تاریخ : 31 فروردین 3 17:01
3
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

اعتراض جایگاه ارزشی و اغتشاش جای محاکمه دارد/ اعتراض باید از اغتشاش متمایز شود

  • کد خبر : 222724
  • 03 آذر 1 18:01
اعتراض جایگاه ارزشی و اغتشاش جای محاکمه دارد/ اعتراض باید از اغتشاش متمایز شود
نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در نشست با هیات رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: اعتراض جایگاه ارزشی دارد، اما اغتشاش جای محاکمه دارد باید بین این دو باید تفاوت قائل شویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نشست با هیات رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه دانشجویان امروز مدیران آینده این کشور هستند، اظهار کرد: سوال دانشجویان باید به صورت صحیح مطرح شود تا پاسخ درستی برای آن داده شود.

وی افزود: صاحبان قدرت در پاسخ به سوالات باید از موضع تواضع صحبت کنند؛ هیچ نیروی نظامی و امنیتی حق ورود به دانشگاه ندارد بنابراین دانشگاهیان باید در فضای تعاملی سوال و پاسخ خود را داشته باشند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: اعتراض جایگاه ارزشی دارد، اما اغتشاش جای محاکمه دارد باید بین این دو باید تفاوت قائل شویم.

سیاهکالی با بیان اینکه ما مشکل فرهنگی نداریم، بیان کرد:. مشکل اصلی ما اجتماعی است در حوزه فرهنگی تجربیات خوبی داشتیم و دشمن نتوانست ورود پیدا کند، اما توانست از ضعف اجتماعی سواستفاده کند و بر بستر فضای مجازی سوار شد و بر روی نوجوانان و جوانان تاثیر گذاشت.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی گفت: سواد در کنار مهارت مفهوم پیدا می‌کند. سواد و علم به تنهایی کافی نیست. باید تلاش کنیم دانشگاه به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کند.

در ادامه فاطمه محمدبیگی دیگر نماینده مردم قزوین در مجلس هم اظهار کرد: با راه اندازی چشمه نور قرار است ۲۷ رشته علمی بروز و ظهور داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه ۲۰ دانشگاه رشته گیاهان دارویی را حذف کرده اند در حالیکه مجلس به دنبال ارتقای طب سنتی است.

فضای اغتشاشات، اعتراضات مسالمت‌آمیز را هم تحت تاثیر قرار داده است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اساتید، بازوان فکری نمایندگان هستند، در قانون حمایت از خانواده، ظرفیت خوابگاه‌ها ده برابر شده است.

این نماینده در ادامه با اشاره به تنظیم دستورالعمل برای اعتراض تاکید کرد: فرق اعتراض با اغتشاش باید مشخص شود؛ فضای اغتشاشات، اعتراضات را هم تحت تاثیر قرار داده است و افرادی که مسالمت آمیز می‌خواستند حرف خود را بیان کنند فرصت را از دست دادند.

مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی گفت: امپراطوری رسانه‌ای پاسخ موردنظر خود را به سوالات دانشجویان تلقین کرده است و در حال حاضر دانشجویان در فضای تعاملی سخن نمی‌گویند؛ باید در مواجهه با سوالات دانشجویان و اساتید سعه صدر داشته باشیم.

قاسم‌زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی هم در دیدار با مجمع نمایندگان استان گفت: نگاه‌ها به این دانشگاه بعد از استقرار دولت سیزدهم تغییر یافته و این دانشگاه از لحاظ امکانات آنگونه که شایسته آن باشد نیست.

وی افزود: این دانشگاه در حال حاضر ۸۴۰۰ دانشجوی داخلی و ۶۰۰ دانشجوی غیرایرانی دارد؛ افق دانشگاه اینست که ۶۰ درصد دانشجویان آن باید خارجی باشد و در حال حاضر با این افق فاصله داریم.

هوش مصنوعی و ذرات بنیادی از سال آینده به رشته‌های دانشگاه اضافه می‌شوند

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی بیان کرد: خواستار همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با دانشگاه بین المللی امام خمینی هستیم.

قاسم زاده ادامه داد: رشته‌های جدیدی مبتنی بر نیاز استان و کشور تعریف شده است؛ این رشته‌ها بیشتر حالت کاربردی دارد که دانشجویان فارغ التحصیل بتوانند به راحتی جذب بازار کار شوند؛ رشته هوش مصنوعی و رشته ذرات بنیادی از سال آینده به رشته‌های دانشگاه اضافه می‌شوند.

وی گفت: یازده عضو هیات علمی دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند و رنکینگ دانشگاه در سطح بین الملل افزایش می‌یابد.

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی 150 نیروی مازاد دارد

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی افزود: ارتباط جامعه دانشگاه و صنعت سه برابر افزایش پیدا کرده است. در پژوهشگاه نیرو طرحی در حال اجراست تا در دهکده انرژی‌های نو ورود موثر داشته باشیم.

قاسم زاده گفت: در حوزه نیروی انسانی با یک بحران مواجه هستیم که حدود ۱۵۰ نیروی مازاد داریم که بار مالی شدیدی بر دانشگاه وارد می‌شود.

وی بیان کرد: طرح‌های بسیار خوبی برای رفاه دانشجویان انجام شده و علی‌رغم تصویب بودجه عمرانی دانشگاه در سفر ریاست جمهوری تاکنون ریالی تزریق نشده است، البته در این سفر اعتبار چهل میلیاردی برای استخر دانشجویی مصوب شد که این مبلغ هم محقق نشد.

معاون بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی هم گفت: در دیپلماسی علمی می‌توانیم جایگاه خود را پیدا کنیم. بسیاری از اساتید ما توانمند هستند، اما از پروژه‌های بین المللی ترس دارند.

وی افزود: از ظرفیت حضور دانشجویان خارجی در کشور استفاده نمی‌کنیم. باید از نظرات اساتید این دانشگاه که ۳۱۶ عضو هیات علمی دارد در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور استفاده شود.

انتهای پیام/1003/د

منبع: صدا و سیما

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222724

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.