ورشکستگی شده اند.

وی گفت: سال گذشته ۲۰ درصد بودجه کشور را صرف هزینه‌های عمرانی کرده، اکنون در کنار هزینه‌های روزمره که روز به روز افزایش می‌یابد طرح‌های بزرگی نیز اجرا می‌شود.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: نظام رتبه بندی معلمان از یک دهه گذشته که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نوشته شده این دولت در حال اجرایی کردن آن است.

وی با بیان اینکه ما در شرایط بحران جهانی هستیم، افزود: جنگ اوکراین در اروپا و ترکیه و روسیه آثار تورمی باقی گذاشته و تامین غذا، گندم و سوخت دشوار شده و از امروز آمریکاییها برای زمستان نگران تامین سوخت هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به انتقادات در تامین کالاهای اساسی، افزود  در اولین جلسه دولت امسال تصمیم گرفته شد خرید گندم گرانتر از سال قبل تقریبا حدود دوبرایر بیشتر صورت گیرد و تاکنون هفت میلیون تن گندم خریداری و ذخیره شده که اقدام بزرگی در تامین کالای اساسی است.

وی گفت: این درحالی است که در بحران اخیر در اروپا و کشورهای پیشرفته، مردم فروشگاه ها را غارت کردند ولی در اینجا دولت هر روز جلسه و برنامه داشت تا وضعیت بازار را کنترل کند.

این مسوول افزود: مسوولان کشور بی تفاوت نیستند و وضعیت مردم را می بینند و شخص رییس جمهور در سفر کرمان به جاها و کپرهای رفت که حتی امکان ایستادن هم نداشت، رییس جمهور از نزدیک مشکلات را می بینند و برای حل آنها تلاش می کنند.

معاون رییس جمهور یادآور شد: دولت تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته و باید در هفته دولت گزارشی داده شود که مردم بدانند کار انجام می شود.

وی درخصوص مذاکرات، گفت: ما اهل مذاکره هستیم اما تن به ذلت نمی دهیم و از موضع قوت و قدرت منافع مردم را پیگیری می کنیم و به خواسته های نابحق طرف های مذاکره کننده تن نمی دهیم.

حسینی افزود: تلاش دولت هم خنثی سازی تحریم ها و هم پیگیری مذاکرات است و اگر مذاکرات به نتیجه رسید که فبها و اگر نرسید منافع مردم با جدیت و کار و تلاش پیگیری می شود.

این مسئول در پایان گفت: الان در کشور همگرایی وجود دارد و کسی از حاکمیت دوگانه حرف نمی زند و همه در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب برای خدمت تلاش می کنند بنابراین باید در کنار هم در خدمت به مردم اقدام کنیم و خود رییس جمهور در این زمینه نمونه هستند.

انتهای پیام/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221540

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.