تاریخ : 05 اردیبهشت 3 07:40
3
محورهای اصلی خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

مردم آبیک خواستار توقف فعالیت‌های معدنی در پیغمبرکوه هستند/ مدیران استان در انتصابات دقت کنند

  • کد خبر : 223304
  • 24 دی 1 09:16
مردم آبیک خواستار توقف فعالیت‌های معدنی در پیغمبرکوه هستند/ مدیران استان در انتصابات دقت کنند
ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه به ولادت حضرت زهرا(س) و سرمشق قرار دادن زندگی ایشان؛ اهانت‌ نشریه فرانسوی به مقام معظم رهبری را نشان از استیصال دشمنان دانستند.

به گزارش خبرنگارسیاسی شاخص، ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه به ولادت حضرت زهرا(س) و سرمشق قرار دادن زندگی ایشان؛ اهانت‌ نشریه فرانسوی به مقام معظم رهبری را نشان از استیصال دشمنان دانستند.

آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه شهر تاکستان ضمن توصیه به تقوا وخشیت الهی اظهار کرد: بندگان خدا باید نسبت به بارش‌های برف وباران شک الهی را بجا آورند چراکه شکر نعمت، نعمت‌ها را افزایش می‌دهد. وی با اشاره به منصوب شده مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران توسط حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 افزود: آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله هستند؛ اقامه نماز جمعه و ایراد خطبه‌ها از زیبایی‌های اسلام و جمهوری اسلامی است که در همه شهرهای کشور برگزار می‌شود.

امام جمعه شهر تاکستان با اشاره به ارتباط ترکیه با عربستان بیان کرد: طی روزهای اخیر اردوغان ترکیه با عربستان وهابی با هم مذاکراتی داشتند که قطعا یکی از موضوعات آن‌ها ایران و مرزهای جمهوری اسلامی بوده که از برنامه‌های شوم آن‌ها تغییر مرزهای کشور و منطقه است در حالیکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که هیچگاه اجازه نخواهیم داد تا تغییری در مرزهای کشورمان ایجاد شود.

اسلامی درخصوص عزل ونصب‌های مدیریتی کشوری واستانی تصریح کرد: پست‌ها و مسئولیت‌ها باید به افراد سالم، کارشناس، دارای رزومه کاری مناسب وچهره انقلابی و جهادی، سپرده شود‌.

وی ابراز کرد: بین قرآن کریم و حضرت زهرا)س) رابطه تنگاتنگی وجود دارد؛ قرآن در لیله‌القدر نازل شده و بر اساس تفاسی قرآن کریم لیله‌القدر یعنی زهرا آورده شده است.

امام جمعه شهر تاکستان ادامه داد: روز زن؛ روز حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و زنانی چون نفیسه و بنت‌الهدی که تربیت یافته مکتب اسلام هستند است نه اینکه روز ولنگاری دشمنان اسلام وانقلاب باشد.

اسلامی ادامه داد: جامعه اسلامی باید برنامه‌های زندگی خود را از اینگونه زنان الهی وآسمانی بگیرند ونه از چهره‌های زنان غربی؛ زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) سراسر نور وصفا و صمیمیت است و چه زیباست که این برنامه‌ها در زندگی زناشویی جامعه ما الگو وسرمشق قرار گیرد.

وی در پایان گفت: رعایت پوشش و حفظ حجاب وحجاب اسلامی باید در جامعه ترویج شود و ازبرنامه‌های بی حیایی، ولنگاری و بی حجابی جلوگیری شود‌.

مسئولان باید کارهای بزرگ و تحولی انجام دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مسئولین باید اقدامات بزرگ و تحولی انجام دهند.

وی افزود: با توجه به پاکدستی و سلامتی که من از مسئولین شهرستان آبیک سراغ دارم، امیدوارم کارهای اصلی بزرگ و تحولی همچون ساخت الحاقیه بیمارستان شهدا، توقف فعالیت معدنی در پیغمبرکوه، ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری و رفع مشکلات محیط زیستی در این دولت در شهرستان ما هر چه زودتر آغاز شده و به انجام برسد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر آوج حیا را زیر بنای دین دانست و گفت: بدی‌ها و بی‌حیایی انسان را به گناه می‌کشاند بنابراین انسان با ایمان همواره با روحیه و خوش‌رفتاری مراقب حیای خود خواهد بود.

امام جمعه آوج ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهراس) افزود: حضرت زهرا(س) الگوی کاملی در تمامی زوایا برای زندگی کردن است لذا برای سعادت‌مندی باید به آن حضرت تمسک جوییم.

وی به سالروز فرار شاه از کشور اشاره کرد و گفت: سالروز فرار شاه از کشور یک روز تاریخی برای کشورمان است.

موسوی با اشاره به روز غزه یادآور شد: امیدواریم کشور فلسطین به مردم آن کشور باز گردد و از دست رژیم غاصب صهیونیستی نجات پیدا کنند.

امام جمعه آوج با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: تنها راه شکست دشمن بحث جهاد تبیین است که باید نسل امروز را بیشتر آگاه سازی کنیم.

تنها راه شکست دشمن، جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام سید موسوی با اشاره به نقشه‌های شوم دشمن بیان کرد: دشمنان در ایام خرداد ماه جلسات متعددی با کردها داشته‌اند تا نقشه فتنه‌های اخیر را طرح‌ریزی نمایند.

موسوی دست داشتن دشمنان در فتنه‌ها را علنی دانست و گفت: از سوی دشمنان برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ضربه زدن به کشور طراحی شده بود که با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب خنثی می‌شود.

امام جمعه آوج حجاب را اعتقادات دین دانست و گفت: هوشمندی مردم فتنه دشمنان را کور کرد و بانوان فاطمی ایران نشان دادند که معتقد به حجاب هستند.

موسوی ضمن محکومیت اهانت نشریه فرانسوی خاطرنشان کرد: این اهانت‌ها نشان از استیصال دشمنان داشته و دارد و چون نمی‌توانند خطای از رهبری معظم انقلاب پیدا کنند دست به این اقدامات زشت می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه خطای نظامی از سوی دشمنان، با پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی مواجه خواهد بود، بیان کرد: باید مواظب نفوذ دشمن در تمامی عرصه‌ها باشیم چون اتحادیه اروپا و استکبار جهانی قابل اعتماد نبوده و نیستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوانی امام جمعه شهرستان بوئین زهرا نیز در نماز جمعه این هفته شهر بوئین‌زهرا اظهار کرد: از مهمترین درس‌های حضرت فاطمه زهرا(س) خدا محوری است که لازم است بانوان جامعه ما از آن به نحو احسن الگوبرداری کنند.

وی افزود: از روزهایی که از آنها به عنوان «ایام الله» یاد می‌شود باید حراست کرد چرا که این ایام، شکوه بصیرت یک ملت را در مواقع حساس به نمایش می‌گذارند.

امام جمعه شهر بوئین‌زهرا بیان کرد: اغتشاشات اخیر با این هدف طراحی شده بود که توان کشور را به سمت درگیری‌ها بکشاند و آنچه که از همه بیشتر ظهور و بروز داشت، جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای و جنگ ترکیبی و شناختی بود.

رضوانی با شاره به اینکه دشمنان در بسیاری از دشمنی هایشان با ناکامی روبرو شده‌اند،عنوان کرد: معاون ارشد رئیس جمهور آمریکا به شکست سیاست های این کشور در مقابل ایران اعتراف کرده است.

وی تصریح کرد: جبهه باطل همیشه برای تصاحب دنیا و ثروت و مادیات، تمام ارزش‌های اخلاقی را نادیده گرفته و خواهد گرفت ؛ امروز اگر بازماندگان جبهه باطل در صورت مواجهه با ناتوانی، دست به استهزاء و اهانت به رهبر معظم انقلاب و مرجعیت دینی ما می‌زنند با شیوه جاهلان و سبک مغزان بی منطق رفتار می‌کنند.

گفتنی است در پایان نماز جمعه این هفته، امت حزب‌الله شهرستان‌های استان قزوین در تجمع اعتراضی ، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت، ولایت و رهبری را محکوم کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223304

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.