تاریخ : 30 فروردین 3 10:41
3
مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

آغاز طرح واکسیناسیون اتباع خارجی در استان قزوین

  • کد خبر : 223405
  • 01 بهمن 1 10:27
آغاز طرح واکسیناسیون اتباع خارجی در استان قزوین
مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین از آغاز طرح واکسیناسیون اتباع خارجی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، بهزاد نجف‌پور مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح همزمان با ۳۶ استان دیگر از دهم 10 دی‌‌ماه در سطح کشورآغاز شده است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح واکسیناسیون اتباع غیرایرانی به ویژه افغان هستند، افزود: در اجرای این طرح تمامی گروهای هدف به ویژه گروه‌های سنی زیر ۱۳ سال بر علیه بیماری‌های سرخک و  فلج اطفال واکسینه خواهد شد؛ همچنین برای تمامی گروه‌های هدف بالای پنج سال نیز دریافت واکسن کرونا مورد تاکید قرار دارد که باید در مراکز جامع خدمات سلامت انجام شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در جهت اجرای طرح واکسیانسیون اتباع خارجی، حدود 300 تیم‌ عملیاتی در تمامی شهرستان‌های سطح استان تعریف شده و متقاضیان می‌توانند به صورت فعالانه به محل سکونت و یا جمعیت‌های پرتراکم این گروه‌ها مراجعه کنند.

نجف‌پور ادامه داد: تیم‌های عملیاتی تعریف شده علاوه بر آموزش‌های لازم بهداشتی برای گروه‌های هدف آن‌ها را برای دریافت خدمات واکسیناسیون به نزدیکترین مراکز و پایگاه‌های خدمات جامع سلامت ارجاع می‌دهند.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات این طرح از صفر تا صد رایگان انجام می‌شود، گفت: این طرح طی چهارماه در تمامی شهرستان‌های سطح استان برگزار می‌شود که ماه اول تمرکز بر واکسیناسیون سرخک، فلج اطفال و کرونا خواهد بود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان از اجرای طرح غربالگری بیماری سل در بین اتباع خارجی بعد از 10 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: در این طرح افراد مشکوک مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت کشف بیماری به صورت رایگان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/1003/خ

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223405

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.