تاریخ : 06 اردیبهشت 3 21:06
3
امام جمعه موقت قزوین:

دشمن با بی‌ثبات‌سازی به دنبال کاهش اقتدار ایران است

  • کد خبر : 222657
  • 27 آبان 1 16:36
دشمن با بی‌ثبات‌سازی به دنبال کاهش اقتدار ایران است
حجت‌الاسلام والمسلمین خضری گفت: بی ثبات سازی و ایجاد آشوب در کشور توطئه دشمنان برای کاهش اقتدار ایران و عدم رسیدن ما به پیشرفت بویژه در عرصه‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خضری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: برای مقابله با این توطئه شوم باید به جهاد تبیین و نهضت در این حوزه به ویژه برای قشر نوجوان و جوان تلاش جدی کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان در صدر اسلام در جنگ روانی و شناختی خود امیرالمومنین(ع) را هدف قرار دادند و تلاش کردند تا با دروغ و فریب در مردم و جوانان نسبت به ایشان بغض و کینه و نفرت ایجاد کنند، افزود: دشمنان امروز نیز این سیاست و سبک را در پیش گرفته اند، روشی که معاویه پیاده کرد و با توطئه‌های خود به گونه ای عمل کرد که عده ای ر‌گ‌های خود را در معرض تیغ قرار دادند تا با امیرالمومنین(ع) پیکار کنند و هیچ خبری از فضائل ایشان از جمله جهاد در راه خدا، تقوا، ساده زیستی و عبادت‌های نیمه شب او نداشتند.

خضری در بخش دیگری از صحبت های خود به اشاعه و نفود سرود شکوهمند "سلام فرمانده" در نقاط مختلف جهان اشاره کرد و گفت:سرود سلام فرمانده بیش از ۲ هزار بار به زبان ها و گویش های مختلف ترجمه شد و در بسیاری از کشورها یک موج ایجاد کرد. 

وی ادامه داد: این سرود حتی تا تگزاس آمریکا هم رسید و نوجوانان و نونهال در نقاط مختلف دنیا آنرا ترجمه کردند که این مساله دشمن را نگران کرد چرا که آنها فکر می کردند نسل نوجوان انقلابی تمام شده است، بنابراین آنها نهایت سعی خود را به کار گرفتند تا علیه این حرکت به کار گرفتند و در دل نوجوانان دهه هشتاد و نودی ما بغض و کینه بکارند.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه اخیرا در جمع دانش آموزان حضور یافتیم و با آن هم صحبت شدیم،افزود: بسیاری از دانش آموزان ما هیچ اطلاعی از دستاوردهای نظام و انقلاب ما نداشته و برخی از آنها حتی معتقد بودند ایران بدبخت ترین و فقرترین کشور جهان است که نشان می دهد دشمن در همین ۲ سال حضور کرونا و تعطیلی مدارس در جریان جنگ روانی چه اقداماتی را انجام داده است.

خیلی از نوجوانان و جوانان ما نسبت به دستاوردها بی‌اطلاع هستند

وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش کرده تا نوجوان و جوان ما ایران قوی را نشناسد به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید جدی دارند.

خضری با بیان اینکه برخی دانش آموزان به کمبود دارو در کشور اشاره می کردند،گفت: اگر چه در مقاطعی مشکل وجود دارد اما باید یادآور شویم در برخی اقلام دارویی جزو هفت کشور و به طور میانگین در این حوزه جزو ۱۰ کشور برتر جهان هستیم که بسیاری از آن اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: در همین ایام تلسکوپی در کشور تولید شد که قابلیت عکسبرداری از ۳۹۱ میلیون سال نوری را دارد و یا اینکه مشخص شد ۵۲ دانشگاه ایران در ردیف مراکز علمی رده الف دنیا هستند، این دستاوردها را باید برای نوجوانان و جوانان خود تبیین کنیم.

امام جمعه موقت قزوین گفت: دشمنان در جریان جنگ روانی دسترسی ها را به نوجوانان قطع کرده اند به طوری که خیلی از این فشر امروز صداوسیما را نمی بینند و در جلسات ما حضور نمی یابند و روحانیت، حوزه های علمیه و مبلغین و فعالان فرهنگی باید راه دسترسی و گفت و گو را با این قشر پیدا کنند.

وی با اشاره به حواث اخیر کشور و با بیان اینکه دشمن از این اتفاقات سود می برد،افزود: هنری کیسینجر نظرپرداز مشهور آمریکایی عنوان می کند که ما باید برای توقف پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، این کشور با خودش مشغول کنیم.

دولت انقلابی در حال باز کردن گره هاست

 خضری با بیان اینکه دولت انقلابی در حال تلاش برای باز کردن گره ها هست اما دشمن تلاش دارد این کار انجام نشود،افزود: یکی از گره های در حوزه نفت و فروش و درآمد در این حوزه بود و دولت سیزدهم تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت سازمان همکاری های شانگهای و احیای مسیر ابریشم، میهن اسلامی را به چهارراه بزرگ ترانزیتی تبدیل کند که درآمدهای قابل توجهی برای کشورمان به همراه خواهد داشت.

امام جمعه موقت قزوین گفت: وقتی ایران بی ثبات و ناامن شود، کشورهای منطقه نیز در خصوص ترانزیت کالاهای خود از ایران دچار تردید می شوند بنابراین دشمن می کوشد تا با بی ثبات سازی میهن ما این اتفاقات و پیشرفت ها حاصل نشود.

وی ادامه داد: یک گره دیگر در حوزه اقتصاد ما بی ثباتی نرخ دلار است و این درحالی است که قدرت های نوظهور اقتصادی مانند چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی موسوم به بریکس با همراهی ایران در تلاش برای ایجاد یک واحد پولی جدید مانند یورو هستند تا تسلط دلار را در حوزه اقتصادی از بین ببرند که در این صورت دلار دیگر نمی تواند با اقتصاد ما بازی کند.

قدردانی از کسبه و بازاریانی که مقابل توطئه دشمن ایستادند

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با قدردانی از بازاریان و کسبه ای که در مقابل توطئه بدخواهان و دشمنان که خواستار اعتصاب شده بودند، ایستادند،

گفت: بازاریان و بسیاری از کسبه در برابر این توطئه ایستادند و عده ای نیز اقدام به بستن مغازه‌های خود کردند که خیلی از آنها تهدید شده بودند و جا دارد قدردان زحمات نیروی پلیس، بسیج و سپاه برای ایجاد امنیت در این روزها باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن در این جنگ پیچیده و ترکیبی تلاش دارد تا از سد انسانی استفاده کرده و به اهداف پلید خود برسد، گفت: از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی تقاضا داریم تا مانند همیشه پوزه کومله، منافقین و سایر تروریست ها را که با همراهی آمریکا و اسرائیل و نوکران آن‌ها در منطقه قصد بی ثبات سازی ایران را دارند، به خاک بمالند.

انتهای پیام/۱۰۰۳/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222657

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.