تاریخ : 01 اردیبهشت 3 02:53
3
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

نصب 30 هزار پنل خورشیدی در پشت‌بام منازل مسکونی مددجویان قزوینی

  • کد خبر : 223547
  • 11 بهمن 1 19:39
نصب 30 هزار پنل خورشیدی در پشت‌بام منازل مسکونی مددجویان قزوینی
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به نصب پنل خورشیدی توسط مددجویان در منازل شخصی و کسب درآمد برای آن‌ها، گفت: در راستای اجرای این طرح ۳۰ هزار پنل خورشیدی برای نصب در منازل مسکونی مددجویان توزیع شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، علی دهباشی‌پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع تشریح اقدامات و دستاوردهای بهزیستی استان در دولت مردمی سیزدهم در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین در حوزه اشتغال اعتبار خوبی تحت عنوان تسهیلات دریافت کرده که نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

 وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان قزوین سهم 108درصدی در ایجاد اشتغال داشته است، افزود: این اعتبارات از ۳۵ میلیارد تومان در سال 1400 به ۱۲۵میلیارد تومان در سال جاری رسیده که تاکنون ۹۸درصد آن محقق شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به نصب پنل خورشیدی توسط مددجویان در منازل شخصی و کسب درآمد برای آن‌ها، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح ۳۰ هزار پنل خورشیدی برای نصب در منازل مسکونی مددجویانی توزیع شود.

دهباشی‌پورادامه داد: از آنجایی که برخی افراد مددجو مستاجر بوده و شرایط لازم را جهت نصب پنل ندارند، یکهزار و ۵۰۰ مددجو با هزینه ۱۰۰ هزار تومان در قالب سهام توانستند در شهرک انرژی سرمایه‌گذاری کنند و هر کدام از مددجویان ۵ کیلو وات سهم دارند.

 وی اذعان کرد:  شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقاء تجهیزات توانبخشی در استان پای کار آمده‌اند و در این راستا به یک سرمایه‌گذار خارجی طرحی به شرط انتقال تکنولوژی واگذار کردیم ‌که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی تحقق یابد.

 مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: برآورد اولیه ازاعتبارات جاری و عمرانی بهزیستی استان برای سال جاری ۳۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون جذب شده و تا پایان سال ممکن است به ۴۸ میلیارد تومان برسد.

 دهپاشی‌پور اذعان کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پروژه عمرانی در سال گذشته بوده که در سال جاری این اعتبارات به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به احداث مرکز جامع توانبخشی بهزیستی قزوین تصریح کرد: فاز یک مرکز توانبخشی بهزیستی قزوین مربوط به ساختمان اداری این اداره در شهرک مینودر از پروژه‌هایی است که تاکنون ۹۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و امیدواریم این فاز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: فاز دوم مرکز جامع توانبخشی استان که با هدف توانبخشی و خدمت به روشن‌دلان، وقف شده است در سال ۱۴۰۲ با کمک بسیج مستضعفین به بهره‌برداری خواهد رسید.

 دهپاشی‌پور از افتتاح مرکز مشاوره زندگی زیبا و مرکز نوا در ده فجر خبر داد و گفت: افتتاح چهار پایگاه خدمات اجتماعی و ایجاد فضای صادراتی برای سه گروه همیار از دیگر اقدامات ما در ایام دهه مبارک فجرخواهد بود.

 وی ابراز کرد: 717 مددجوی بهزیستی در مسکن ملی ثبت‌نام کردند که بر اساس دستور رئیس جمهور تا مشخص نشدن وضعیت مسکن ملی، مددجویان بهزیستی هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

دهباشی‌پور زمین را از مهمترین مسائل حوزه مسکن روستایی عنوان کرد و گفت: در حوزه مسکن روستایی از دهیاری‌ها، شوراها و منابع طبیعی برای تأمین زمین کمک گرفتیم تا در حداقل زمان ممکن مددجویان بتوانند صاحب خانه شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: میزان مشارکت‌های مردمی به اداره کل بهزیستی قزوین از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و همچنین ۶۰ مورد کمک هزینه ازدواج تا سقف پنج میلیون و ۶۸ مورد لوازم ضروری زندگی به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان به جامعه هدف ارائه شده است.

وی با اشاره به فراهم کردن شرایط خوداشتغالی برای 84 مددجو

تاکید کرد: پرداخت وام خوداشتغالی طبق تبصره ۱۸ به ارزش بیش از ۹۷ میلیارد، ایجاد اشتغال طبق تبصره ۱۶ به ارزش بیش از ۲ میلیارد از دیگر تعهدات این سازمان در سال جاری بوده است.

 دهپاشی‌پور با اشاره به ۶ هزار و 553 مددجوی خانم بی‌همسر، از کار افتاده، مطلقه و خودسرپرست تحت پوشش بهزیستی استان خاطرنشان کرد: 610 خانواده چندقلو از خدمات بهزیستی بهره می‌برند که از این تعداد یک خانواده چهارقلو، ۵۳ خانواده سه قلو و 522 خانوده دارای فرزند دو قلو هستند.

 مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار مورد اورژانس اجتماعی، 336 مداخله نگهداری و بیش از هفت هزار خدمت‌رسانی توسط سامانه ۱۲۳ گزارش شده است.

 انتهای پیام/1003

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223547

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.