تاریخ : 30 فروردین 3 18:01
3
قزوین در سال 1401 چه تعداد اهدای عضو داشت؟

قزوین در سال 1401 چه تعداد اهدای عضو داشت؟

  • کد خبر : 223522
  • 10 بهمن 1 10:37
قزوین در سال 1401 چه تعداد اهدای عضو داشت؟
مدیرعامل انجمن اهدای عضو قزوین گفت: طی سال جاری ۶ مورد اهدای عضو منجر به پیوند موفق در استان قزوین داشتیم که دو نفر خانم و چهار نفر آقا بودند.

سعید مظفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به تاسیس انجمن اهدای عضو قزوین در سال 1398 اظهار کرد: کمک به بیماران در انتظار عضو و اشاعه فرهنگ اهدای عضو از مهمترین وظایف این انجمن اهدای عضو قزوین است.

 وی افزود: 99 درصد مرگ‌ها در دنیا از طریق مرگ قلبی و فقط یک درصد از طریق مرگ مغزی اتفاق می‌افتاد که تشخیص این عارضه در ایران توسط چهار پزشک متخصص تایید می‌شود.

 مدیرعامل انجمن اهدای عضو قزوین با بیان اینکه هر فرد مرگ مغزی، جان هشت بیمار را نجات می‌دهد، گفت: شایع‌ترین دلیل مرگ مغزی در بین شهروندان قزوینی، تصادفات جاده‌ای است.

 مظفری عنوان کرد: بیشترین آمار افراد مبتلا به مرگ مغزی در بین جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال است که در سال هفت الی هشت هزار مرگ مغزی در کشور رخ می‌دهد که یک سوم آن‌ها منجر به اهدای عضو خواهد شد.

 وی تصریح کرد: طی سال جاری 6 مورد اهدای عضو منجر به پیوند موفق در استان قزوین داشتیم که دو نفر خانم و چهار نفر آقا بودند.

 مدیرعامل انجمن اهدای عضو قزوین با بیان اینکه دلیل مرگ مغزی تمام اهداکنندگان عضو قزوین در سال جاری تصادف گزارش شده است، گفت: چهار نفر از اهداکنندگان عضو حدود 50 ساله و 2 نفر حدود 20 ساله بودند.

 مظفری ادامه داد: آخرین اهداکننده عضو در استان، جوان 19 ساله‌ای به نام امیرحسین رفیعی مجد بود که به علت سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده و در 26 دی ماه سال جاری اعضای بدن او اهدا شد.

  وی با بیان اینکه کارت اهدای عضو یکی از بزرگترین فرهنگ‌سازی‌ها در زمینه اهدای عضو است، اذعان کرد: کارت اهدای عضو به تنهایی هیچگاه برای اهدای عضو کافی نیست بلکه حتما باید خانواده فرد، اجازه لازم را بدهند اما ۹۵درصد از خانواده‌هایی که فرزندانشان دارای کارت اهدای عضو هستند، رضایت می‌دهند.

 مدیرعامل انجمن اهدای عضو قزوین در پایان گفت: همه مردم می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره ۳۴۳۲ به صورت سریع و آسان عضو انجمن اهدای عضو ایرانیان شده و کارت اهدای عضو دریافت کنند.

انتهای پیام/1003

 

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223522

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.