تاریخ : 06 اردیبهشت 3 04:22
3
رئیس اورژانس استان قزوین خبر داد:

انجام بیش‌ از 300 عملیات امدادرسانی اورژانس طی روز گذشته

  • کد خبر : 223334
  • 26 دی 1 16:41
انجام بیش‌ از 300 عملیات امدادرسانی اورژانس طی روز گذشته
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین با اشاره به آماده‌باش ۴۰۰ نیروی اورژانس در سطح استان گفت: روز گذشته حدود 310 عملیات امدادرسانی توسط اورژانس استان صورت گرفت.

دکتر حسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شاخص،  درباره عملیات‌های امدادرسانی در استان طی بارش‌ برف در دو روز اخیر اظهار کرد: هر ساله طرح امداد زمستانی همزمان با اورژانس کشور از اواخر آذرماه آغاز و تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به قرارگیری در فصل زمستان، افزایش برودت هوا، بارش باران و برف به ویژه در مناطق سردسیر کوهستانی و برف‌گیر و افزايش حوادث جاده‌ای در گردنه‌ها و مسیرهای پرتردد و حادثه خيز احتمال بروز حوادث غیرمنتظره وجود دارد در همین راستا باید تجهیزات و امکانات لازم برای امداد زمستانه در نظر گرفته شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین بیان کرد: در مجموع مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین با تمامی تجهیزات و امکانات خودوریی و پزشکی، آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به هموطنان و همشهریان به ویژه در مسیرهای کوهستانی از جمله الموت، طارم، آوج و بوئین‌زهرا و بخش‌هایی از تاکستان را دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین ادامه داد: طی روز گذشته 310 عملیات امدادرسانی توسط اورژانس استان صورت گرفته که یک ماموریت ویژه آن ناشی از برخورد دو دستگاه مینی‌بوس در محور بوئین‌زهرا بود و این حادثه 15 مصدوم داشت که 9 نفر از این مصدومین به بیمارستان شهید رجایی و 6 نفر به بیمارستان رازی منتقل شدند.

آماده‌باش 400 نیروی اورژانس در سطح استان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین ادامه داد: خوشبختانه طی این دو ماموریت ویژه هیچ مورد فوتی و مصدوم بدحالی نداشتیم.

وی عنوان کرد: همچنین یک مورد مصدوم بستری شده برای انتقال از بیمارستان شهیدرجایی به تهران صورت گرفت.

اسماعیلی بیان کرد: روزانه بالغ بر یکهزار تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی برقرار می‌شود که بیشتر خدمات به صورت مشاوره و انجام اقدامات درمانی از راه دور است اما به طور متوسط روزانه حدود 200 تا 250 ماموریت ایجاد می‌شود که نیروهای اورژانس به صحنه اعزام شده و مجروحین و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین عنوان کرد: بیشتر گزارش‌های اعلام شده به مرکز اورژانس در زمینه تصادفات، برخورد خودرو با عابر پیاده و بیماری‌های زمینه‌ای نظیر سکته‌های مغزی و قلبی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 50 پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه هوایی با 400 نیروی عملیاتی در استان در حالت آماده‌باش هستند که با توجه به شرایط جوی، بیشتر ماموریت‌ها به وسیله پایگاه‌های زمینی و آمبولانس‌ها صورت می‌گیرد.

دکتر اسماعیلی در پایان گفت: با توجه به بارش برف و لغزنده بودن سطح راه‌ها از شهروندان انتظار داریم که از سفرهای غیرضرورخودداری کنند تا دچار سانحه و مشکلات نشوند.

انتهای پیام/1003

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223334

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.