تاریخ : 04 اردیبهشت 3 17:09
3
دبیر ستاد برگزاری اعتکاف قزوین:

56 مسجد در قزوین میزبان معتکفین هستند

  • کد خبر : 223586
  • 16 بهمن 1 17:23
56 مسجد در قزوین میزبان معتکفین هستند
دبیرستاد اعتکاف استان قزوین گفت: مراسم اعتکاف همزمان با کل کشور در ۵۶ مسجد استان قزوین آغاز و قریب به ۶ هزار قزوینی از اقشار مختلف در اعتکاف سال جاری شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، مراسم معنوی اعتکاف ماه مبارک رجب در ایام‌البیض بعد از چند سال وقفه به دلیل شیوع کرونا؛ امسال باشکوه‌تر از گذشته در مساجد استان قزوین در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام علی عباسی،‌ دبیرستاد اعتکاف استان قزوین در با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ایام البیض، اظهار کرد‌: مراسم اعتکاف همزمان با کل کشور در 56 مسجد استان قزوین آغاز شده است.

وی حضور جوانان و نوجوانان را یکی از مهمترین جلوه‌های این مراسم دینی در استان قزوین دانست و افزود:‌ قریب به 6 هزار قزوینی از اقشار مختلف در اعتکاف امسال شرکت کردند.

عباسی خاطرنشان کرد: بیش از یکهزار و 500 نفر قزوینی در این مراسم معنوی در 6 مسجد شهر قزوین حضور پیدا کردند که نسبت به سال‌های گذشته با استقبال چشمگیری همراه بوده است.

وی ضمن اشاره به استقبال بی‌نظیر جوانان و نوجوانان از مراسم اعتکاف ادامه داد: درصد حضور بانوان از آقایان بیشتر بوده و به همین دلیل چهار مسجد را به حضور بانوان معتکف و یک مسجد را برای آقایان معتکف اختصاص داده‌ایم.

دبیرستاد اعتکاف استان تصریح کرد: با توجه به همزمانی ایام الله دهه فجر با این مراسم معنوی، برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی ویژه‌ای جهت روشنگری در راستای جهاد تبیین برای معتکفین از سوی گروه‌های فعال فرهنگی در سراسر استان تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: اختصاص یک مسجد برای حضور دختران نوجوان و دانش‌آموزان 10 تا 18 سال و همچنین یک مسجد برای مادران و دختران جهت بهره‌مندی هر چه بهتر بانوان دارای فرزند از این مراسم معنوی از برنامه‌های ویژه اعتکاف در سال جاری است.

عباسی یادآور شد: تعداد معتکفین امسال در مساجد شهرستان بوئین‌زهرا یکهزار و 200 نفر، شهرستان تاکستان 800 نفر، شهرستان آبیک 750نفر، شهرستان الوند یکهزار و 300 و شهرستان آوج 300 نفر است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای ثبت نام در مراسم اعتکاف در استان قزوین پنج هزار نفر بود، افزود: خوشبختانه با وجود برخی هجمه‌ها استقبال خوبی از این مراسم شده و حدود یکهزار نفر بیش از آنچه که ما پیش‌بینی کرده بودیم در این مراسم شرکت کرده‌اند.

دبیر ستاد اعتکاف استان در پایان برگزاری محافل تلاوت قرآن کریم، احکام و اقامه نمازجماعت و مناجات را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روزه‌داران معتکف در استان قزوین برشمرد و بیان کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت، سخنرانی معرفتی، پویش‌ها و مسابقات فرهنگی در جهت هویت‌بخشی به نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه‌های امسال در مساجد خواهد بود.

 انتهای پیام/1003/د

منبع: صبح قزوین

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223586

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.