تاریخ : 09 فروردین 3 14:56
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

بیمارستان اعصاب و روان قزوین جابجا می‌شود

  • کد خبر : 221732
  • 06 شهریور 1 14:42
بیمارستان اعصاب و روان قزوین جابجا می‌شود
عبداله دیدبان گفت: بیمارستان ۲۲بهمن قزوین با ظرفیت 60 تخت تنها مرکز بهبود بیماران اعصاب و روان استان است که به دلیل فرسودگی قابل بهره برداری نیست، بنابراین خرید این ساختمان واقع در منطقه مینودر می‌تواند بخشی از مشکلات این بیماران را حل کند.

به گزارش خبرنگار سلامت شاخص،  نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ظهر امروز به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات پردیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

دکتر عبدالله دیدبان در این نشست ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای هفته دولت با اشاره به اعتبارات 1300 میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری در حوزه سلامت، اظهار کرد: از جمله اقدامات مثبت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در دولت سیزدهم، طی یک سال گذشته اجرای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی، راه‌اندازی کلینیک دیالیز محمدزاده، تخصیص۵۰ میلیارد تومان اعتبارات آموزشی و پژوهشی و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های بهداشتی است.

وی افزود: تجهیز و راه‌اندازی مرکز درمان ناباوری بیمارستان ولایت، توسعه بیمارستان‌های تاکستان و آبیک، تکمیل طرح توسعه بیمارستان شهید رجایی از مصوبات سفر رییس جمهور در بخش بهداشت بوده و همچنین تولید محصولات فناوری محور شامل تجهیزات پزشکی و محصولات غذایی و محیط زیست از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه سلامت است.

دیدبان همچنین یادآور شد: بهره‌برداری از مرکز دیالیز تاکستان با ۲۵ طرح، بهره‌برداری سالن ورزشی پردیس دانشگاه و افتتاح بخش بیماران خاص مانند تالاسمی از اقدامات جهادی این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، خرید ساختمان مناسب برای بیمارستان اعصاب و روان استان را یکی از اقدامات مهم دانشگاه در یک سال گذشته دانست و گفت: بیمارستان ۲۲بهمن قزوین با ظرفیت 60 تخت تنها مرکز بهبود بیماران اعصاب و روان استان است که به دلیل فرسودگی قابل بهره برداری نیست، بنابراین خرید این ساختمان واقع در منطقه مینودر می‌تواند بخشی از مشکلات این بیماران را حل کند.

وی تصریح کرد: خریداری و نصب دستگاه ام آر آی تاکستان، نصب و بهره‌برداری دستگاه ام آر آی شهید رجایی، افتتاح درمانگاه قلب و عروق در آوج، آزمایشگاه هورمون شناسی در آوج، ایجاد پایگاه فوریت‌های پزشکی کلنجین از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قزوین است.

فاز اول بیمارستان 700 تخت خوابی تا دو سال آینده  افتتاح می‌شود

دیدبان، توسعه اورژانس و آزمایشگاه بیمارستان قدس و همچنین بخش کودکان با ظرفیت ۲۲ تخت به عنوان بخش عمومی را از دیگر اقدامات در حوزه سلامت استان عنوان کرد و افزود: دو طرح مثبت نسخه الکترونیکی و طرح دارویار که از مصرف بی‌رویه و قاچاق دارو جلوگیری می‌کند، اکنون در سطح کشور در حال اجرا می‌باشد، در استان هم روندی خوبی را طی می‌کند.

دیدبان در خصوص بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان اظهار کرد: این بیمارستان تاکنون نزدیک به ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به اعتبار خوبی که در سفر ریاست جمهوری دریافت کردیم حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان مصوبه دارد که به محض دریافت اولیه واریزی، روند ساخت را با سرعت ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: طبق دستور رئیس جمهور حداقل فاز اول این بیمارستان تا دو سال آینده باید افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار کرد: در خصوص موج هفتم بیماری کرونا؛ کشور در حال گذار از این موج است و استان قزوین نیز روند کاهشی دارد.

وی یادآور شد: اگر چه تمام شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز خارج و به رنگ زرد و نارنجی در آمده‌اند، اما همچنان باید به دستورالعمل‌های بهداشتی به دقت پایبند بود.

دیدبان خاطرنشان کرد: متاسفانه استان قزوین از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا در کشور کمترین رتبه را دارد.

این مسئول در ادامه ضمن تاکید بر نظام ارجاع در حوزه سلامت تصریح کرد: انتظار داریم که مردم برای هر بیماری و ناخوشی کوچکی به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه نکنند، چراکه این اقدام سبب انباشت جمعیت در مطب‌های این پزشکان و کاهش کیفیت خدمات دریافتی بیماران می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده که به دنبال راه‌اندازی آن در سطح استان هستیم، قطعا در این فرهنگ سازی یاری‌رسان ما خواهد بود.

دید‌بان در خصوص مشکلات بیمارستان آبیک اظهار کرد: این بیمارستان با وجود ۲۲ تخت از نظر زیرساختی استانداردهای یک بیمارستان را ندارد؛ در این مرکز درمانی ۱۲ پزشک متخصص داریم اما عدم وجود زیرساخت‌ها، دردی از مردم آبیک درمان نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور با کمبود جدی در حوزه تخصص بی‌هوشی، جراحی عمومی و طب اورژانس مواجه هستیم که عواملی چون عدم استقبال از طرف ورودی‌های دوره تخصصی برای این رشته‌ها و همچنین عدم رضایت از تعرفه‌های دولتی، در این کمبودها دخیل هستند.

دیدبان در پایان گفت: با کمبود این متخصصین در حوزه درمان چاره‌ای نداریم که این منابع موجود را در کل بیمارستان‌های استان مدیریت کنیم که خود نارضایتی‌هایی بد نبال دارد.

انتهای پیام/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/221732

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.