تاریخ : 01 اردیبهشت 3 14:57
3
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین خبر داد

احداث 4 طرح تاسیسات گردشگری آبی در استان قزوین

  • کد خبر : 222711
  • 01 آذر 1 13:11
احداث 4 طرح تاسیسات گردشگری آبی در استان قزوین
نادرمحمدی گفت: ایجاد تاسیسات گردشگری آبی در چهار شهرستان استان از طریق جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هدف گذاری شد.

نادرمحمدی معاون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اعلام این خبر اظهار کرد: این نقاط شامل آبگرم یله گنبد در بخش کوهین قزوین، آبگرم خرقان در آوج، سد انحرافی زیاران در آبیک و سد نهب در بوئین زهرا هستند.

وی افزود: در خصوص سد‌های یاد شده، مطالعات ایجاد تاسیسات گردشگری در آن‌ها از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین انجام شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین بیان کرد: حوزه گردشگری، فراخوان مربوط به جذب سرمایه گذار حوزه گردشگری در این سد‌ها به زودی منتشر می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در رابطه با آبگرم یله گنبد نیز متقاضیانی برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد تاسیسات رفاهی و خدماتی به منظور جذب گردشگر اعلام آمادگی کرده اند که با برگزاری کارگروه‌های مربوطه سرمایه گذار واجد شرایط انتخاب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آبگرم خرقان نیز اراضی مورد نیاز برای ایجاد تاسیسات خدماتی، رفاهی، تفریحی و اقامتی نیز تامین شده و در اختیار سرمایه گذاران متقاضی قرار می‌گیرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: به دلیل برخورداری قزوین از ۲ آبگرم با خواص درمانی بالا و همچنین سد‌هایی که دارای طبیعت بکر و چشم انداز زیبا بوده و در نزدیکی کانون‌های جمعیتی کشور مانند تهران قرار دارند، این استان از قابلیت بالایی در حوزه گردشگری آبی برخوردار است و تلاش داریم تا با جذب سرمایه گذار از این فرصت‌ها برای رونق گردشگری و توسعه بیشتر قزوین استفاده کنیم.

انتهای پیام/1003/د

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222711

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.