تاریخ : 30 فروردین 3 18:24
3
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین:

۱۱۰ معدن استان قزوین برای واگذاری به مزایده گذاشته شد

  • کد خبر : 222710
  • 01 آذر 1 12:55
۱۱۰ معدن استان قزوین برای واگذاری به مزایده گذاشته شد
تقی نبئی گفت: ۱۱۰ معدن استان قزوین شامل معادن خلع ید شده و متروکه برای واگذاری به مزایده گذاشته شد.

تقی نبئی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: ۱۱۰ معدن استان قزوین شامل معادن خلع ید شده و متروکه یا دارای پروانه اکتشاف فعال نشده، براساس قانون برای واگذاری به مزایده گذاشته شد.

وی افزود: این معادن شامل ۲۷ فقره پروانه بهره برداری، چهار فقره معدن متروکه، ۱۱ فقره گواهی کشف، ۱۴ فقره پروانه اکتشاف و ۵۴ فقره محدوده‌های درخواست صدور پروانه اکتشاف در استان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین بیان کرد: از سرمایه گذاران درخواست می‌کنیم در فرایند مزایده این معادن شرکت کنند که تا ۱۰ روز آینده فرصت دارد.

نبئی اضافه کرد: خوشبختانه تعداد درخواست‌ها برای فعالیت در حوزه معادن استان قزوین بسیار زیاد است که به ظرفیت‌های مطلوب معادن استان و راندمان تولید و بهره برداری اقتصادی آن‌ها بر می‌گردد.

وی ادامه داد: معادن خلع ید شده، پروانه‌های اکتشاف فعال نشده و محدوده‌های معدنی غیرفعال طبق قانون در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد و باید از طریق مزایده واگذار شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین با اشاره به دلایل بهره برداری نشدن از بسیاری محدوده‌های معدنی در اختیار وزارتخانه، گفت: مشکلاتی از قبیل وجود معارض محلی و نداشتن ذخیره مطلوب معدنی موجب شده که بسیاری از این محدوده‌ها به حال خود رها شوند و همچنین بسیاری از آن‌ها متقاضی نداشته باشند.

نبئی ابراز کرد: برخی از این محدوده‌ها به دلیل مشکلات مطرح شده چندین بار به مزایده گذاشته شده، ولی متقاضی نداشته است و براساس قانون باز هم باید در فرایند‌های بعدی به مزایده گذاشته شود.

وی اضافه کرد: تا به امروز حدود ۲۰۰ پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین صادر شده که از این تعداد حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ معدن فعال و مابقی نیمه فعال یا غیرفعال است.

این مسئول با اشاره به مواد معدنی که از استان استحصال می‌شود، افزود: بیشتر این مواد شامل مصالح ساختمانی است، چون استان قزوین جزو استان‌های توسعه یافته محسوب می‌شود و تقاضا برای دریافت مصالح ساختمانی در آن بسیار بالا است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین ادامه داد: شن و ماسه، سنگ لاشه، مواد اولیه راهداری و پروژه‌های عمرانی، مواد اولیه کاشی و شیشه و سنگ آهن از جمله مواد استحصالی در استان است.

نبئی در پایان گفت: در یک دهه اخیر، استخراج معادن فلزی مس، سرب، روی و آهن در قزوین فعال شده است که با توجه به بازار خوب فلزات، اکتشاف زیادی هم در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222710

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.