تاریخ : 05 اردیبهشت 3 21:33
3
فرماندار شهرستان تاکستان:

اصناف برای برقراری امنیت در چهارشنبه‌سوری زودتر تعطیل خواهند شد

  • کد خبر : 223870
  • 23 اسفند 1 11:06
اصناف برای  برقراری  امنیت در چهارشنبه‌سوری زودتر تعطیل خواهند شد
فرماندار تاکستان با بیان اینکه اتحادیه اصناف به خصوص طلافروشان بعدازظهر امروز (چهارشنبه‌سوری) زودتر تعطیل خواهند شد، افزود: برنامه‌ریزی شده تا فضای خاصی در محلات برای روشن کردن آتش برای نوجوانان فراهم شود تا زیر نظر خانواده‌ها به شادی بپردازند.

اسدالله حمزه‌ای فرماندار شهرستان تاکستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، در رابطه با تدابیر لازم جهت کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه سوری اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با حضور دستگاه‌های متولی صورت گرفت، مقرر شد تا دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز، آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر ، نیروی انتظامی و بسیج در حالت آماده‌باش کامل قرار گیرند، همچنین شیفت‌های بعدازظهر مدارس هم تعطیل شدند. 

وی با بیان اینکه اتحادیه اصناف به خصوص طلافروشان بعدازظهر امروز (چهارشنبه‌سوری) زودتر تعطیل خواهند شد، افزود: برنامه‌ریزی شده تا فضای خاصی در محلات برای روشن کردن آتش برای نوجوانان فراهم شود تا زیر نظر خانواده‌ها به شادی بپردازند و این امر باید فرهنگ‌سازی شود.  

فرماندار شهرستان تاکستان بیان کرد: به منظور تمهیدات نوروز نیز گشت‌های تنظیم بازار فعال شده تا نظارت کافی روی اصناف و قیمت‌ها داشته باشند. 

حمزه‌ای ادامه داد: همچنین مقرر شده در کنار محورهای مواصلاتی مثل اتوبان‌ها و مکان‌های شلوغ و حادثه‌خیز یک ایستگاه متشکل از دستگاه‌های مختلف آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس مستقر شوند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن سرویس‌دهی لازم را داشته باشند . 

وی ادامه داد: شهرداری مکلف شده که هنگام فضاسازی‌ها، حلول سال جدید با رویکرد ماه رمضان را مد داشته باشند تا علاوه بر حفظ شأن ماه رمضان، مردم جشن حلول سال ۱۴۰۲ را داشته باشند. 

فرماندار شهرستان تاکستان ابراز کرد: شهرستان تاکستان آثار تاریخی زیادی ندارد اما تلاش شده تا نقطه هدف گردشگری مردم باشد اما بقعه پیر، خله‌کوه، باغات سرسبز و آب‌وهوای خوش تاکستان نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

حمزه‌ای با بیان اینکه در شهرستان تاکستان پنج مجتمع خدماتی وجود دارد، اذعان کرد: مجتمع‌های خدماتی، مساجد بین‌راهی، بوستان‌ها و پارک‌ها آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران را دارند.

وی تصریح کرد: در مجموع تاکستان نقطه گردشگری نیست و تقریبا یک شهرستان گذری محسوب می‌شود اما برنامه‌ریزی کردیم که در سال‌های آینده بازار سنتی کنار اتوبان برقرار شود تا جنبه گردشگری و اقتصادی برای شهرستان داشته باشد. 

فرماندار شهرستان تاکستان با اشاره به از رونق افتادن بازار امام رضا(ع) اضافه کرد: طبق جلسه‌ای که با رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، مشکلات عمرانی نظیر گاز، برق،کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح و تلاش کردیم که امسال این بازار احیا شود اما متاسفانه به دلیل اینکه بسیاری از مغازه‌ها آمادگی نداشتند این امکان فراهم نشد امیدوارم که در ایام نزدیک بتوانیم این بازار را راه‌اندازی کنیم. 

حمزه‌ای ادامه داد؛ با توجه به اینکه تاکستان یک شهرستان گذرگاهی است در این خصوص جلسه‌ای با حضور پلیس‌راه و شورای ترافیک استان درباره نقاط حادثه‌خیز برگزار و مقرر شد که نقاطی که امکان رفع مشکل و یا نیاز به نصب تابلو و علائم بود، صورت گیرد و در نقاطی که امکان این امر وجود نداشت در نقاط حادثه خیز ایستگاه‌هایی متشمل از دستگاه‌های خدماتی و امدادی مستقر شد تا ماشین‌های عبوری در صورت رسیدن به آن نقطه از سرعت خود بکاهند و یا توقف داشته باشند.

وی گفت: سعی کردیم که نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و ایستگاه‌های متشکل از دستگاه‌های خدماتی و امدادی در آن نقاط مستقر شوند مانند نقطه حساس محور تاکستان به اَک که جزو محورهای حادثه‌خیز این شهرستان محسوب می‌شود گرچه لازمه برطرف کردن کامل این نقاط عریض کردن کل محورها است که هزینه زیادی می‌طلبد، اما با این حال دوربین‌هایی نصب و خط کشی‌ها، تکمیل شده است.

فرماندار شهرستان تاکستان عنوان کرد: تعمیرات راه بسیار هزینه‌بر و درمقابل اعتبارات محدود است ؛ امیدواریم که نحوه صحیح رانندگی در جامعه فرهنگ‌سازی شود زیرا قریب به ۸۰ درصد تصادفات در کل کشور به علت خطای انسانی و در نهایت ایرادات جاده‌ها باز می‌گردد.

 وی با اشاره به کشفیات مواد محترقه در شهر اسفرورین توسط نیروی انتظامی گفت: به پمپ بنزین‌ها ابلاغ شده که به هیچ عنوان بنزین را در ظرف عرضه نکنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از انفجار مواد محترقه دست ساز خبر داد و گفت: در این سانحه یک نوجوان 16 ساله جان باخته و 2 نوجوان دیگر به شدت مصدوم شدند. 

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223870

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.