تاریخ : 09 فروردین 3 16:47
3
مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین:

تئاتر آپارتمانی"نماپارتمان" در قزوین برگزار می‌شود

  • کد خبر : 222205
  • 14 مهر 1 13:29
تئاتر آپارتمانی"نماپارتمان" در قزوین برگزار می‌شود
سید قاسم قوامی از انتشار فراخوان رویداد تئاتراستانی با عنوان "نماپارتمان" خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال متون نمایشنامه‌ای پایان مهر ۱۴۰۱ است.
سید قاسم قوامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، از انتشار فراخوان رویداد تئاتراستانی با عنوان نماپارتمان خبر داد و اظهار کرد: رویداد نماپارتمان(نمایش+ آپارتمان) با هدف بسترسازی برای رشد و اعتلای هنرهای نمایشی و گسترش فعالیت‌های هنری گروه‌های جوان و نوجوان با محوریت شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال متون نمایشنامه‌ای پایان مهر ۱۴۰۱ است، افزود: بعد از پایان مهلت ارسال متون و طرح‌های نمایشنامه داوطلبین، آثار توسط هیئت بازخوان و داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و تا پایان اسفند ماه در سه مرحله به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: برای اجرای این نمایشنامه‌ها 9 مکان از اقصی نقاط مجتمع‌های مسکونی در استان قزوین از قبیل پارکینک، حیاط، راه‌پله، اتاق مهمان، پشت‌بام، پیلوت و استخر در نظر گرفته شده است.

تئاتر "نماپارتمان در فضای آپارتمانی برگزار می‌شود

قوامی عنوان کرد: با این حرکت به دنبال احیای نوعی از تئاتر مردمی با رویکرد تلاش برای رسانه‌ای کردن هنرنمایش تحت عنوان تئاتر آپارتمانی"نماپارتمان" هستیم.

وی با اشاره به پیشینه برگزاری نمایشنامه‌های آپارتمانی گفت: در گذشته در ایران نمایشنامه‌های سنتی خانگی در قالب خیمه‌شب‌بازی، تعزیه، نقالی و نمایش‌های زنانه در ادوار مختلف در منازل مردم برگزار می‌شد که می‌توان به نمایش روحوضی یا تخت حوضی اشاره کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: هدف از اجرای تئاترهای آپارتمانی پرداختن به دغدغه‌های امروز جامعه و خانواده‌ها و رعایت حقوق شهروندی است.

وی اذعان کرد: در برگزاری این نوع تئاتر‌ها به دنبال اجرای پرطمطراق و حرفه‌ای، استفاده از امکانات پیشرفته، صحنه و لباس و نورپردازی کافی نیستیم بلکه هدف ما اجرای نمایشنامه‌هایی در طراز تئاترهای سنتی و قهوه‌خانه‌‌ای است.

قوامی عنوان کرد: رعایت حقوق شهروندی بر پایه آموزه‌های دینی، رعایت قوانین شهرنشینی و زندگی اجتماعی بر پایه آموزه‌های اخلاقی، آئین همسایه‌داری به سبک و شیوه معصومین و ائمه اطهار(ع) و تمدن نوین اسلامی به پیروی از کردار و داستان‌هابی واقعی از زندگی پیامبر اکرم(ص) از اولویت‌های موضوعی و ساختاری، اجرای این تئاتر آپارتمانی است.

پذیرش 10اثر از هر هنرمند 

وی اذعان کرد: با اجرای این تئاتر آپارتمانی می‌توانیم علاوه بر پشتیبانی از فعالیت گروه‌های تئاتر مردمی استان، به تولید و اجرای آثار نمایشی مرتبط با حقوق شهروندی و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان نمایشگران جوان و نوجوان بپردازیم.

قوامی در توضیح روند برگزاری این رویداد گفت: توجه به اولویت‌های موضوعی و ساختارهای متنوع درام و پرداخت هنرمندانه در قالب کمدی و طنز با لحاظ فرهنگ بومی و آئینی از اهداف اصلی این رویداد است.

وی با بیان اینکه گروه‌های هدف ما ساکنین مجتمع‌های استان قزوین است، ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته؛ برگزاری و اجرای این تئاتر در سه منطقه خواهد بود که یکی از مناطق حائز اهمیت، مجتمع‌های مسکونی شهر مهرگان است.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین با بیان اینکه سقف آثار مورد پذیرش 10 اثر است، ابراز کرد: هر اثر نمایشی حداقل 3 بار اجرا خواهد شد و در مجموع 30 اجرا در این رویداد استانی برگزار می‌شود.

قوامی ضمن دعوت از داوطلبین و متقاضیان برای شرکت در این رویداد گفت: رویداد تئاتر نماپارتمان در 3 بازه زمانی در فصل زمستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/1003/د
منبع: صبح قزوین
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222205

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.