تاریخ : 05 اردیبهشت 3 04:04
3
وزیر آموزش و پرورش:

دشمن با هجمه رسانه‌ای درصدد تعطیلی مدارس کشور است

  • کد خبر : 222191
  • 14 مهر 1 08:13
دشمن با هجمه رسانه‌ای درصدد تعطیلی مدارس کشور است
یوسف نوری گفت: کلاس‌ها قطعا حضوری است؛ با توجه به رشد علمی ایجاد شده در کشور، دشمن به دنبال جلوگیری از حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، یوسف نوری در دیدار با جمعی از فرهنگیان استان قزوین در اداره‌کل آموزش و پرورش اظهار کرد: نگاه ما در نظام تعلیم و تربیت به مربی یک نگاه مترقی از بُعد انسان‌شناسی و کنش‌گر اجتماعی بوده که براساس دستورات دینی، دانش‌آموز هم خود یک پژوهشگر است اما در دیدگاه غربی معلم پژوهشگر بوده و دانش‌آموز باید دنبال او باشد.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها سرمایه زندگی خود را به دست ما سپرده‌اند، افزود: باتوجه به فضای مجازی و جولان رسانه‌ها ممکن است که مرجع دانش‌آموزان مدرسه، معلم و خانواده نباشد بلکه شبکه‌های اجتماعی جای آن را بگیرند؛ لذا این شرایط الگوهای راهبردی بوده که در نظام تعلیم و تربیت برای حکمرانی تربیتی باید مد نظر قرار بگیرد.

یوسفی با اذعان به اینکه لازم است ارتباط و تعامل دوسویه موثر با دانش‌آموز را داشته و آن را تجربه کنیم، ادامه داد: نقد جدی توسط معلمان را می‌پذیریم و با صداقت پاسخ می‌دهیم.

200 هزار متر مربع به فضای دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فعالیت‌هایی مرتبط با معلمان در حوزه‌های مختلف دنبال می‌شود که از جمله آن می‌توان به اجرای سند تحول بنیادین اشاره کرد که تاکنون یکهزار و 700 نفر از جوانان گام دوم انقلاب برای اجرای این سند تعلیم شده‌اند.

این مقام مسئول معلم را از عوامل تاثیرگذار بر تحول بنیادین دانست و گفت: بنای ما جذب در دانشگاه‌های فرهنگیان است و در این راستا 200 هزار متر مربع به فضای این دانشگاه اختصاص داده‌ایم.

یوسفی افزود: در دوران همه گیری کرونا آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان دچار آسیب شدند اما با این وجود به صورت عالمانه و عامدانه مدارس را به منظور برگزاری حضوری کلاس‌ها بازگشایی کردیم.

دشمن چشم دیدن پیشرفت‌های فناوری اطلاعات را ندارد

وی تصریح کرد: در شرایط امروز از آنجایی که دشمن متوجه شد ما در نظام آموزش و پرورش در فناوری اطلاعات به لحاظ علمی رشد جهانی داریم به دنبال ضعیف کردن دانش‌آموزان هستند.

نوری اذعان کرد: اغتشاشات اخیر در کشور نشان داد دشمن به دنبال مهسا امینی و حجاب نیست بلکه اینها بهانه‌ای است تا ایران را تجزیه کنند.

وی در پاسخ سوالات خبرنگاران با اشاره به وضعیت برگزاری کلاس‌ها در فضای کنونی کشور اظهار کرد: کلاس‌ها قطعا حضوری است؛ با توجه به رشد علمی ایجاد شده در کشور، دشمن به دنبال جلوگیری از حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در ماجراهای اخیر برخی از امپراتوری رسانه استفاده می‌کنند تا ما را از مسیر علمی که رتبه‌های برتر در فناوری نوین و علمی حاصل شده، دور کنند این در حالی است که طی سال‌جاری دانش‌آموزان 20 مدال طلا را کسب کردند.

نوری با تصریح بر اینکه کلاس‌های درس توسط همکاران به صورت حضوری دایر خواهد بود،  بیان کرد: از اولیا درخواست داریم هوشیار باشند چراکه دانش‌آموزان در دوران کرونا فرصت را از دست داده و نباید بیشتر از این دچار زیان شوند.

وی ادامه داد: در راستای حکمرانی متعالی در نظام تعلیم و تربیت به دنبال اجرای سند تحول بنیادین هستیم که توجه به دانش‌آموزان، نیاز، برنامه‌ریزی برای حوزه درسی و شناخت آنها اولویت نخست ما در این طرح است و باید دانش‌آموز را از ساحت تک بعدی به 6 ساعتی تبدیل کنیم.

این مسئول یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان باید به لحاظ زیرساخت، روش و برنامه درسی به ویژه ارزشیابی مجهز باشد تا بتوانیم معلم دارای شایستگی‌های سه گانه و معلم معیار را تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: برخی از مدارس شهرستان‌های کشور به ویژه جدید کشور به دلیل مهاجرت‌ها با کمبود فضا مواجه است که باید فضاهای فرسوده را ترمیم یا فضاهای کانکسی را نوسازی کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سند تحول بنیادین در حوزه تعلیم و تربیت یادآور شد: این سند با رویکرد جدید و مدرسه‌ای شروع می‌شود و در حال تدوین الگوی مدرسه‌ای آن با عنوان «رهیاران تحول یا عاملان اصلی اجرای تحول» هستیم.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222191

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.