تاریخ : 05 اردیبهشت 3 03:39
3
استاد حوزه علمیه قزوین:

منتظران واقعی باید برای ظهور مهدی موعود (عج) زمینه‌سازی کنند

  • کد خبر : 223832
  • 18 اسفند 1 15:19
منتظران واقعی باید برای ظهور مهدی موعود (عج) زمینه‌سازی کنند
استاد حوزه علمیه قزوین گفت: انتظار یک آمال یا آرزوی بی پایه نیست بلکه یک اعمال است و بهترین کارها انتظار فرج است بنابراین برای ظهور باید زمینه‌سازی شود.

شعبان تقی‌خانی استاد حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با بیان اینکه اعتقاد به منجی جهانی است، اظهار کرد: اعتقاد به منجی، بشارت و آموزه تمام ادیان الهی است به طوریکه در کتاب زبور آمده که حاکمیت سیاسی و رهبری جهان ازآن مومنان صالح است.

وی افزود: بحث مهدویت نیز در اسلام اعتقاد تمام مسلمین اعم از شیعه و سنی است و همه معتقدند که حضرت مهدی امام مهدی (عج) خواهد آمد به طوریکه در طلحه گنجی شافی آمده که هر کس منکر ظهور حضرت شود کافر است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ۵۵ سوره نور بیان کرد: بر اساس آیات قرآن خداوند به مومنان وعده داده که با ایمان و عمل صالح در انتظار فرج امام زمان (عج) باشند.

تقی‌خانی بیان کرد: خداوند می‌فرماید وظیفه مومنان در زمینه ظهور دست روی دست گذاشتند نیست بلکه باید اگر ببینیم لایق شدید، منجی و مصلح کل جهانی را خواهیم فرستاد.

وی عنوان کرد: ما باید خودسازی، آماده‌سازی و زمینه سازی جهانی در زمینه ظهور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انتظار یک آمال یا یک آرزوی بی‌پایه نیست بلکه یک اعمال است و بهترین کارها انتظار فرج است بنابراین برای ظهور باید زمینه‌سازی شود.

تقی‌خانی تصریح کرد: در روایات آمده که هر کس که دوست دارد جزو یاوران حضرت مهدی(عج) باشد باید سه چیز را رعایت کند اول انتظار سازنده نه انتظار مخرب یعنی آمادگی برای سربازی امام زمان، که لازمه آن زمینه ‌سازی، آماده‌سازی و خودسازی فرهنگی اخلاقی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: مورد دوم برای ظهور عمل به ورع است که بر اساس آن باید علاوه بر رعایت حلال و حرام و انجام واجبات و محرمات حتی در شبهات هم احتیاط کنیم یعنی از صحبت، مسئولیت و قضاوت شبهه‌ناک پرهیز کنیم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: سومین عامل برای زمینه‌سازی ظهور، اخلاق نیکو است؛ حضرت مهدی(عج) مصلح پاک و مطهر و جزو اهل بیت است بنابراین یاران آن حضرت نیز باید صالح باشند تا بتوانند جامعه صالح ایجاد کنند.

وی عدم آمادگی جامعه را یکی از دلایل غیبت حضرت عنوان کرد و گفت: کفر نعمت و خوف از کشتن حضرت از دلایل غیبت محسوب می‌شود خداوند این ذخیره الهی را نگه داشته و ما باید قدردان باشیم.

تقی‌خانی اذعان کرد: عده‌ای طی نامه‌ای به امام زمان (عج) از او خواستند در زمان عدم وجود شما مسائل اجتماعی را چه کنیم؟ ایشان فرمودند به روایات احادیث ما مراجعه کنید یعنی کسانی که شایسته و اهل باشند؛ اینها حجت من بر شما هستم 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: اکنون مقام معظم رهبری به عنوان یک انسان وارسته و مجتهد، مدیر و ‌مدبر پاک و منزه است و چون دشمن تاکنون نتوانسته هیچ ضعفی از او بگیرد؛ شروع به سخنان ناشایست می‌کند که امام فرمودند هر چه بیشتر ناسزا بگویند شما بیشتر به خود اطمینان حاصل کنید که اکنون می‌بینیم که جز سران فتنه، استکبار جهانی و صهیونیسم خیانت‌کار کسی دشمن رهبری نیست.

وی ادامه داد: جامعه باید لایق ظهو امام زمان (عج) باشد به طوریکه خداوند می‌فرماید اگر دل‌هایتان متعهد و آماده باشند مسئله ظهور به تاخیر نخواهد افتاد.

تقی‌خانی در پایان گفت: دعا برای ظهور تنها نباید لقلقه زبان باشد بلکه خواندن و خواستن است یعنی خدا را بخوانیم و عملا با انجام عمل صالح از او بخواهیم که ظهور مهدی موعود را رقم بزنند.  

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223832

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.