تاریخ : 09 فروردین 3 13:49
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد

طلب 300 میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از تامین اجتماعی

  • کد خبر : 223433
  • 01 بهمن 1 16:21
طلب 300 میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از تامین اجتماعی
رئیس علوم پزشکی قزوین با اشاره به طلب ۳۰۰میلیاردی از تامین اجتماعی گفت: حوزه درمان استان قزوین از فقر شدید تخت بیمارستانی و فرسودگی آن رنج می‌برد.

 

 به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، عبدالله دیدبان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی‌از وظایف معاونت غذا و دارو پایش باقی‌مانده سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی است؛ کمبودهایی در حوزه تجهیزات داریم که رفع آن به 50میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: ناکافی بودن سهم دارویی استان از دیگر چالش‌های بخش غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین است، البته درخواست به مرکز ارسال کردیم و وزارتخانه هم برای افزایش سهمیه قول مساعد داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: کمبود دستگاه رادیوتراپی در استان سبب شده مدت زمان انتظار بیماران طولانی شود، در حال حاضر یک دستگاه در این زمینه فعالیت دارد و لازم است یک دستگاه دیگر هم اضافه شود.

سرانه تخت بیمارستانی در استان به ازای هر یکهزار نفر ۱.۶ تخت است

دیدبان گفت: کمبود و فرسودگی تخت‌های بیمارستانی از دیگر چالش‌های حوزه درمان در استان قزوین است؛ یعنی همین تخت‌های موجود هم فرسوده هستند که مشکل‌ساز شده است.

وی عنوان کرد: 1/6تخت به ازای یکهزار نفر جمعیت در استان موجود است که استاندارد آن در کشور دو تخت به ازای هر هزار نفر است.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان 700 تختخوابی قزوین در حال ساخت است و پروژه الحاقی شهید رجایی نیز تکمیل شده، احداث بیمارستان روانپزشکی غزالی هم به 60میلیارد اعتبار نیاز دارد که  با بهره‌برداری از این پروژه‌ها درواقع انقلاب بزرگی در حوزه درمان استان اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: چالش مهم دیگر که علوم پزشکی قزوین با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ بدهی به مراکز تابعه دانشگاه و شرکت‌های پشتیبان جهت سرویس تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی است که 15میلیارد تومان در این زمینه بدهی داریم.

دیدبان گفت: معضلی که سبب شده ما با این مشکلات جدی مواجه شویم عدم تسویه مطالبات از تامین اجتماعی است درحالی که 70درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و درواقع 70درصد درآمد اختصاصی ما توسط تامین اجتماعی گروگان گرفته شده است!

وی بیان کرد: در حال حاضر 300میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلب داریم و آخرین پرداختی مربوط به آبان ماه سال گذشته بوده و این درحالی است که به پزشکان بومی اجازه فعالیت در خارج از استان را نمی‎دهیم و با حداقل حقوق خدمت می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: متاسفانه حتی تامین غذای بیماران در بیمارستان‌ها هم برای ما دشوار شده و اخیرا نامه‌ای را به شورای تامین استان ارسال کردیم که دو راه بیشتر نداریم؛ یا بیمارستان‌ها را تعطیل کنیم یا اینکه از بیماران هزینه نقدی دریافت کنیم و فاکتور ارائه دهیم که هزینه خود را از تایمن اجتماعی بگیرند.

زورمان به تامین اجتماعی نمی‌رسد

رئیس علوم پزشکی قزوین گفت: همه استان‌های کشور این مشکل را دارند و متاسفانه زورمان به تامین اجتماعی نمی‌رسد؛ گویا هیچکس در کشور زورش به تامین اجتماعی نمی‌رسد در حالی که هیچ توجیهی ندارد که هزینه خدماتی که توسط علوم پزشکی ارائه می‌شود را پرداخت نکند.

دیدبان ابراز کرد: پزشکان متخصص ما به مرکز کشور یعنی پایتخت یا خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و هیچ انگیزه‌ای برای خدمت در بخش دولتی استان ندارند که بخشی مربوط به پایین بودن حقوق و عدم پرداخت حقوق کافی است که منجر به خروج نیروها از استان می‌شود.

انتهای پیام/1003

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223433

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.