تاریخ : 09 فروردین 3 20:59
3
قیمت نفت خام:

قیمت امروز نفت در بازار جهانی

  • کد خبر : 222194
  • 14 مهر 1 10:52
قیمت امروز نفت در بازار جهانی
پس از توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید حدود 2 میلیون بشکه در روز که بزرگ‌ترین کاهش از سال 2020 است، قیمت نفت امروز پنجشنبه برای چهارمین جلسه ...

به گزارش شاخص: پس از توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید حدود 2 میلیون بشکه در روز که بزرگ‌ترین کاهش از سال 2020 است، قیمت نفت امروز پنجشنبه برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت و قیمت نفت برنت به بالاترین حد سه هفته اخیر رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه در ماه دسامبر با ۲۲ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳.۵۹ دلار در هر بشکه رسید در حالی که در جلسه معاملاتی قبل هم ۱.۷ درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در نوامبر با ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۷.۹۸ دلار در هر بشکه رسید در حالی که در روز سه‌شنبه نیز ۱.۴ درصد افزایش یافته بود.

توافق بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، گروه موسوم به اوپک پلاس، کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید است.

با توجه به اینکه تولید برخی از کشورهای اوپک پلاس کمتر از سطح هدف است، کاهش واقعی کمتر از کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای در روز خواهد بود که در این نشست توافق شده بود.

عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان گفت که کاهش واقعی عرضه حدود ۱ تا ۱.۱ میلیون بشکه در روز خواهد بود و این کاهش در واکنش به افزایش نرخ بهره در غرب و تضعیف اقتصاد جهانی است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، این توافق را «کوته‌بینانه» توصیف کرده است. کاخ سفید گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به ارزیابی اینکه آیا ذخایر استراتژیک نفت بیشتر برای کاهش قیمت‌ها آزاد شود یا خیر، ادامه خواهد داد.

کاخ سفید اعلام کرد که با کنگره در مورد مسیرهای اضافی برای کاهش کنترل اوپک و متحدانش بر قیمت انرژی در ارجاع آشکار به قانونی که می‌تواند اعضای این گروه را در معرض شکایت‌های ضدانحصاری قرار دهد، مشورت خواهد کرد.

تحلیلگران می‌گویند: تأثیر نهایی تصمیم اوپک پلاس در بازار نفت، به مدت زمان توافق بستگی دارد، زیرا اوپک پلاس تصمیم گرفت اعلامیه همکاری خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کند. انتظار می‌رود بیش از نیمی از کاهش عرضه ۱ میلیون بشکه‌ای در روز از سوی عربستان سعودی صادر شود.

روز چهارشنبه، معاون نخست‌وزیر روسیه، الکساندر نواک، به طور جداگانه گفت روسیه ممکن است تولید نفت خود را در تلاشی برای خنثی کردن اثرات محدودیت‌های قیمتی اعمال شده توسط غرب بر روی اقدامات مسکو در اوکراین کاهش دهد.

کاهش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته نیز از قیمت‌ها حمایت کرد. اداره اطلاعات انرژی گفت، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۳۰ سپتامبر ۱.۴ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۲۹.۲ میلیون بشکه رسید.

انتهای پیام/1900

منبع: ایران جیب

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222194

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.