تاریخ : 05 اردیبهشت 3 05:13
3
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین خبر داد

جمع آوری لباس گرم برای خانواده های کم برخوردار/ 11 هزار نفر در سازمان داوطلبان و جوانان استان قزوین عضو هستند

  • کد خبر : 222884
  • 17 آذر 1 14:10
جمع آوری لباس گرم برای خانواده های کم برخوردار/ 11 هزار نفر در سازمان داوطلبان و جوانان استان قزوین عضو هستند
حسین‌خوئینی‌ها از اجرای "پویش جمع آوری لباس گرم برای نیازمندان" خبر داد و گفت: در راستای حمایت از نیازمندان و در راه ماندگان از شهروندان دعوت می‌شود که با اهدای لباس‌های زمستانی یا کمک‌های نقدی در تأمین لباس گرم برای خانواده‌های کم برخوردار همکاری کنند.

حسین خوئینی‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی شاخص، ضمن گرامیداشت روز داوطلب اظهار کرد: داوطلبان کسانی هستند که با نیتی کاملا خیرخواهانه،  خدماتی رایگان در راستای اهداف جمعیت هلال احمر ارائه می‌کنند و هرکجا که از مشارکت داوطلبان استفاده شده، خدمات پایدارتری به جوامع هدف ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان قزوین چهار هزار نفر عضو داوطلب بالاتر از 29 سال و حدود 7 هزار عضو جوانان دارد که مشخصات آن‎‌ها در سامانه در سامانه ثبت شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: افراد داوطلب این جمعیت در راستای اهداف بشردوستانه هلال احمر فعالیت می‌کنند؛ این افراد خدمات خود را داوطلبانه و سازماندهی شده به صورت مستمر و یا مقطعی در قالب گروه‌های مهارت، مشارکت، هدایت و حمایت در ایامی مانند طرح‌های امداد و نجات نوروزی، زمستانه، حوادث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله و طرح‌های مختلف دیگری که سازمان جمعیت در حوزه امداد و نجات دارد ، ارئه می‌کنند.

خوئینی ادامه داد: در ایام کرونا اعضای جوانان در مناطق مختلف شهر حضور داشته و با ارائه خدماتی مانند توزیع ماسک، آموزش موارد به فعالیت می‌پرداختند.

وی عنوان کرد: برای بزرگداشت هفته داوطلب ‌برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده و در حال انجام است که سخنرانی پیش از خطبه‌ها و برپایی میز خدمت در 18 هم آذرماه در محل برگزاری نماز جمعه از دیگر برنامه‌هایی است که در نظر گرفته شده و در همان محل نیز امکان عضوگیری در حوزه  داوطلبی و جوانان نیز فراهم است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین اذعان کرد: با توجه به دغدغه‌های شغلی آقایان؛ استقبال بانوان در بحث عضویت در تیم‌های جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر بیشتراست به طوریکه بانوان 70 درصد و آقایان 30 درصد از اعضای جمعیت جوانان و داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

فعالیت 90 خانه هلال در استان قزوین

خوئینی ابراز کرد: در حوزه جوانان از مهدهای کودک تحت عنوان غنچه‌های هلال کار، مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، کانون‌های دانشجویی و طلاب تا سن 35 سال و در حوزه داوطلبان از رسته‌های مختلف کسبه، پزشکان، وکلا و قشرهای دیگر با ما همکاری دارند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه 90 خانه هلال در استان وجود دارد، تشریح کرد: خانه‌های هلال در واقع یک جمعیت هلال احمر کوچک هستند و تمام خدمات و امکاناتی که در شعب سازمان هلال احمر شهرستان‌های ارائه می‌شود در خانه‌های هلال نیز وجود دارد و هدف از احداث این خانه‌ها امداد رسانی در کوتاهترین زمان به هنگام بروز حوادث است.

خوئینی ادامه داد: خوشبختانه در خانه‌های هلال خدمات خوبی از نظر آموزش، عضو گیری و خدمات حمایتی در حال انجام است و یکی دیگر از هدف ما از ارائه این خدمات غنی‌سازی افراد برای مواجهه با حوادث احتمالی و غیر مترقبه است  تا در کمترین زمان امداد رسانی توسط این خانه‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط فرمانداران و بخشداران؛ مسئولیت تیم‎های امداد روستایی بر عهده دهیاران قرار گرفته و در هنگام حوادث، پیش از رسیدن نیروهای امدادی از شهرهای مختلف عملیات امداد و نجات با فرمان دهیاران آغاز می‌شود.

اعلام فراخوان عمومی برای جذب داوطلبان در جمعیت هلال احمر

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین از اعلام فراخوان عمومی برای جذب داوطلبان در جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: همه ساله به مناسبت روز جهانی داوطلب و به منظور مقابله با مخاطرات، فراخوان عمومی جذب داوطلبان اعلام می‌شود و متقاضیان نیز با عضویت در این جمعیت می توانند به فعالیت‌های داوطلبانه و شرکت در رویدادهای امدادی هلال احمر بپردازند.

خوئینی تشریح کرد: ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم به شهروندان در هنگام بروز بحران و لحظات اولیه پس از وقوع؛  آنان را قادر می‌سازد که بعد از اطمینان از سلامت خود به یاری خانواده، همسایگان نزدیک و سایر ساکنان محله بشتابند و سطح آسیب‌‌پذیری خود، خانواده و محیط اطراف را کاهش دهند.

وی اذعان کرد: در بحث مواجهه با حوادث غیر مترقبه تاکنون توانستیم اقدامات آموزشی وسیعی در بحث‌های آوار برداری و مباحث دیگر برای مردم و نیروهای امداد و نجات داشته باشیم .

هلال احمر قزوین توانايی اسكان اضطراری 2 درصد جمعيت استان را دارد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: بر اساس قانون جمعیت هلال‌احمر کشورهر کدام از جمعیت‌های هلال‌احمر شهرستان‌ها باید به اندازه 2 درصد جمعیت خود دارای مواد غذایی و امدادی باشند که خوشبختانه جمعیت هلال احمر استان قزوین از نظر اسکان و مواد غذایی پاسخگوی 2 درصد از جمعیت استان است.

خوئینی تصریح کرد: در بحث اسکان موقت برای شهر قزوین جوانب مختلف بررسی شده و می تواند در مکان‌های مختلف مانند اماکن ورزشی و یا حتی محل سکونت افراد باشد اما بر اساس اعلام مدیریت بحران، بوستان فدک برای اسکان اظطراری مرکز استان پیش‌بینی شده است.

وی از اجرای "پویش جمع آوری لباس گرم برای نیازمندان" خبر داد و بیان کرد: در راستای حمایت از  نیازمندان و در راه ماندگان از شهروندان دعوت می‌شود که با اهدای لباس‌های زمستانی یا کمک‌های نقدی در تأمین لباس گرم برای خانواده‌های کم برخوردار همکاری کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان گفت: آموزش خدمات امداد و نجات به صورت رایگان و در جهت ترویج فرهنگ خود امدادی صورت می‌گیرد لذا از مردم درخواست داریم که ضمن عضویت در سازمان جمعیت هلال از آموزش‌های مختلف بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/1003

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/222884

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.