تاریخ : 10 فروردین 3 05:43
3
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین:

ساعت بازدید از بناهای تاریخی قزوین در نوروز اعلام شد

  • کد خبر : 223904
  • 01 فروردین 2 13:17
ساعت بازدید از بناهای تاریخی قزوین در نوروز اعلام شد
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفت: ۱۵ بنای تاریخی پربازدید استان قزوین به صورت ویژه در ایام عید نوروز به گردشگران و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند که ساعت‌های بازدید از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین درباره ساعات بازدید از ابنیه تاریخی استان قزوین در روزهای نوروز اظهار کرد: 15 بنای تاریخی پربازدید استان قزوین به صورت ویژه در ایام عید نوروز به گردشگران و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند که ساعت‌های بازدید از آنها متفاوت خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شهر قزوین ساعت‌های بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی دولت‌خانه صفوی شامل کاخ-موزه چهلستون، موزه شهر و عمارت عالی‌قاپو از ساعت 10 صبح تا 9 شب خواهد بود. همچنین موزه مردم‌شناسی حمام تاریخی قجر هم از ساعت 9:30 صبح تا 8 شب میزبان گردشگران از سراسر ایران و جهان است.

خزائلی زمان بازدید از سرای سعدالسلطنه و حسینیه امینی‌ها را ساعت 10 صبح تا 6 عصر دانست و ادامه داد: همچنین خانه تاریخی رئوفی که خانه صنایع‌دستی استان قزوین هم محسوب می‌شود، هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر به هم‌میهنان خدمات ارائه می‌دهد. همچنین زمان بازدید از خانه تاریخی زعیم ساعت 5:30 بعدازظهر تا 11 شب خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین در ادامه با بیان اینکه قلعه الموت (قلعه حسن صباح) یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی استان قزوین در روزهای نوروز است، گفت: ساعت بازدید از این قلعه تاریخی که در قله کوه قرار دارد، از هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 عصر خواهد بود. در ضمن زمان بازدید از کاروان‌سرای تاریخی آوج و بقعه پیر تاکستان هم از ساعت 10 صبح تا 6 عصر است.

خزائلی یادآور شد: همه اماکن یادشده از امروز آماده ارائه خدمت به گردشگران و مسافرانی هستند که قزوین را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند و انتظار داریم که عمده بازدیدهای نوروزی ما از 15 مکان تاریخی یادشده باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۳/د

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223904

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.