تاریخ : 09 فروردین 3 22:52
3
معاون تجارت خارجی سازمان صمت قزوین خبر داد:

فعالیت 27 واحد تولیدی لوازم خانگی در سطح استان قزوین

  • کد خبر : 223450
  • 04 بهمن 1 10:00
فعالیت 27 واحد تولیدی لوازم خانگی در سطح استان قزوین
معاون سازمان تجارت خارجی سازمان صمت استان قزوین با اشاره به فعالیت 27 واحد تولید لوازم خانگی در سطح استان گفت: این واحد‌های تولیدی علاوه بر محصول نهایی، 50 قلم از اجزا و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی لوازم خانگی استان و حتی کشور را تامین می‌کنند.

به گزارش حوزه اقتصادی شاخص، مجید برزگر اظهار کرد: قزوین در زمینه تولید لوازم خانگی از جایگاه مناسبی برخوردار است به طوری که این صنایع مزیت‌های ویژه‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین رقم زده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 27 واحد تولید لوازم خانگی در سطح استان افزود: این واحد‌های تولیدی علاوه بر محصول نهایی، 50 قلم از اجزا و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی لوازم خانگی استان و حتی کشور را تامین می‌کنند.

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين با اشاره به تولید انواع لوازم خانگی در واحد‌های صنعتی، بیان کرد: بالغ بر یکهزار و 311 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حوزه لوازم خانگی سرمایه‌گذاری شده که با مشارکت بخش خارجی صورت گرفته است.

فعالیت 3هزار و 200 نیرو در حوزه تولیدات لوازم خانگی استان

برزگر با بیان اینکه حدود 3هزار و 200 نفر در حوزه تولیدات لوازم خانگی در سطح استان فعالیت دارند، گفت: اخیرا 24 واحد صنعتی در خصوص جواز تاسیس یا طرح توسعه تولید، درخواست خود را به سازمان صمت ارائه کرده‌اند که با بهره‌برداری این میزان حدو یکهزار و ۳۰۰ اشتغال جدید در زمینه لوازم خانگی در سطح استان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته تمام اجزا و قطعات لوازم خانگی به صورت وارداتی بود اما با توجه به اینکه داخلی سازی قطعات از 55درصد به 65 درصد افزایش یافته می‌توان گفت با تولیدات بومی، 25 درصد صرفه‌جویی ارزی از واردات اجزا و قطعات لوازم خانگی داشتیم.

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه لوازم خانگی شاهد رقابت کمی و کیفی در تولیدات هستیم و سازمان صمت هم به منظور حمایت از تولیدکنندگان علاوه‌بر تسهیل‌گری در بحث ارائه تسهیلات بهین‌یاب هم ورود کرده است.

برزگر ادامه داد: در صورتی که حوزه تجارت خارجی فعال شود بخشی از هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌های خارجی یا شرکت هیئت‌های تجاری در خارج از کشور به منظور شناسایی و معرفی توانمندی‌های استان، توسط سازمان توسعه تجارت ایران پرداخت می‌شود و همچنین بخشی از هزینه‌های برندسازی و ایجاد دفاتر تجاری در خارج از کشور توسط این سازمان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان گفت: در سال جاری حدود هفت میلیون دلار یعنی 10 درصد از بخش صنعت لوازم خانگی استان قزوین به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای منطقه و همسایه صادر شده است.

انتهای پیام/1003

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223450

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.