تاریخ : 10 فروردین 3 10:57
3
اخبار نیروی انتظامی استان قزوین؛

سرقت 40 خودرو توسط 2 زن در قزوین/ کشف سیگار قاچاق از یک واحد صنفی در تاکستان

  • کد خبر : 222694
  • 30 آبان 1 14:29
سرقت 40 خودرو توسط 2 زن در قزوین/ کشف سیگار قاچاق از یک واحد صنفی در تاکستان
فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: 2 سارق زن که با پرسه زدن در شهر محمدیه و مهرگان 40 دستگاه خودرو را به سرقت برده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، سردار علی ابراهیمی در این باره اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرهای محمدیه و مهرگان و ایجاد جو نا امنی در بین شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفته و بلافاصله تیمی زبده از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان البرز بررسی شواهد و آثار باقیمانده در محل های وقوع سرقت را آغاز کردند.

وی افزود: با بررسی فیلم دوربین های مدار بسته و همچنین استفاده از شگردهای پلیسی مشخص شد سارقان مورد تعقیب 2 نفر زن می باشند که با پرسه زدن در محل های خلوت شهرهای مهرگان و محمدیه اقدام به سرقت خودرو می کنند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه ماموران پس از شناسایی سارقان با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات انجام شده به 40 فقره سرقت خودرو در شهرهای یاد شده اعتراف کردند.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه شوهر یکی از این سارقان در طراحی و اجرای نقشه سرقت های انجام شده همکاری داشته و دستگیری وی در دستور کار ماموران قرار دارد، خاطرنشان کرد: سارقان پس از سرقت خودروها و بازکردن لوازم و قطعات داخل خودرو از جمله ضبط، باند، کپسول گاز و لوازمی که به صورت جداگانه قابلیت فروش داشتند، خودروها را اوراق کرده و در استان البرز به فروش می رساندند.

این مقام انتظامی یادآور شد: با توجه به فاقد پارکینگ بودن منازل مسکونی در شهرک مهرگان به کلیه شهروندان عزیز توصیه می شود خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل فرمان، قفل پدال و تجهیزات بازدارنده مجهز کرده و وسایل شخصی همچون گوشی موبایل، کیف پول و مدارک خود را داخل خودرو در معرض دستبرد سارقان قرار ندهند.

کشف سیگار قاچاق از یک واحد صنفی در تاکستان

سرهنگ کوروش عزیزی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای مقابله با خرید، فروش و عرضه اقلام قاچاق و فاقد مجوز، بازدید از واحدهای صنفی فعال در خصوص فروش دخانیات در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان تاکستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی و اخذ دستور قضایی، در بازدید خود از یک واحد صنفی 3 هزار و 720 نخ انواع سیگارهای قاچاق که فاقد هرگونه مجوز مثبته گمرکی بود، کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه ارزش ریالی سیگارهای کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر 300 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از 5 تن چوب قاچاق در آوج

سرهنگ علی زرینی در این باره اظهار کرد: ماموران یگان امداد  شهرستان آوج حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو وانت نیسان حامل چوب جنگلی مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن توسط ماموران، 3 هزار و 500 کیلو گرم چوب جنگلی قاچاق، که فاقد هرگونه مجوز حمل از اداره جنگلبانی بود، کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آوج ادامه داد: در اقدامی دیگر ماموران انتظامی بخش آبگرم یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب جنگلی را متوقف کرده و در بازرسی از آن 2 تن چوب جنگلی قاچاق کشف و 2 نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

سرهنگ زرینی با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر 275 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیم/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222694

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.