تاریخ : 06 اردیبهشت 3 07:34
3
امام جمعه قزوین:

دولت برای جبران خسارت‌های گذشته تلاش کند

  • کد خبر : 223571
  • 14 بهمن 1 15:05
دولت برای جبران خسارت‌های گذشته تلاش کند
امام جمعه قزوین با بیان اینکه دولت باید تلاش بسیاری برای معیشت مردم انجام دهد، گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری باید با رشد اقتصادی مستمر این خسارت را جبران کنیم و همه باید همت کرده و دولت مردان باید صبوری کنند تا خسارت‌ها جبران شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب (ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه در توصیف خود می‌فرماید من کوهی هستم که آنقدر باعظمت است که از دامنه آن سیل جریان دارد و این تعریف به ما کمک می‌کند تا این شخصیت را بیشتر بشناسیم.

وی با بیان اینکه هر جمله امیرالمؤمنین (ع) یک چشمه است، افزود: هر خطبه، نامه و سخنرانی آن حضرت یک رود است، وقتی این‌ها به هم می‌پیوندند فرهنگ علوی را می‌سازند و تمدن اسلامی ما همان فرهنگ امیرالمؤمنین (ع) است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: فرهنگ‌ها همیشه کنار رودخانه‌های بزرگ ایجاد شده‌اند، فرهنگ سنگ و گِل در کنار رودخانه‌های ظاهری هستند، فرهنگ انسانیت و ارزش‌های انسانی نیز با کلمات امیرالمؤمنین (ع) که شامل تفسیر قرآن کریم است، ساخته می‌شود.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در باب علم و دانش امیرالمؤمنین (ع) فرمودند از من بپرسید قبل از اینکه مرا از دست بدهید، احدی غیر از رسول خدا و ائمه اطهار (ع) جرأت گفتن چنین کلامی را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم امیرالمؤمنین (ع) اسوه صبوری و تقوا برای همه پیروان خودشان باشند و ما نیز پیروان صادق برای آن حضرت به حساب بیاییم.

وی ضمن تبریک این روز بزرگ خدمت تمام پدران گرانقدر، خطاب به فرزندان تأکید کرد: سعی کنیم که تا وقتی سایه پدر و مادر روی سر ما هست قدرشان را بدانیم، طوری نباشد که بعدها پشیمان شویم، جای پدران و مادران خانه سالمندان نیست، جای آن‌ها در قلب ماست، البته یک وقت‌هایی مواردی به طور استثناء پیش می‌آید که چاره‌ای جز این نیست اما تا جایی که امکان دارد باید این برکت و نعمت‌ها را در خانه خود نگاه داریم.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به ایام‌البیض تصریح کرد: جنس اعتکاف ماه رجب و ماه رمضان با جنس نماز جمعه و حج با یکدیگر همخوانی دارد، به طوریکه هم در اعتکاف و هم نماز جمعه و حج هم به‌دنبال تقوا و ذکر هستیم.

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه ما به حج می‌رویم که خدا فراموش نشود، اظهار کرد: پس از نماز جمعه نباید لحظه‌ای ذکر و یاد خدا به فراموشی سپرده شود و این همراهی اعتکاف، نماز جمعه و حج به این معناست که آن‌هایی که به اعتکاف اهمیت می‌دهند،  باید چندین برابر به نماز جمعه و حج اهمیت دهند.

وی با تسلیت وفات حضرت زینب (س) تصریح کرد: مادران شهدا و رزمندگان در دوران مبارزات انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم به تأسی از حضرت زینب کبری (س) فرزندان خود را راهی میدان و جبهه کردند تا از کشور و انقلاب دفاع کنند و در این مسیر همانند حضرت زینب صبوری کردند.

دشمنان به دنبال تجزیه کشور با آسیب‌رساندن به وحدت اقوام و اقشار بودند

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش رهبر حکیم انقلاب 22 بهمن باید در طول زندگی سرمشق ما باشد و نسل‌های آینده این روز را که غلبه ایمان بر کفر بود، حفظ کنند؛ ما مسئول هستیم 22 بهمن را با بزرگ بشماریم؛ روزی که خداوند به ملت منّت گذاشته و همه را یکپارچه کرد و بر دشمن غلبه داد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: رمز پیروزی ملت ایران در 22 بهمن ماه در وحدت همه اقشار و اقوام مختلف بوده که امروز دشمنان این وحدت و همبستگی را نشانه گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه دشمن نمی تواند وحدت و همبستگی اقوام کُرد، لر، بلوچ، فارس، ترک و عرب کشور را ببیند، یادآور شد: دشمنان در وقایع اخیر برای تجزیه کشور نقشه کشیده بودند و آن‌ها هیچگاه وحدت و همبستگی کشور ما را نمی‌خواهند و حتی به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توهین کردند و باید این نقشه دشمنان را بشناسیم و با جدیّت در مقابل آن ایستادگی کنیم.

امام جمعه قزوین با تشریح منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان بیان کرد: رهبری فرمودند حل مشکلات محسوس کشور، معیشتی است و رفاه خانواده بدون رشد اقتصادی امکان‌پذیر نیست بنابراین باید رشد اقتصادی داشته باشیم تا مشکلاتمان حل شود.

دولت برای جبران خسارت‌های معیشتی گذشته، با جدیّت بیشتری تلاش کند

وی اضافه کرد: رهبری فرمودند در دهه 90 به دلایل مختلف تعطیلی مسائل اقتصادی را داشتیم، متأسفانه در دولت قبل خیلی‌ها دنبال کمک گرفتن از کشورهای دیگر بودند و به همین خاطر لطمه دیدیم و عقب ماندیم و فرصت‌های بسیاری را از دست دادیم و سفره‌ها تهی شد.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه دولت باید تلاش بسیاری برای معیشت مردم انجام دهد، گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری باید با رشد اقتصادی مستمر این خسارت را جبران کنیم و همه باید همت کرده دولت مردان باید صبوری کنند تا خسارت‌ها جبران شود.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: از استاندار محترم تقاضا داریم، کارهای مهمی که دنبال می کنند را برای مردم تشریح کنند تا مردم ببینند استان و کشور آینده روشن و درخشانی دارد.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223571

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.