تاریخ : 04 اردیبهشت 3 23:02
3
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

بسیج الگوی اخلاقی و دینی برای نسل جدید است

  • کد خبر : 222718
  • 02 آذر 1 23:37
بسیج الگوی اخلاقی و دینی برای نسل جدید است
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده و جمعی از معاونان سپاه صاحب الامر (عج) استان گفت: بسیج الگوی اخلاقی و دینی برای نسل جدید است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده و جمعی از معاونان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه بسیج به معنای الگوسازی دینی در حاکمیت اسلامی است، اظهار کرد: بسیج الگوی اخلاقی، دینی، صداقت، شجاعت و الگوی ساخته شده در محیط ایمانی برای نسل جدید است.

وی تصریح کرد: بسیجیان مصداق «والذین هم علی صلوتهم یحافظون» یعنی (آنان که نماز خود را به وقت و شرایط و حضور قلب محافظت کنند) هستند؛ یک نفر نماز می‌خواند و یک نفر نماز را اقامه می‌کند، این‌ها با هم تفاوت دارند، قرآن می‌گوید برخی ها هم هستند که محافظان نماز هستند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ما هشت سال دفاع مقدس و ده‌ها توطئه، نیرنگ و فتنه را پشت‌سر گذاشته و فتنه‌گران را به ذلت نشانده‌ایم، این مسیر که در مسیر حفظ امنیت و آرامش برای مردم قرار دارد، به معنای اقامه نماز است.

وی تصریح کرد: بسیج مصداق واقعی «و جاهدوا فی الله حق جهاده» یعنی (در راه خدا جهاد کنید، و حقّ جهادش را ادا نمایید!) می‌باشد، ما یک عمری این را در بسیجیان مشاهده کرده‌ایم، بسیجیان قبل از انقلاب نام بسیج را نداشتند اما تمام وجودشان کوشش، تلاش و فعالیت بود برای اینکه انقلاب به پیروزی برسد و در مقابل اجانب و شکنجه‌های ساواک مقاومت کنند. 

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خداوند در آیه 78 سوره حج می‌فرماید وقتی به میدان جهاد می‌آیید باید حق جهاد را ادا کنید، وقتی دشمن را به زمین نشاندی و او را از توان و قدرت خود آگاه کردی این به معنای حق جهاد است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند در آیه 102 سوره آل‌عمران نیز می‌فرماید «یا ایهاالذین آمنوا اتقوا الله حق تقاته»، همچنین در آیه 121 سوره بقره نیز آمده «و یتلونه حق تلاوته»، وقتی حق جهاد، حق تقوا و حق تلاوت در یک نفر جمع شوند یعنی در جبهه و در مقابل فتنه وظیفه خود را انجام می‌دهد، تقوای الهی را هم می‌فهمد و به آن عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی این‌ها در یک نفر جمع شوند امدادهای غیبی و پیروزی‌های غیرمنتظره به میدان می‌آیند، خداوند در آیه 2 سوره انفال می‌فرماید مؤمنان وقتی آیات قرآن را می‌شنوند دل‌هایشان می‌لرزد و نام خدا آن‌ها را به وجد می‌آورد، یعنی هم واهمه و هم عشق در وجود آن‌هاست.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در انقلاب نیز دیدیم که امام خمینی (ره) به خدا توکل کرد و پیروز شد؛ امام نگاه عمیقی به مسائل پیش رو داشتند و با تکیه بر مردم و با قدرت انقلاب را پیش بردند. 

گفتنی است سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین نیز در ابتدای این دیدار برخی از اقدامات انجام شده از سوی سپاه و بسیج استان را تشریح کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۰۳/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222718

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.