تاریخ : 06 اردیبهشت 3 00:28
3
مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اعتکاف قزوین خبر داد:

آغاز ثبت‌نام مراسم اعتکاف در قزوین

  • کد خبر : 223464
  • 04 بهمن 1 14:36
آغاز ثبت‌نام مراسم اعتکاف در قزوین
مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اعتکاف قزوین گفت: همزمان با فرارسیدن ماه رجب، ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از ساعت ۱۲ امشب، چهارم بهمن آغاز خواهد شد.

حسین فلاح، مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اعتکاف قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ماه رجب، فرآیند ثبت نام از علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از چهارم بهمن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به زمان و مکان‌ برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گفت: مراسم اعتکاف سال جاری از 15 تا 17 بهمن ماه در دو بخش آقایان و بانوان در 6 مسجد شهر قزوین برگزار می‌شود و سایر شهرستان‌ها هم مساجدی را برای برگزاری مراسم در نظر خواهند گرفت.

فلاح خاطرنشان کرد: مسجدالنبی(ص) ویژه آقایان، مسجد المهدی(عج) ویژه بانوان فرهنگی و فعالین کانون مساجد، مساجد مسلم‌ابن عقیل، جامع عتیق، امام خمینی(ره) و سنجیده ویژه عموم بانوان شهر و مسجد موسی‌ابن جعفر در خیابان حیدری ویژه دختران دانش آموز مدنظر قرار گرفته است.

مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اعتکاف قزوین بیان کرد: ظرفیت در نظر گرفته شده برای حضور معتکفین در استان قزوین 5هزار نفر است و پیش‌بینی می‌شود تا حدود 3هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی افزود: ثبت‌نام جهت حضور در اعتکاف از طریق سامانه اعتکاف به نشانی Etekafqa.ir امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان از ساعت 12 شب چهارم بهمن می‌توانند با مراجعه به این پایگاه از نحوه ثبت نام، شرایط و سایر اطلاعات مربوطه مطلع شوند.

فلاح با بیان اینکه امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای معتکفین در نظر گرفته شده، تصریح کرد: برگزاری مراسم میلاد حضرت علی(ع) و شهادت حضرت زینب(س)، محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری، حلقه‌های صالحین با حضور مبلغینی از قزوین و قم، کارگاه‌های فرهنگی، مراسمات دعا و مناجات سحرگاهی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معتکفین خواهد بود.

وی ادامه داد: پس‌از سه سال وقفه در عدم برگزاری اعتکاف به دلیل شرایط کرونایی، این برنامه امسال به صورت رسمی و گسترده برگزار و محور اصلی برنامه‌ها مسائل روز و امور فرهنگی از جمله اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب خواهد بود.

مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اعتکاف قزوین تاکید کرد: امسال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قزوین هم به صورت جدی پای کار برگزاری هرچه بهتر مراسم اعتکاف هستند، همچنین مسجد موسی‌ابن جعفر(ع) به طور ویژه برای دختران نوجوان و دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و برنامه‌های فرهنگی با محتوای مناسب برای آنان تدارک دیده شده است.

فلاح در پایان گفت: درسال جاری در مسجد مسلم ابن عقیل شرایطی را فراهم کردیم تا مادران با فرزندان کوچک هم بتوانند از فضای معنوی اعتکاف بهره‌مند شوند که البته تلاش داریم زیرساخت لازم جهت برگزاری اعتکاف خانوادگی را برای سال‌های آتی فراهم کنیم.

انتهای پیام/1003/د

منبع: صبح قزوین

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223464

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.