تاریخ : 10 فروردین 3 10:50
3
مدیرکل ثبت احوال قزوین خبر داد

کاهش 5 و نیم درصدی ولادت در استان قزوین/ ثبت 4 واقعه سه قولوزایی در نیمه نخست سال

  • کد خبر : 222171
  • 11 مهر 1 09:21
کاهش 5 و نیم درصدی ولادت در استان قزوین/ ثبت 4 واقعه سه قولوزایی در نیمه نخست سال
حسن صومی گفت: طی این مدت هفت هزار و ۲۱۳ واقعه ولادت در سطح استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هفت هزار و ۶۳۴ واقعه بوده، با کاهش ۵.۵ درصدی روبرو هستیم.

حسن صومی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: طی این مدت هفت هزار و ۲۱۳ واقعه ولادت در سطح استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هفت هزار و ۶۳۴ واقعه بوده، با کاهش ۵.۵ درصدی روبرو هستیم.

وی افزود: از ولادت‌های ثبت شده، سه هزار و ۶۹۹ پسر و سه هزار و ۵۱۴ دختر بوده که به ازای هر ۱۰۵ تولد پسر، ۱۰۰ تولد دختر ثبت شده و در ۶ ماه نخست امسال نیز به طور متوسط در هر شبانه روز ۳۸.۸ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال قزوین بیان کرد: طی مدت یاد شده ۱۴۲واقعه ۲قلوزایی و چهار واقعه سه قلوزایی در سطح استان قزوین نیز به ثبت رسیده است.

صومی در رابطه با انتخاب ۵ نام نخست که توسط والدین برروی فرزندانشان صورت گرفته اشاره و یادآور شد: در این رابطه اسامی فاطمه، رستا، ماهلین، زهرا و آوا بیشترین فراوانی نام دختران را به خود اختصاص داده و برای پسران نیز امیرعلی، امیر حسین، آیهان، آراد و علی بیشترین فراوانی را داشته اند.

این مسئول ثبت احوال با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی آمار فوتی‌های استان در نیمه نخست امسال، افزود: طی این مدت سه هزار و ۳۴۱ واقعه فوت در سطح استان به ثبت رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۷۷۹ واقعه فوتی بوده است.

وی یادآور شد: از کل فوتی‌های ثبت شده در ۶ ماه نخست امسال استان، یک هزار و ۸۹۱ مورد مرد و یک هزار و ۴۵۰ مورد نیز زن بوده اند و به طور متوسط در هر شبانه روز نیز ۱۸ واقعه فوت به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: سه هزار و ۹۸۵ واقعه ازدواج و هزار و ۵۹۹ واقعه طلاق طی ۶ ماه نخست امسال در این استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222171

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.