تاریخ : 10 فروردین 3 08:43
3
به دنبال رعایت الگوی مصرف؛

آب، برق و گاز مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان قزوین رایگان می‌شود

  • کد خبر : 222715
  • 02 آذر 1 10:41
آب، برق و گاز مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان قزوین رایگان می‌شود
طبق قانون بودجه سال 1400 و 1401 و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز با رعایت الگوی مصرف معاف هستند .

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، بر اساس اعلام شرکت ملی گاز، مصرف بیش از یک میلیون مشترک رایگان شده است؛ طبق قانون بودجه سال 1400 و 1401  و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز با رعایت الگوی مصرف معاف هستند .

حدود 70 هزار مددجوی کمیته امداد و بهزیستی در استان قزوین مشمول این طرح هستند، برای بررسی بیشتر به گفت‌وگو با  معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین پرداختیم؛

محمد صیادی دراین باره اظهار کرد: در راستای اجرای بند(ی) تبصره 8 قانون بودجه 31 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قزوین قرار دارند که تقریبا 16 هزار و 710 خانوار در سامانه امداد هوشمند نسبت به ثبت شماره اشتراک خود اقدام کرده‌اند.

وی افزود: در حوزه برق 2 هزار 995 خانوار مشمول معافیت شدند که مبلغی بالغ بر 286 میلیون ریال، در حوزه گاز 16 هزار و 28 خانوار شماره اشتراک ثبت کردند که 11 هزار و 373 خانوار به مبلغ 4 میلیارد و 914 میلیون ریال معاف شدند و در حوزه آب 15 هزار و 221 خانوار  بودند که 737 خانوار مشمول صددرصدی معافیت پرداخت قبض آب شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی که از اول سال صورت گرفت، مددجویان این امکان را داشتند که با ورود به سامانه soha.emdad.ir نسبت به ثبت شماره اشتراک خود اقدام کنند؛همچنین در صورت عدم دسترسی  می‌توانند از طریق کافینت‌ها، دفاتر پیشخوان  و نهایتا از طریق مددکاران کمیته امداد اقدام کنند.

صیادی ابراز کرد: آخرین آمار به روزرسانی  25 آبان‌ماه در اختیار شرکت‌های آب، برق و گاز قرار داده شد و لازم به ذکر است که مددجویانی که رعایت الگوی مصرف داشته باشند  مشمول این طرح خواهند شد.

وی تصریح کرد: مددجویانی که مستاجرهستند نیز می‌توانند به محض جابجایی نسبت به ثبت اشتراک جدید خود اقدام کنند تا مشمول معافیت این قانون شوند.

 در ادامه به گفت‌وگو با معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین پرداختیم؛

غفار رمضانی نیز در این باره اظهار کرد: حدود 34 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که مشمول این طرح می‌شوند.

وی افزود: در مرحله نخست‌ تصمیم بر این شد که تمام اطلاعات مددجویان مستمری بگیر که شامل 21 هزار نفر است را جمع‌آوری کنیم که تاکنون 13 هزار نفر نسبت به ثبت اشتراک خود اقدام کردند و ثبت  اطلاعات مابقی مددجویان را نیز در دستور کار قرار دادیم.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین ادامه داد: تاکنون اطلاعات 13 هزار مددجو احصا شده که طی بررسی‎های به عمل آمده  از این میزان، اطلاعات 8 هزار 400 مددجو صحیح بارگزاری شده و در اختیار شرکت‌های آب، برق و گاز قرار  گرفته است

رمضانی اذعان کرد: اکنون اطلاعات مددجویان در اداره برق ساماندهی شده اما تاکنون در خصوص اداره آب و گاز هیچ بازخوردی نداشتیم.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی برای ثبت‌نام در این طرح از طریق کل 53 مرکز بهزیستی به مددجویان پیامک داده شده، همچنین آن‌ها می‌توانند از طریق مراجعه ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﯽ https://sam.behzisti.net ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺛﺒﺖدرﺧﻮاﺳﺖ ﺧﻮد اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: همچنین در تمام شهرستان‌ها نیز با کافینت‌ها  قرار داد منعق شده که در  صورت مراجعه مددجویان اطلاعات آن‌ها را ثبت کنند و هماهنگی با برخی از دهیاری‌ها نیز انجام شده که در صورت عدم دسترسی  به شهر در همان دهیاری نسبت به ثبت اطلاعات اشتراک خود اقدام کنند.

 انتهای پیام/1003

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222715

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.