تاریخ : 01 اردیبهشت 3 04:49
3
با پیگیری نمایندگان مجلس؛

حق آبه کشاورزی استان قزوین 2 برابر می‌شود

  • کد خبر : 222187
  • 13 مهر 1 11:14
حق آبه کشاورزی استان قزوین 2 برابر می‌شود
با موافقت وزیر نیرو حق آبه کشاورزی استان قزوین ۲ برابر شد.

به گزارشئخبرنگار اجتماعی شاخص، با پیگیری فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر نیرو افزایش حدود ۲ برابری حق آبه کشاورزی استان اجرایی شد.

بر این اساس طی سال‌های اخیر به دلیل تأمین نیاز پایتخت به آب شرب از سد طالقان و با توجه به کاهش شدید بارندگی و خشکسالی‌های اخیر، میزان حق آبه استان تا در تابستان‌ها تا ۵۲ میلیون متر مکعب کاهش یافته بود. این میزان در سال گذشته با پیگیری‌های مسئولان به ۷۵ میلیون متر مکتب افزایش یافت با این حال این میزان آب پاسخگوی نیاز کشاورزان استان نبود.

در این راستا در دیدار فاطمه محمدبیگی با محرابیان وزیر نیرو، افزایش میزان حق آبه کشاورزی استان به عنوان یک مطالبه مهم مورد تاکید قرار گرفت. الحمدلله به دنبال این مطالبه گری و پیگیری دیگر مسئولان استانی بازنگری در سهمیه آب کشاورزی دشت قزوین انجام و میزان آن از ۷۵ میلیون مترمکعب به ۱۳۳.۸ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

محمدبیگی با بیان اینکه امیدوارم در پاییز امسال با افزایش بارش شاهد افزایش ذخیره سد طالقان و همچنین سایر منابع آبی استان و کشور باشیم، گفت: بی شک افزایش حق آبه استان در حوزه کشاورزی می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه آبی کشاورزان کوشای استان را مرتفع سازد. این مطالبه گری با قوت ادامه خواهد داشت تا در سال آینده سهمیه بیشتری برای سال آبی استان داشته باشیم، همچنین در حال پیگیری حفظ منابع آبی پایدار برای آب شرب و کشاورزی با ایجاد سدهای جدید در استان هستیم.

انتهای پیام/ 1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222187

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.