تاریخ : 31 فروردین 3 03:08
3
مدیرکل دامپزشـکی اسـتان قزوین:

واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در قزوین آغاز شد

  • کد خبر : 223448
  • 03 بهمن 1 13:47
واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در قزوین آغاز شد
مدیرکل دامپزشـکی اسـتان از آغاز واکسیناسیون رایگان طیور بومی استان قزوین علیه نیوکاسل خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسـی در طیور می‌باشد که می‌تواند ضـمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال داشته باشد.

 مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور می‌باشد.

 

مهـدی جلوخانی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون 6 مرحله واکسیناسیون طیور بومی با واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی استان قزوین صورت گرفته است.

 وی افزود: فاز هفتم این طرح از  اول بهمن ماه تا ۲۱ اسـفندماه به اجرا گذاشـته شده و پیش بینی می‌شود که بـالغ بر ۲۱۰ هزار قطعه طیور بومی اسـتان بـا اولویت روسـتا‌های اطراف مزارع مهم صـنعتی پرورش طیور با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی واکسینه شوند.

 مدیرکل دامپزشـکی اسـتان بیان کرد: از اهداف عمده این طرح کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صـنعتی و کاهش کانون‌های این بیماری ویروسی در این واحد‌ها و همچنین کنترل بیماری در طیور روستایی و کمک به تولید و معیشت روستائیان است .

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223448

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.