تاریخ : 04 اردیبهشت 3 21:35
3
وزیر آموزش و پروش به قزوین در دیدار با نماینده ولی فقیه قزوین؛

آموزش و پرورش سند ۲۰۳۰ را اجرا نمی‌کند

  • کد خبر : 222189
  • 13 مهر 1 11:52
آموزش و پرورش سند ۲۰۳۰ را اجرا نمی‌کند
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله عابدینی گفت: وزارت آموزش و پرورش سند ۲۰۳۰ را در مدارس اجرا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به قزوین صبح امروز (چهارشنبه) همراه با مسئولین استان، با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار کرد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار اظهار کرد: دشمن تلاش خود را به کار گرفته تا روی نوجوانان و جوانان ما کار کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت و حساسیت جایگاه آموزش و پرورش گفت: هر تحولی در کشور حتما از آموزش و پرورش شروع می‌شود و هر گرفتاری نیز که حاصل شود از این عرصه خواهد بود.

وی ابراز کرد: دانش آموزان ما در مدرسه تحت تربیت دینی قرار گرفته‌اند و در آینده مشکلی نداریم با این حال نباید از توطئه‌های دشمن در حوزه آموزش و پرورش غفلت کنیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه هر نوع ناهنجاری که در جامعه می‌بینیم باید برای رفع آن به قرآن و نماز پناه ببریم و درواقع کلام وحی باید به عنوان یک کار راهبردی و اساسی مورد توجه آموزش و پرورش باشد، اظهار کرد: باید ببنیم که چه میزان این مهم را در کار خود پیاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: قرآن به ما آموزش می‌دهد در برابر مشکلات و ناهنجاری‌ها به اقامه نماز توجه داشته باشیم و نباید هیچگاه فراموش کنیم که نماز ستون دین است و دین با این ستون دارای استحکام است.

 امام جمعه قزوین گفت: طرفداران و افرادی که به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ بودند برای فاصله گرفتن مدارس و دانش آموزان ما با دین تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت بالای کار معلم در جامعه و کار حساس پرورش نسل‌های آینده، گفت: فرهنگیان نیروهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستند و باید از تلاش‌های آنان قدردانی کنیم.

وزارت آموزش و پرورش سند ۲۰۳۰ را در مدارس اجرا نمی‌کند

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این جلسه اظهار کرد: پس از ۲۶ ماه تعطیلی کلاس‌های درس به دلیل کرونا شاهد حضوری شدن مدارس بودیم و دیدیم که دشمن در این شرایط به دنبال هجمه به دانش آموزان ما و آموزش و پرورش هستند.

یوسف نوری گفت: دشمن می‌خواهد تا نظام و میهن اسلامی ما به قله‌های پیشرفت نرسد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش همواره مورد توجه علما و بزرگان و البته دشمنان قرار دارد، چرا که تربیت نسل‌های آینده و توسعه و رشد و اعتلای کشورها وابسته به این دستگاه است و تاثیرگذاری آن بسیار بالاست.

وی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش همواره در مسیر اعتلای تعلیم و تربیت فرزندان میهن اسلامی گام برداشته و در این راه همه تلاش خود را به کار گرفته است.

نوری در ادامه همچنین گفت: وزارت آموزش و پرورش سند ۲۰۳۰ را در مدارس اجرا نمی‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر به استان‌ها را آشنایی بهتر با مسائل و مشکلات استان‌ها در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و پرورش خواند و گفت: کارهای خوبی با پیگیری‌های مسئولان استانی قزوین از جمله نماینده ولی فقیه و استاندار در حوزه‌های آموزش و پرورش دنبال شده است.

همه دستگاه‌ها باید کمک حال آموزش و پرورش باشند

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: در مجلس به طور جدی پیگیر مسایل و مشکلات آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان بوده و هستیم.

وی اظهار کرد: همه دستگاه ها باید کمک حال آموزش و پرورش باشند و به اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش کمک کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگیان در دوران دفاع مقدس زحمات زیادی را متحمل شدند و اکنون نیز جز زحمت کش ترین کارکنان نظام جمهوری اسلامی به شمار می روند و قدردان تلاش‌های آنان هستیم.

کمبود فضای آموزشی در برخی نقاط استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این دیدار گفت: با توجه به تعطیلی ۲۶ ماه مدارس به دلیل کرونا، همه تهمیدات لازم اندیشده و امکانات به کار گرفته شد تا شاهد بازگشایی بدون مشکل مدارس در استان قزوین باشیم.

نقی سیاهکالی مرادی در پایان گفت: در برخی نقاط استان قزوین مشکل کمبود فضای آموزشی داریم که در شهرستان البرز به ویژه شهر تازه تاسیس مهرگان و الوند بیشتر محسوس است.

انتهای پیام/ 1003/د

 

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222189

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.