تاریخ : 31 فروردین 3 14:20
3
مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیرعلوم‌پزشکی قزوین:

افزایش شیوع کرونا در سایه بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی/ پنج شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

  • کد خبر : 222305
  • 25 مهر 1 13:44
افزایش شیوع کرونا در سایه بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی/  پنج شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند
دکتر بهزاد نجف‌پور گفت: در حال حاضر البرز تنها شهرستان آبی کرونایی استان قزوین است و شهرستان‌های بوئین زهرا و آوج که در وضعیت آبی قرار داشتند اخیرا به وضعیت زرد کرونایی تغییر رنگ دادند.

دکتر بهزاد نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت شاخص، از کاهش چشمگیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه با عادی انگاری مردم شاهد تغییر رنگبندی وضعیت کرونا در برخی شهرستان‌های استان از رنگ آبی به زرد هستیم که به معنای نسبتا پرخطر است.

 وی افزود: در حال حاضر البرز تنها شهرستان آبی کرونایی استان قزوین است و شهرستان‌های بوئین زهرا و آوج که در وضعیت آبی قرار داشتند اخیرا به وضعیت زرد کرونایی تغییر رنگ دادند.

 مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در استان قزوین حاکی از افزایش میزان خطر ابتلا به بیماری کووید19 است بنابراین برای پیشگیری از ورود به وضعیت هشدار نارنجی و قرمز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌شود.

کاهش چشمگیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان

 وی عنوان کرد: همچنان توصیه‌های لازم برای افزایش سطح ایمنی جامعه انجام می‌شود و واکسیناسیون کرونا در حال انجام است.

 نجف‌پور بیان کرد: متاسفانه میزان استقبال هم استانی‌ها جهت دریافت واکسن کرونا بسیار پایین بوده و در سطح نامطلوبی قرار دارد؛ به طوریکه در حال حاضر آمار واکسیناسیون در استان، روزانه به عدد دو رقمی رسیده است.

 وی تاکید کرد: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در بین عموم مردم بسیار کاهش پیدا کرده است و همین امر احتمال شعله‌ور شدن بیماری کرونا را بیشتر می‌کند.

 این مسئول خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حضوری شدن کلاس‌های درس می‌تواند میزان شیوع بیماری کرونا را افزایش دهد بنابراین نیاز است که عموم مردم به رعایت مسائل بهداشتی همچون گذشته اهتمام داشته باشند.

فوت یک بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته

 وی عنوان کرد: رصد وضعیت بیماری کرونا در سطح استان نشان می‌دهد که خوشبختانه آمار بیماران بستری و فوتی ناشی از کرونا افزایش چشمگیری پیدا نکرده است.

 نجف‌پور با اشاره به آمار وضعیت کرونا در استان گفت: طی 24 ساعت گذشته(25 مهر ماه) آمار بیماران بستری فعلی 83 نفر بوده و مشابه روز قبل می‌باشد؛ همچنین 34 بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند که نسبت به شبانه روز گذشته روند کاهشی داشته است.

وی در پایان از فوت یک بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: موارد قطعی ابتلا به بیماری کرونا در حال حاضر صفر و تعداد بیماران بدحال هم دو نفر است و 33 نفر هم در این بازه زمانی از بیمارستان ترخیص شدند که روند افزایشی را نشان می‌دهد.

 انتهای پیام/1003/د

منبع: صبح قزوین

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222305

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.