تاریخ : 09 فروردین 3 18:48
3
رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین:

چهار مرکز رشد در شهرستان‌های قزوین ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 223599
  • 17 بهمن 1 15:18
چهار مرکز رشد در شهرستان‌های قزوین ایجاد می‌شود
رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: چهار مجوز راه‌اندازی مراکز رشد در آبیک، تاکستان، بویین‌زهرا و البرز اخذ شده که در سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، جعفر احمدی در نشست خبری که با اصحاب رسانه که در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان قزوین به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه نهم در کشور را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار و ۵۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که ۴۵ شرکت سهم استان قزوین است.

وی از رونمایی ۱۴ محصول فناورانه و دانش‌بنیان در استان خبر داد و اظهار کرد: دستگاه پرداخت آنلاین نانوکامپوزیت اکسید آهن، سیستم آبیاری زیرساختی، تولید عصاره سلول‌های گیاهی با قابلیت استفاده در تولید کلاژن، جوان سازی پوست، سیستم سرعت سنج خود و اخلال‌کننده پهباد از نمونه‌های این محصولات هستند .

رئیس پارک علم و فناوری قزوین بیان کرد: با وجود افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در قزوین متاسفانه زیرساخت‌های این استان مطلوب نیست و شهرستان‌ها بستر مناسبی برای واحدهای فناور ندارند.

ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در قزوین فعال است

وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته از محل تبصره ۱۸ میزان ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۹ شرکت دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت شد.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: خوشبختانه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با ریاست استاندار در قزوین فعال شده و به زودی چهار گروه تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، علوم پزشکی و فناوری‌های خلاق و نرم به فعالیت خواهند پرداخت.

احمدی اذعان کرد: تاکنون زیرساخت لازم برای ۱۴ شرکت فراهم شده و زمین‌های پارک علم و فناوری شناسایی شده که تا پایان سال تعیین‌تکلیف خواهد شد.

میزان بودجه پارک‌ها برای سال جاری قابل قبول نیست

وی با اذعان به اینکه رشد بودجه پارک‌ها برای سال جاری مناسب نبوده است، اضافه کرد: بودجه پارک علم و فناوری استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها بسیار پایین‌تر است و ۹۰ درصد از بودجه سال جاری محقق شده است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین عنوان کرد: بر اساس نقشه کشوری، قزوین جزو سه استان مورد نظر کشور از نظر پایین‌ترین مراکز رشد است اما اکنون مجوزهای خوبی در حوزه زیرساخت‌های فیزیکی از وزرات علوم اخذ شده است.

احمدی ادامه داد:  چهار مجوز راه‌اندازی مراکز رشد در آبیک، تاکستان، بویین‌زهرا و البرز اخذ شده که در سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی  گفت: موافقت اصولی توسعه مراکز رشد تخصصی و چهار پردیس مشترک اخذ شده که دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی از جمله آن‌ها است و در اسفندماه با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

دو مرکز خلاق دانش‌آموزی در قزوین راه‌‌اندازی می‌شود

این مسئول تصریح کرد: برای راه‌اندازی پردیس سلامت، زمینی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم که ریاست دانشگاه وعده کلنگ‌زنی آن را تا پایان سال جاری داده است.

احمدی بیان کرد: اقتصاد صنایع خلاق در سطح جهان مطرح بوده که ما سهمی از صادرات صنایع این بخش نداریم و امیدواریم با فعالیت خانه خلاق این امر محقق شود.

وی ادامه داد: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده و به زودی دو مرکز خلاق و خانه رشد دانش‌آموزی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین خاطرنشان کرد: خانه خلاق سعدالسلطنه و مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان را در سال جاری با همکاری این دانشگاه افتتاح کردیم که می‌تواند دستاوردهای مناسبی برای استان به همراه داشته باشد.

احمدی بیان کرد: رویداد تانا به صورت دائمی با هدف احصاء نیازها در استان قزوین در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد و تاکنون ۹۶ مورد برای پاسخگویی پیدا شده است.

ساخت بزرگترین پردیس فناوری در آبیک کلید خواهد خورد

وی ابراز کرد: در سال جاری، ۳۴ دانشجو در ۱۳ واحد فناور در طرح دستیار فناور جذب و براساس تخصص دانشگاهی خود توانمند شدند.

احمدی بیان کرد: مرکز نمونه‌سازی فناوری را در استان قزوین با استفاده از سیستم پرینتر سه بعدی صنعتی راه‌اندازی می‌کنیم تا به شهرک‌ها خدمات ارائه دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: عملیات ساخت بزرگترین پردیس فناوری به عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک استان از 18بهمن ماه آغاز می‌شود و یک مجموعه ۷۰ هکتاری در آبیک برای این امر پیش‌بینی شده که ۱۵ هکتار آن تحویل گرفته شده است.

احمدی در پایان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای مرکز نوآوری چشمه نور انجام شده تا سه دانشجوی پسادکتری در آن مستقر شوند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223599

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.