تاریخ : 10 فروردین 3 14:48
3
امام جمعه موقت قزوین:

برخی مدیران نگاه سهل‌انگارانه به حجاب دارند

  • کد خبر : 223835
  • 19 اسفند 1 17:06
برخی مدیران نگاه سهل‌انگارانه به حجاب دارند
امام جمعه قزوین‌ گفت: دو رویکرد اشتباه در مسئله حجاب وجود دارد؛ یکی نگاه سهل‌انگارانه که می‌گویند باید مسئله حجاب را رها کرده و با این موضوع کاری نداشته باشیم که متأسفانه برخی از مدیران ما این نگاه را دارند و هیچ راهکاری ارائه نمی‌کنند.

به گزارش حوزه سیاسی شاخص، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمهدی خضری، امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه امروز جهاد تبیین اولویت کشور است، اظهار کرد: اغتشاشات اخیر معلول کوتاهی در جهاد تبیین بود و نتیجه آن کشف حجاب برخی بانوان جامعه است. 

وی ادامه داد: یکی از گناهان کبیره این است که انسان خواسته یا ناخواسته منتشرکننده فساد در جامعه باشد، به طوری که امروز فضای مجازی امکانی را در اختیار انسان‌ها قرار داده که می‌توانند فحشا را منتشر کنند، حتی ممکن است این کار با نیت خوب و خیر انجام شود، برای مثال در گوشه‌ای از جامعه یک ناهنجاری اخلاقی در حوزه حجاب اتفاق می‌افتد و برخی از مؤمنین شروع به انتشار این تصاویر می‌کنند که این خلاف تقوا و مروت است.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: به مسئله حجاب باید با روش‌های هوشمندانه و معقول پرداخته شود چون مقام معظم رهبری فرمودند اکثریت زنان و دختران ما به توطئه دشمن نه گفتند، زیرا توطئه دشمن این بود که همه زنان ایران کشف حجاب کنند در حالی که عده قلیلی این کار را کردند، اما متأسفانه برخی از متدینین دائماً این عکس‌ها را منتشر کرده و این را به جامعه القا می‌کنند که همه بی‌حجاب شده‌اند.

خضری بیان کرد: دو رویکرد اشتباه در مسئله حجاب وجود دارد؛ یکی نگاه سهل‌انگارانه که می‌گویند باید مسئله حجاب را رها کرده و با این موضوع کاری نداشته باشیم که متأسفانه برخی از مدیران ما این نگاه را دارند و هیچ راهکاری ارائه نمی‌کنند.

جهاد تبیین و گفتمان مردمی راهکار مهم در حوزه حجاب است

وی افزود: نگاه رهاسازی و غفلت غلط است، چون مقام معظم رهبری فرمودند حجاب یکی از اصول اساسی شرع و قوانین کشور است، باید در برابر پدیده‌های حرام اجتماعی بایستیم.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: طرف دیگر موضوع، مؤمنینی هستند که بدون در نظر گرفتن شرایط، مطالب را نشر می‌دهند و حجاب را مطالبه اصلی خود قرار داده‌اند، البته انتقاد ما از این نوع رفتارها به معنای این نیست که مطالبه نکنیم، اما باید ببینیم اولویت چیست؟

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: راهکار برطرف کردن این موضوع جهاد تبیین است چون در این حوزه کوتاهی کرده‌ایم، آن کسی که کشف حجاب می‌کند این نظام را یک نظام زن‌ستیز و کودک‌کش می‌داند که دانش‌آموزان را مسموم می‌کند، لذا باید ابتدا این گره ذهنی را حل کنیم و بعد در مورد حجاب با او صحبت کنیم.

وی، مردمی‌سازی را از نکات مهم دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری دو گفتمان را در سال‌های اخیر پررنگ کردند، یکی گفتمان جهاد تبیین و دیگری گفتمان مردمی‌سازی است، ایشان فرمودند کار را به مردم بسپارید، کلید حل مشکلات این کشور حضور مردم است.

مردم باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها سهیم باشند

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه وقتی کار را دولتی و سازمانی کردیم عمدتاً کارها شکست خواهند خورد، اظهار کرد: نرم‌افزار حکمرانی و مدیریتی باید تغییر کند چراکه در حال حاضر یک نظام ارزش‌گذاری در دستگاه‌های اداری داریم که یک مدیر بر اساس گزارش‌ها، عکس‌ها و آرمی که زیر بنر مراسم می‌زند رتبه می‌گیرد، ما باید این نظام ارزش‌گذاری را تغییر بدهیم.

خضری تأکید کرد: مدیران دستگاه‌ها رفتارهایی دارند که سبب می‌شود مردم تصور کنند که همه امور دولتی است در حالی که مسائلی همچون سروسامان دادن اقتصاد، باید بخشی از آن به دست مردم اتفاق بیا‌فتد.

وی با بیان اینکه نباید اثرگذاری مردم حتی در امور بین‌المللی را نادیده بگیریم؛ تصریح کرد: وقتی نظام ارزش‌گذاری در انتخابات‌ها بر اساس گزارش‌ دادن از سوی مدیران از طریق عکس‌ها و بنرها و به نام خود باشد، برخی تلاش می‌کنند کارها را به اسم خودشان بزنند.

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها باید کارها به مردم سپرده شود، این طور نباشد که مردم فقط نیروی رایگان باشند، بلکه باید در تصمیمات و نظارت سهیم باشند.

وی عنوان کرد: امروز بعضاً می‌بینیم کارهایی که اساساً مردمی بوده دولتی می‌شود، برای مثال نیمه شعبان یک جشن مردمی است، از زمانی که ما به خاطر داریم مردم خودشان کوچه و خیابان‌ها را چراغانی می‌کردند، جشن می‌گرفتند و شیرینی پخش می‌کردند، اما یک مرتبه می‌بینیم دستگاه‌ها با تمام قدرت و پول خود به این موضوع ورود می‌کنند.

نگاه‌های لیبرالی در مردمی‌سازی باید از بین برود

خضری با بیان اینکه نباید نگاه لیبرالی در مردمی‌سازی امور حاکم شود، خاطرنشان کرد: امروز در حالی که هزاران موکب مردمی در اربعین داریم اما دستگاه‌ها با پول و قدرت خود موکب‌های آن‌چنانی برپا کرده و بعد هم افتخار می‌کنند و گزارش می‌دهند که ما در اربعین سهیم بوده‌ایم.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: وقتی در ایام اربعین در عراق حضور یابید، نمی‌بینید که بگویند فلان دستگاه عراقی در اربعین موکب زده ، بلکه همه موکب‌ها مردمی است، در 22 بهمن هم مردم باید پیشرو باشند چرا دستگاه‌ها با قدرت و پولشان بیایند و آن جوانی که می‌خواهد موکب بزند انگیزه‌اش را از دست بدهد؟

وی اظهار کرد: امام زمان(عج) چه چیزی را قبول می‌کند؟ امام همین کارهای مخلصانه و خودجوش را می‌پذیرد، این‌ها هستند که انقلاب را پیش برده‌اند، عکس‌ها، گزارش‌ها و فیلم‌ها انقلاب را پیش نبرده‌اند، کارهای سنگین که پشت آن فقط پول است و نیت، ایمان و باور نیست، این‌ها کار را پیش نمی‌برند.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری در جریان مواسات فرمودند شنیده‌ام در سبزوار برخی خانم‌ها جمع شده‌اند پول گذاشته‌اند و گوشت قربانی به مردم می‌دهند، ایشان به ده‌ها هزار بسته‌ای که از آن‌ها عکسبرداری شده بود اشاره نکردند، اما به کار مخلصانه این خانم‌ها اشاره کردند.

خضری عنوان کرد: بسته‌هایی که در آن‌ها نیت گزارشی وجود دارد کار انقلاب را پیش نمی‌برد، بگذاریم مردم کار کنند حتی اگر ضعیف باشد، بگذاریم مردم در صحنه باشند، بگذاریم 22 بهمن را مردم اجرا کنند، بگذاریم اربعین را مردم اجرا کنند، با پول بیت‌المال پوز دادن افتخار نیست، افتخار این است که از همین جوشش‌ها و رویش‌های مردمی داشته باشیم.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: این‌هاست که ظهور را نزدیک می‌کند، مقام معظم رهبری فرمودند مردم را به میدان بیاورید، اما ما کاری می‌کنیم مردم کنار می‌نشینند و می‌گویند دستگاه‌ها که هستند، پول هم دارند و خرج می‌کنند، به همین دلیل مردم کنار می‌روند، این اتفاقات در شهادت اهل بیت (ع) و در میلاد ائمه (ع) اتفاق می‌افتد، اینکه مردم تماشاچی می‌شوند و فقط در نقش استفاده کننده هستند، انگار می‌گوییم مردم فقط به راهپیمایی و به پای صندوق‌های رأی بیایند، در بقیه جاها دستگاه‌ها هستند، در حالی که این کار غلط است.

انتهای پیام/ ۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223835

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.