تاریخ : 07 اردیبهشت 3 02:35
3
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

کمبود سرانه و فضای آموزشی در سطح 6 استان از کشور/مدارس کانکسی کشور تا سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند

  • کد خبر : 222192
  • 14 مهر 1 08:28
کمبود سرانه و فضای آموزشی در سطح 6 استان از کشور/مدارس کانکسی کشور تا سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند
مهرالله رخشانی‌مهر گفت: با اشاره به اینکه با بهسازی واحدهای آموزشی دیگر هیچ مدرسه گلی و خشتی در کشور وجود ندارد، اذعان کرد: در حال حاضر یکهزار مدرسه کانکسی با جمعیت بالای 10 دانش‌آموز در کشور وجود دارد که تا سال آینده بساط این مدارس برچیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، مهرالله رخشانی‌مهر عصر امروز در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 2 هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی هنرستانی، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در سطح کشور خریداری و توزیع شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی جدید به یکهزار مدارس تجهیزات تحویل داده شده است، افزود: بخشی از تجهیزات وارد مدارس شده و بخشی از آنها باقی مانده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: استان‌های البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، تهران، گیلان، لرستان از جمله استان‌های دچار کمبود فضای آموزشی و سرانه پایین نسبت به سایر استان‌ها هستند و تلاش داریم با ساخت مدارس جدید این کمبودها را جبران کنیم.

یکهزار مدرسه کانکسی در کشور وجود دارد

 رخشانی‌مهر اذعان کرد: از ابتدای شروع طرح آجر به آجر، یک میلیون و 500 نفر مشارکت کردند؛ این طرح شامل بازه‌های سنی دانش‌آموزی بوده که فرهنگ سازی و خیرسازی مهمترین هدف آن بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه با بهسازی واحدهای آموزشی دیگر هیچ مدرسه گلی و خشتی در کشور وجود ندارد، اذعان کرد: در حال حاضر یکهزار مدرسه کانکسی با جمعیت بالای 10 دانش‌آموز در کشور وجود دارد که تا سال آینده بساط این مدارس برچیده می‌شود.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222192

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.