تاریخ : 10 فروردین 3 03:12
3
دادستان قزوین هشدار داد:

برخورد قانونی با هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 223910
  • 03 فروردین 2 13:30
برخورد قانونی با هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان
دادستان قزوین گفت: برخوردهای قانونی در انتظار افرادی است که در ملاء عام اقدام به روزه‌خواری کنند.

به گزارش حوزه اجتماعی شاخص، حسین رجبی با اشاره به لزوم پایبندی بر شعائر دینی اظهار کرد: فریضه روزه یکی از واجبات دین اسلام بوده و طبق شرع مقدس روزه‌خواری حرام و ممنوع است و بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی نیز مجازات‌هایی برای افرادی که در انظار و اماکن عمومی روزه‌خواری و تظاهر به عمل حرامی کنند در نظر گرفته شده است.

دادستان قزوین تصریح کرد: بر اساس این قانون، مجازاتی از قبیل حبس و شلاق در انتظار افرادی است که نسبت به حفظ شعائر دینی و حرمت ماه مبارک رمضان کوتاهی می‌کنند.

رجبی اضافه کرد: علاوه‌بر مجازات‌های تعیین شده در قانون، در راستای اصلاح فرد، مجازات تکمیلی بنا به تشخیص دادگاه با رویکرد فرهنگی در قالب تحقیق و مطالعه در خصوص ماه مبارک رمضان مشخص شده و متخلفان ضمن معرفی به مراکز فرهنگی، موظف هستند در زمان تعیین شده نتایج مطالعه و تحقیقات خود را به دادستانی اعلام کنند.

وی در خصوص فعالیت مراکز و رستوران‌ها گفت: طبق قانون و بر اساس تصمیماتی که توسط نهادهای متولی اتخاذ شده فقط رستوران و مراکز گردشگری بین راهی مجاز به ارائه خدمات به مسافران بوده و با واحدهای صنفی که خارج از چارچوب قانون نسبت به ارائه خدمات در ماه مبارک رمضان اقدام کنند برخورد خواهد شد.

دادستان قزوین تاکید کرد: واحدهای حقوقی متخلف علاوه بر تحمل مجازات قانونی و تشکیل پرونده، موظف به نصب بنر عذر خواهی از عموم مردم در محل کار خود خواهند شد.

رجبی بیان کرد: از افرادی که به هر دلیل قادر به ادای فریضه روزه نمی‌شوند، درخواست می‌گردد به لحاظ ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و احترام به روزه‌داران، از تظاهر به روزه‌خواری در ملاء عام، تحت هر شکل و عنوان خودداری کنند.

پایان پیام/ ۱۰۰۳/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/223910

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.