تاریخ : 09 فروردین 3 16:05
3
دادستان قزوین خبر داد:

کلاهبرداری ۱۴۵ میلیارد تومانی شرکت «تاج خودرو» در قزوین/ پرونده تاج خودرو 600 شاکی دارد

  • کد خبر : 223463
  • 04 بهمن 1 14:27
کلاهبرداری ۱۴۵ میلیارد تومانی شرکت «تاج خودرو» در قزوین/ پرونده تاج خودرو 600 شاکی دارد
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: پرونده شرکت تاج خودرو ۶۵۰ شاکی دارد و مبلغ کلاهبرداری آن بالغ بر ۱۴۵میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، به نقل از صبح قزوین شرکت خصوصی فروش خودرو «تاج خودرو» یک سال پیش با شعار «ما در تاج خودرو کاسپین سمت مردم ایستاده‌ایم» در استان قزوین افتتاح شد.

این شرکت با ادعای توسعه صنعت خودرو در کشور روی کار آمد و در این یک سال توانست مشتریان زیادی را جذب و در تهران هم دفتر تاسیس کند.

اما امروز این شرکت به یکی از پرونده‌های بزرگ کلاهبرداری در قزوین تبدیل شده که بیش‌از 600 شاکی دارد و مدیرعامل آن در زندان به سر می‌برد.

این روزها شاهد هستیم که مالباختگان شرکت تاج خودرو برای احقاق حق خود مقابل استانداری قزوین و دادگستری استان تجمع می‌کنند.

بیش‌از 600 شاکی در پرونده تاج خودرو

حسن رجبی، دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: پرونده شرکت تاج خودرو 650 شاکی دارد و مبلغ کلاهبرداری آن بالغ بر 145میلیارد تومان است.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه مالک شرکت در بازداشت به سر می‌برد، گفت: برای تعیین تکلیف مطالبات، کارشناس رسمی دادگستری برای ارزیابی اموال متشاکی مشخص شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه پروند باید در دادگاه منتج به رای شود، گفت: در دادگاه نیز اموال باقی مانده و هر میزان دارایی که موجود باشد، براساس نسبت سرمایه گذاری افراد بین شاکیان تقسیم می‌شود.

رجبی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده عنوان کرد: در حال حاضر پرونده در شعبه بازپرسی در دادسرا قرار دارد و هنوز به مرحله صدور کیفر خواست نرسیده است.

سوداگری در بازار خودرو پایانی دارد؟

باید دید سرانجام این شرکت پرماجرا به کجا ختم خواهد شد و آیا مالباختگان که با هزار امید و آرزو سرمایه خود را به تاج خودرو سپرده بودند، به حق خود خواهند رسید یا خیر.

نکته قابل توجه در این زمینه، بازار افسارگسیخته خودرو است که سبب شده تا سوداگران در آن جولان دهند و در ظاهر عدم نظارت جدی بر قیمت‌‌گذاری و فعالیت خودسرانه شرکت‌های خصوصی سبب افزایش نابه‌سامانی در این بازار است.

بدون شک بازار خودرو به یک برنامه جدی و کارشناسی شده نیاز دارد تا به این سوداگری‌ها که حتی گاه منجر به پایمال شدن یک عمر سرمایه مردم شده، خاتمه دهد.

انتهای پیام/ 1003/د

منبع: صبح قزوین

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223463

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.