تاریخ : 09 فروردین 3 18:06
3
قیمت نفت:

بهای نفت در بازارهای جهانی

  • کد خبر : 223590
  • 17 بهمن 1 13:19
بهای نفت در بازارهای جهانی
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه به‌دنبال یک کاهش 8 درصدی در هفته گذشته، افزایش یافت. ترس از رکود اقتصادهای بزرگ دنیا از نشانه‌های ...

به گزارش شاخص: قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه به‌دنبال یک کاهش 8 درصدی در هفته گذشته، افزایش یافت. ترس از رکود اقتصادهای بزرگ دنیا از نشانه‌های بهبود تقاضا در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا پیشی گرفته است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 24 سنت معادل 0.30 درصد افزایش به 80 دلار و 18 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 15 سنت معادل 0.20 درصد افزایش 73 دلار و 54 سنت معامله می‌شود.

 گزارش بازار اشتغال در آمریکا نگرانی نسبت‌به افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور را که می‌تواند ارزش دلار را بیش‌از پیش بالا ببرد افزایش داد و باعث کاهش 3 درصدی قیمت نفت برنت و نفت آمریکا در روز جمعه شد.

 درحالی‌که ترس از رکود اقتصادهای بزرگ دنیا بازار را فرا گرفته، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در روز یکشنبه گفت بهبود تقاضا در چین می‌تواند از عوامل اصلی تعیین‌کننده قیمت نفت باشد.

بیرول گفت با توجه به افزایش تقاضا برای سوخت هواپیما در چین، انتظار می‌رود نیمی از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی از سوی چین باشد.

 وی گفت ائتلاف اوپک پلاس باید با توجه به بهبود قابل‌توجه تقاضا در چین تصمیم خود برای کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید در سال جاری را ارزیابی کند.

 طرح تعیین سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه در روز یکشنبه اجرایی شد. گروه 7، اتحادیه اروپا و استرالیا توافق درمورد سقف قیمت 100 دلار در هر بشکه برای گازوئیل و سایر محصولاتی که بالاتر از نفت خام معامله می‌شوند و همچنین 45 دلار در هر بشکه برای محصولاتی که قیمتشان پایین‌تر از نفت خام است، توافق کردند.

 تحلیلگران می‌گویند بازار در حال حاضر انتظار دارد کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا واردات نفت و محصولات نفتی روسیه را افزایش دهند. بنابراین اختلال چندانی در عرضه کلی این محصولات ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/1900

منبع: ایران جیب

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223590

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.