تاریخ : 06 اردیبهشت 3 01:44
3
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

بیش ‌از ۹۰ بقعه متبرکه قزوین آماده اجرای طرح‌های ویژه نوروزی است

  • کد خبر : 223882
  • 24 اسفند 1 12:56
بیش ‌از ۹۰ بقعه متبرکه قزوین آماده اجرای طرح‌های ویژه نوروزی است
مدیرکل اوقاف استان قزوین با بیان اینکه بیش ‌از ۹۰ بقعه متبرکه قزوین آماده اجرای طرح‌های ویژه نوروزی است،گفت: مراسم تحویل سال نو و پخش زنده سخنان مقام معظم رهبری در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان قزوین برنامه‌ریزی شده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، حجت‌الاسلام‌ سیدمصطفی مجیدی، مدیرکلج اوقاف و امور خیریه استان قزوین از آمادگی 90 بقعه مبارکه استان برای اجرای طرح‌های نوروزی خبر داد.

وی اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هر سال کار ویژه‌ای تحت عنوان آرامش بهاری در ایام نوروز دارد که امسال به دلیل تلاقی بهار طبیعت و ماه بهار قرآن «طرح ضیافت الهی» نیز همزمان با این طرح در بقاع متبرکه استان قزوین اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: این دو طرح در 90 بقعه مبارکه استان به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت بقاع متبرکه امامزادگان و حسینیه‌ها برای تقویت باورهای دینی، ارتقاء فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات و انس با معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) صورت می‌گیرد.

مراسم ویژه تحویل سال نو در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: مراسم ویژه تحویل سال نو، اقامه نمازجماعت، برپایی خیمه معرفت، آئین جزء خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن کریم، محافل دعا و مناجات‌خوانی ماه رمضان، محافل انس با قرآن کریم و غرفه‌های بازی کودک و نسیم کرامت همه ذیل طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: در این ایام 30 مبلغ در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان حضور دارند و نمازهای جماعت به صورت منظم برگزار می‌شود.

مجیدی خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون مشاوره، بیان احکام، پاسخ به سوالات شرعی، برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری برنامه‌های جذاب و کارهای چندرسانه‌ای برای کودکان و بزرگسالان در سنین مختلف پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برپایی مراسمات ویژه تحویل سال نو در چندین بقعه متبررکه استان یادآور شد: مراسم تحویل سال نو را در بقاع متبرکه شاخص استان داریم و پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب نیز از بلندگوهای بقاع متبرکه پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم تحویل سال در آستان مقدس امامزاده حسین(ع)، چهارانبیا، آمنه خاتون و چند امامزاده دیگر استان برگزار می‌شود که با مراسمات معنوی چون قرائت دعا و مناجات و همچنین برنامه‌های شاد فرهنگی همچون اجرای سرود و نمایش و مسابقات فرهنگی با حضور شهروندان و زائران همراه خواهد بود.

مجیدی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح خدمت‌رسانی مطلوب فرهنگی به مسافران و زائران نوروزی است، تصریح کرد: طرح «آرامش بهاری» ویژه نوروز ۱۴۰۲ و طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان به طور همزمان از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز و تا سوم اردیبهشت ماه و پایان ماه مبارک رمضان در امامزادگان استان اجرایی می‌شود.

کمک بیش از یک میلیارد تومانی از درآمد موقوفات استان به نیازمندان

وی بیان کرد: با آغاز شب عید از محل موقوفات و امامزادگان استان یک هزارو 60 کارت هدیه 500 هزار تومانی و دوهزار و 60 کارت هدیه 700 هزار تومانی و به طور کلی مبلغی بالغ‌بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان بین نیازمندان و فقرای استان توزیع شد.

مجیدی در پایان گفت: با توجه به اینکه در فرهنگ ایرانی و اسلامی، روزهای منتهی به آغاز سال جدید، ایام خرید لباس و مایحتاج شب عید بوده و به نوعی این ایام، ایام سرور و شادمانی محسوب می‌شود، تقارن بهار طبیعت با ماه بهار قرآن، اهمیت دستگیری از نیازمندان را دوچندان کرده که از محل درآمد موقوفات و کمک‌های مردمی به امامزادگان این بن کارت‌ها به نیازمندان جهت رفع برخی احتیاجات اولیه اهدا شد.

انتهای پیام/۱۰۰۳/د

منبع: صبح قزوین

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223882

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.