تاریخ : 06 اردیبهشت 3 22:32
3
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین:

جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در قزوین تشریح شد

  • کد خبر : 223572
  • 16 بهمن 1 10:29
جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در قزوین تشریح شد
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: اجرای کالابرگ الکترونیک شامل ۲ مرحله است که مرحله نخست اجرای این طرح در استان قزوین آغاز شده است.

به گزارش حوزه اقتصادی شاخص، علی رحمانی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: اجرای کالابرگ الکترونیک شامل دو مرحله است که مرحله نخست اجرای این طرح در استان قزوین آغاز شده است.

وی افزود: مرحله نخست کالابرگ الکترونیک با اتصال برخی فروشگاه‌ها به سامانه کالا برگ الکترونیک آغاز شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: این سامانه تحت عنوان «شما» به آدرس shoma.sfara.ir می‌باشد که فروشگاه‌های استان می‌توانند به این سامانه مراجعه و متصل شوند و در واقع طرف قرارداد با این سامانه شده و به عنوان عامل طرح اجرای کالابرگ الکترونیک فعالیت نمایند.

رحمانی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم می‌توانند به این سامانه وصل شوند، ادامه داد: تا به امروز (شنبه) 15بهمن‌ماه حدود ۱۰۰ فروشگاه به جز فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این سامانه درخواست داده‌اند و  به دنبال این هستیم که مابقی اصناف هم در استان بتوانند به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل باشند.

این مسئول افزود: در راستای اجرای مطلوب این طرح جلساتی با فرمانداران شهرستان‌‌ها برگزار شده، اطلاع رسانی‌هایی از سوی دهیاران صورت گرفته و طی جلساتی که با اصناف داشته‌ایم اعلام شده است که تمایل داریم عدالت در این زمینه رعایت شود و اصناف بتوانند به صورت متناسب به سامانه متصل شوند.

رحمانی اضافه کرد: پس از اتمام مرحله اتصال فروشگاه‌ها با تایید استاندار نسبت به آمادگی استان برای اجرای طرح، مرحله بعد آغاز خواهد شد که در این مرحله مشمولین یارانه‌بگیر می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه و خرید خود را انجام دهند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: ۱۰ قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، مرغ کشتار روز، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند شکسته، شکر و برنج شامل این طرح هستند.

وی تاکید کرد: این طرح اختیاری است و هر کدام از مشمولین که تمایل نداشته باشند می‌توانند یارانه خود را به صورت نقدی دریافت کنند و شخصی که مبلغ یارانه به حسابش واریز می‌شود طرف حساب این طرح است.

این مسئول افزود: نام بازرگانی خاصی در این طرح مد نظر نیست و مشمولین یارانه هر کالایی را که تمایل داشته باشند می‌توانند خریداری کنند که تا یک سقفی از مبلغ یارانه آن‌ها پرداخت می‌شود و بعد از آن عدد را خودشان پرداخت می‌نمایند.

رحمانی گفت: این موضوع به سامانه‌های مالیاتی متصل نیست و ارتباطی به آن ندارد و برای اصناف، مالیات هم نخواهد داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر امکان خرید به صورت مجازی در این طرح وجود ندارد که امیدواریم در آینده بتوان این کار را انجام داد و فروشگاه‌هایی که به صورت مجازی این کالا را می‌فروشند به این طرح متصل بشوند تا بتوان به صورت مجازی هم از مزایای این طرح استفاده کرد.

وی در پایان گفت: روز شروع خرید مردم به اینکه چه زمانی اتصال فروشگاه‌ها کامل شده باشد و چه وقت این پوشش به یک حد قابل قبولی رسیده باشد بستگی دارد تا روز خرید و روزی که می‌توان از فروشگاه‌ها خریداری کرد اعلام شود و این را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223572

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.