تاریخ : 09 فروردین 3 19:01
3
در مراسمی با حضور دبیر جامعه عصر جبهه فرهنگی کشور صورت گرفت:

تجلیل از هفتاد حافظ نوجوان مهد قرآن استان قزوین

  • کد خبر : 222726
  • 04 آذر 1 11:27
تجلیل از  هفتاد حافظ نوجوان مهد قرآن استان قزوین
در مراسمی با حضور دبیر جامعه عصر جبهه فرهنگی کشور از 70 حافظ نوجوان مهد قرآن کریم استان قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی شاخص؛ در مراسمی با حضور حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر جامعه عصر جبهه فرهنگی کشور، عباس کاظمی فرماندار قزوین، مجیدوفاپور مشاورعالی قرآنی استاندار، طیب ملکی‌پور مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش، محسن حق‌شناس عضو شورای‌شهر قزوین و جمعی از فعالان قرآنی، از حافظان بالای 10 جزء قرآن کریم زیر 18 سال استان قزوین تجلیل شد.

در این مراسم که روز پنجشنبه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر جامعه عصر جبهه فرهنگی کشور اظهار کرد: قرآن کلام خداست و از همه چیز بالاتر و عظیم ترین موجود پس از انسان است. 

 

وی افزود: قرآن کریم کتاب راهنماست و فقط با قرآن می‌توان مسیر درست را پیدا کرد، لازمه رسیدن به هدایت و راهنمایی با بهترین کتاب عالم؛ آشنایی و قرائت، حفظ و عمل به احکام قرآن است.

 

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه تعداد درجات بهشت به اندازه آیات قرآنی است، خاطرنشان کرد: کسانی وارد جنت می‌شوند که اهل قرآن باشند، روایت داریم وقتی حافظ قرآن وارد جنت می‌شود؛ می‌گویند قرآن بخوان و بالابرو و هیچ درجه‌ای بالاتر از حافظ قرآن نداریم.

 

وی بیان کرد: هرکس قرآن را بخواند و به آن عمل کند می‌تواند بالا برود و به رستگاری عظیم برسد.

 

دبیر جامعه عصر جبهه فرهنگی کشور بیان داشت: هرکس رفیق قرآن می‌شود باید در زندگی خود نیز تغییر کند و بهترین آموزه‌های آن مانند احترام به معلم، همسایه، رفتار با والدین، جهاد و تلاش را در زندگی شخصی و مواجهه با دیگران بکار گیرد.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: حافظ قرآن پرچمدار اسلام است و حافظ قرآنی که به آن عمل کند سفیر الهی است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، در این مراسم که با جمع‌خوانی گروه 313 همراه بود ،  از ۷۰ نفر از حافظان بیش از ۱۰ جزء قرآن کریم استان تقدیر شد.

 

گفتنی است مهد قرآن استان قزوین با فعالیت 20 کانون قرآنی در سطح استان قزوین، بیش از  چهار هزار حافظ قرآنی تربیت کرده است که  ۳۲۰ نفر آن حافظ کل و بقیه حافظ یک تا ۲۱ جزء هستند.

این قرآن‌آموزان پس از حفظ کل در آزمون‌های سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرده و مدرک معادل لیسانس دریافت می‌کنند.

 انتهای پیام/2001

 

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222726

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.